למעלה משנה לאחר שכים ניר נכנסה לקשיים כלכליים והעובדים הגישו בקשה לפירוקה ולהקפאת הליכים, יוצאים עובדיה לדרך חדשה בליווי ההסתדרות. עשרות העובדים, שהועסקו בכים ניר כטייסי כיבוי וכעובדי צוות הקרקע, יועסקו מעתה בחברת 'קליר-קאט תעופה', תחת הסכמים קיבוציים חדשים.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, המלווה את המהלך מסר: "למרות שנה לא פשוטה ומורכבת שעברה עליהם, עובדי כים ניר גילו נחישות ואורך רוח, בזכותם הם ימשיכו לזכות ביציבות תעסוקתית ובביטחון כלכלי. ההסכמים שחתמנו מהווים הוכחה חיה שגם כשהכל נראה אבוד ניתן במאבק נחוש וחכם לצאת לדרך חדשה. העובדים יזכו לתנאי העסקה ראויים ומכבדים אותם כמי שעוסקים בתפקידים כה חשובים במערך כיבוי השריפות במדינת ישראל".

מטוס כים ניר (צילום: Oyoyoy, מתוך ויקימדיה)

בסוף השבוע תמה תקופת הקפאת ההליכים של כים ניר, כלל העובדים קיבלו מכתבי פיטורים והחברה חדלה מלהתקיים. עד תקופה זו עתידה של החברה היה לוט בערפל, ועבודת טייסת הכיבוי סבלה משיבושים רבים ומחוסר יציבות.

עם התקדמות המו"מ לרכישת כים ניר, בחודשים האחרונים חתם אדרי מול נציגי קליר-קאט על שני הסכמים קיבוציים, עליהם יתבססו תנאי העסקתם של עובדי הקרקע והתחזוקה והטייסים. כבר בסוף השבוע האחרון, עם הקליטה של העובדים בקליר-קאט, החלו העובדים בעבודה נמרצת ועסקו בין היתר בכיבוי מספר שריפות שפרצו ברחבי הארץ. בין היתר, ההסכמים החדשים עוסקים בתנאי השכר של העובדים ואופק הקידום, תנאי ההעסקה הרווחה והסוציאליים כגון פנסיה, חופשות, ימי מחלה ועוד.

את עובדי כים ניר ליוו מטעם ההסתדרות יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי וממונה חטיבה אווירית ארצית באיגוד עו"ד קרנית שפר-לידור. העובדים יוצגו משפטית על ידי עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין, יחד עם עו"ד סיון רדיאן מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי.