דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בטיחות בעבודה

נכנסים לשדה / המוסד לבטיחות וגיהות מרחיב את פעילותו בקרב החקלאים הדרוזים בגולן

התכנית כוללת הדרכות בשטח באמצעות ניידת בטיחות וקורס נאמני בטיחות בתשלום סמלי | יארה חלבי, פעילה חברתית ומחנכת ממסעדה שיזמה את המהלך: "מקווה שהפעולה תגרום לעוד גופים לפעול למען החקלאים בגולן"

חקלאי נוהג בטרקטור בשדה חקלאי. ארכיון (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
חקלאי נוהג בטרקטור בשדה חקלאי. ארכיון (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המוסד לבטיחות וגיהות מרחיב את פעילותו בקרב החקלאים בני העדה הדרוזית בגולן. בין היתר יקיים המוסד הדרכות באמצעות ניידת בטיחות בשפה הערבית, קורס נאמני בטיחות בתשלום סמלי, ויציע לחקלאים ייעוץ והגעה של מדריכי בטיחות למשקים לצורך אבחון מצב הבטיחות במשק וגיבוש הצעות לסילוק ולצמצום סיכונים.

אתמול (שלישי) יקיים המוסד יום עיון פתוח לחקלאים בני העדה בבית הקשיש בכפר מסעדה, בנושא הבטיחות במשק החקלאי בדגש על הסיכונים בהפעלת טרקטורים וכלים חקלאיים. במהלך ספטמבר יציע המוסד על פי דרישה קורס נאמני בטיחות בן 24 שעות לימוד בתשלום סמלי, לקבוצה של עד 20 משתתפים שיוכשרו לקבלת תעודת "נאמן בטיחות", וילמדו לזהות את מירב הסיכונים בענף החקלאות.

פעילות המוסד לבטיחות וגיהות במסעדה. בתמונה סמי סעדי, מנהל מחוז צפון של המוס"ל. חיים כהן, מדריך ניידת ונציגי ועד העובדים במועצה המקומית. (התמונות באדיבות המוסד לבטיחות וגיהות)
פעילות המוסד לבטיחות וגיהות במסעדה. בתמונה סמי סעדי, מנהל מחוז צפון של המוס"ל. חיים כהן, מדריך ניידת ונציגי ועד העובדים במועצה המקומית. (התמונות באדיבות המוסד לבטיחות וגיהות)

"האתגר הוא כיצד להוביל לשינוי תרבות של בטיחות על מנת שהמוסד לבטיחות ולגיהות יוכל להוביל לשינוי אמיתי" מסרה מנכ"לית המוסד אורנית רז, "לצורך כך, בין השאר, גייס המוסד לאחרונה עובדים מהעדה הדרוזית, שיהיו 'סוכני שינוי' ויעזרו להטמעה של תרבות בטיחות שתמנע תאונות עבודה ותעזור לשמירת חיי הפועלים. אנו קוראים למעסיקים ולעובדים לפנות אלינו ולקחת חלק פעיל במגוון הפעילויות, ההכשרות והשירותים שאנו מציעים."

יארה חלבי, פעילה חברתית ומחנכת ממסעדה (באדיבות המצולמת)
יארה חלבי, פעילה חברתית ומחנכת ממסעדה (באדיבות המצולמת)

את הקשר עם המוסד לבטיחות וגיהות יזמה יארה חלבי, פעילה חברתית ומחנכת מהכפר מסעדה, רכזת ההדרכה של הקינים הדרוזיים בנוער העובד והלומד וסטודנטית לתואר שני בתכנית הצוערים לשלטון המקומי. "בשנים האחרונות היו מדי שנה כמה אירועים שבהם נפגעו ואף נהרגו חקלאים בגולן, בעיקר בעונות הקטיף של הדובדנים והתפוחים, ובעיקר חקלאים מבוגרים – בין היתר על רקע הכבישים המשובשים", אמרה חלבי ל'דבר', "אין ספק שלרשויות המקומיות יש הרבה עבודה בנושא, אבל מצאנו לנכון לפנות גם למוסד לבטיחות וגיהות במטרה להעלות באמצעות הדרכה את המודעות בקרב החקלאים לגבי נהיגה נכונה על טרקטור כדי למנוע תאונות קשות. אני מקווה שהפעולה תגרום לעוד גופים לפעול למען החקלאים והחקלאות בכפרים הדרוזיים בגולן."

רק ביום שישי האחרון נפגע אדם כבן 70 מטרקטור והובא למרפאה המקומית במג'דל שמס, משם פונה במסוק ובמצב קשה לבית החולים רמב"ם עם חבלה רב-מערכתית. ביוני האחרון נפגע עובד כבן 60, תושב הכפר מסעדה, מפגיעת טרקטור, ופונה גם הוא לבית החולים רמב"ם באמצעות מסוק. בשנה שעברה נהרג עובד חקלאות מהכפר בוקעתה ולפני שנתיים נהרג עובד ממסעדה.

ביולי השנה נהרג גם החקלאי סתו עידוד מקיבוץ שפיים בתאונת טרקטור בדרך לשדה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!