דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סימון ביילס

ספורט / אלופה, ולא רק על המזרן: סימון ביילס זוכה בעוד אליפות ויוצאת למתקפה

ביילס, שכבר הפכה לאגדה שלא ברור מתי תחזור, תוקפת את אנשי איגוד ההתעמלות והוועד האולימפי על שידעו ושתקו לנוכח מקרי הפגיעה המינית שחוו מאות מתעמלות מצד הרופא שלהן, ד"ר לארי נסאר | "הייתה לכם עבודה אחת ולא יכולתם להגן עלינו"

סימון ביילס באליפות ארה"ב בתרגיל הקורה בהתעלמות מכשירים. 9 באוגוסט 2019 (Photo by Jamie Squire/Getty Images)
סימון ביילס באליפות ארה"ב בתרגיל הקורה בהתעלמות מכשירים. 9 באוגוסט 2019 (Photo by Jamie Squire/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כשהתייצבה סימון ביילס על הפודיום של אליפות ארה"ב בפעם השישית, היא לא רק השוותה את שיא הזכיות האמריקאי בתחרות. ביילס קודם כל ניצחה את השדים שהתרוצצו בנפשה הקרועה והכואבת בגלל אלו שהיו אמונים על הגנתה ובגדו בה ובמאות מתעמלות נוספות רק כדי להשתיק את פרשת ד"ר לארי נסאר.

הזכייה באליפות ארה"ב היא בעיקר סמלית וכמובן פחות חשובה מזכייה באליפות העולם או הזכייה באולימפיאדה שנערכת רק פעם בארבע שנים ומהווה את השיא האמיתי של ענף התעמלות הקרקע. ביילס היא הפנים של אחד מענפי הספורט האסתטיים ומעוררי העניין בין ענפי הנשים במהלך האולימפיאדה. היכולות הפיזיות של המתעמלת הנמוכה יחסית הן דבר שלא נראה אי-פעם בענף וקשה להאמין שנזכה לראות תופעה ייחודית זאת שוב בשנים הקרובות.

ביילס רק בת 22, אך כבר מגיעה לשלב האחרון בקריירה הקצרה יחסית של מתעמלות הקרקע. קריירה שהחלה באופן מקצועני בגיל 16 וכבר באותה השנה הפתיעה את העולם וזכתה באליפות העולם הראשונה שלה בקרב-רב אישי. ביילס מחזיקה ב-20 מדליות באליפויות העולם, מהן 14 מזהב. היא זכתה ב-4 מדליות זהב באולימפיאדת ריו וכעת גם השוותה את שיא הזכיות בקרב-רב אישי. בנוסף ל-3 מדליות זהב נוספות בתרגילי סוס הקפיצות, הקורה, קרקע ומדליית ארד במקבילים המדורגים.

במהלך התחרות פתחה ביילס את ליבה לתקשורת האמריקאית ודברה על האכזבה הרבה שיש לה ולשאר המתעמלות ביחס לכשלים הרבים שביצעו באיגוד ההתעמלות בוועד האולימפי שאפשרו לד"ר לארי נסאר לפגוע במאות מתעמלות צעירות. "זה קשה להגיע לארגון הזה לאחר שהם אכזבו אותנו כל כך הרבה פעמים. הייתה לנו מטרה אחת ואנחנו עשינו את כל מה שהם ביקשו מאיתנו, גם כאשר לא רצינו לעשות זאת. והם לא בחרו לעשות עבודה אחת שהייתה להם. הייתה לכם עבודה אחת ולא יכולתם להגן עלינו".

לפני שנה וחצי ביילס נחשפה בתקשורת על כך שגם בה פגע מינית רופא הנבחרת הלאומית. לאורך אותה תקופה ארוכה החלה כמו רבות אחרות בטיפול שיקום נפשי ארוך טווח שיעזור לה להמשיך להתקדם בחיים ולהתמודד עם הטראומה הקשה שאולי גם לא תחלוף לעולם. ביילס ושאר המתעמלות מביעות אכזבה עמוקה מכך שבכירי הוועד האולימפי ואיגוד התעמלות הקרקע מסרבים לקחת אחריות, נאחזים בכיסא שלהם ומגלגלים אחריות.

ביילס החליטה לא לוותר על התחרות, לא בשביל המדליות והשיאים, אלא כחלק מתהליך החלמה האישי שלה. "לכל אחת יש תהליך החלמה שונה וזה הדבר הקשה ביותר. אני מרגישה שזה יהיה פצע פתוח ושזה ייקח הרבה זמן ואולי אפילו לעולם לא ייסגר או יחלים".

במהלך התחרות היא הגיעה נחושה להצהיר שהיא כאן ורק מתקדמת בהתפתחות האישית שלה. ביילס הופיעה במהלך אליפות ארה"ב עם שני תרגילים חדשים לגמרי שהיממו את הקהל. במהלך תרגיל הקורה, הייתה הראשונה לבצע "דאבל-דאבל", ירידה מהקורה בשתי סלטות ובשני ברגים יחד. ולאחר אירוע היסטורי אחד, ביילס הפכה גם לאישה הראשונה שמבצעת בתרגיל קרקע את "הטריפל-דאבל", סלטה עם בורג אחד, וסלטה שנייה עם שני ברגים.

לאחר הזכייה בתואר והקפיצה ההיסטורית בתרגיל הקרקע, ביילס הייתה מרוצה יותר הפעם מאשר ביום המוקדמות הראשון" אני הרבה יותר שמחה עכשיו. רציתי לראות איך זה יראה במהלך התחרות" אך שוב הדגישה את השאיפה לשלמות שכל כך מאפיינת אותה ודוחפת אותה להיות תמיד עוד יותר טובה בענף התעמלות, כאשר ציינה שבמהלך האימונים היא הצליחה לבצע את התרגיל בצורה טובה יותר.

ההצלחה של ביילס באליפות ארה"ב חשובה בשביל התהליך האישי אותו היא עוברת, אך המאבק שהיא מובילה הוא הרבה יותר גדול ממנה ומהמדליות אותן היא גורפת בלי הרבה תחרות. ביילס היא הקול הצלול והאותנטי של ספורטאיות העולם, אשר ספגו במשך עשרות שנים הטרדות ופגיעות מיניות מאנשי המקצוע מסביבן וראו איך העולם ידע, שתק והתעלם מהמצוקה והפגיעה בהן. ספורטאיות ברחבי העולם מביטות בביילס ובשאר המתעמלות האמיצות הנאבקות ביום יום למען עתיד בטוח ומוגן יוצר לכל הספורטאיות בעולם באשר הן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!