דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / קבוצת הנשים של צ'לסי נחתה בישראל ונערכת למשחק מול הנבחרת הבוגרת

שחקניות מועדון הפאר האנגלי נפגשו עם ילדות ישראליות ופלסטיניות וקיימו אימון פתוח לקראת המשחק ביום ג' | יו"ר צ'לסי ברוס באק: "אנו מקווים שהביקור בישראל יהיה רגע מיוחד ויתרום לחיזוק ספורט הנשים בישראל"

שחקניות קבוצת צ'לסי במפגש עם ילדות ישראליות ופלסטינאיות (יח"צ)
שחקניות קבוצת צ'לסי במפגש עם ילדות ישראליות ופלסטינאיות (יח"צ)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קבוצת הנשים של מועדון הכדורגל צ'לסי נחתה אמש (ראשון) בארץ לקראת משחק הידידות מול נבחרת הנשים של ישראל שיתקיים מחר (שלישי, 19:30) באצטדיון המושבה בפ"ת. 

עם נחיתתן נסעו שחקניות מועדון הפאר האנגלי לבית הנבחרות בשפיים וקיימו אימון משותף של ילדות פלסטינאיות וישראליות בנות פרויקט הכדורגל של "מרכז פרס לשלום ולחדשנות" בהדרכת הצוות המקצועי של קבוצת הכדורגל צ'לסי נשים. שחקניות הקבוצה אניטה אסאנטה ודיאנה קופר יחד עם מאמנת הקבוצה אמה הייס, נפגשו עם קבוצת נערות מהפועל קטמון, אסא תל אביב, הפועל רעננה, בנות פרדסיה, הפועל באר שבע וילדות פלסטיניות מפרויקט "בתי ספר תאומים לספורט ולשלום" של "מרכז פרס לשלום ולחדשנות", ועברו יחד אימון מקצועי על המגרש וסדנת מנהיגות. בהמשך היום קיימו שחקניות צ'לסי אימון פתוח לאוהדים ולתקשורת, בהשתתפות מועדון האוהדים הישראלים של הקבוצה ושחקניות כדורגל מנבחרות ישראל הצעירות.

קבוצה הנשים של מועדון הפאר האנגלי הוקמה בשנת 1992 בשם "צ'לסי ליידיס" ושיחקה בליגה החובבנית לנשים. המועדון לא היה קשור באופן רשמי למועדון הגברים והוקם על ידי אוהדים ואוהדות המועדון מלונדון. אלא שהכל השתנה עם כניסתו לתפקיד של הבעלים רומן אברמוביץ' בשנת 2003. שנה בלבד לאחר שהפך לבעלים של מועדון הגברים, החליט אברמוביץ' לצרף את קבוצת הנשים כמחלקה במועדון הגברים.

כקבוצת הנשים הרשמית של מועדון צ'לסי, הפכה הקבוצה לאחת הקבוצות הטובות באנגליה. בשנת 2010 הייתה צ'לסי אחת משמונה הקבוצות שהקימו את ליגת הנשים הבכירה, FA Women's Super League . בשנים האחרונות הקבוצה הפכה לאחת משלוש הגדולות של אנגליה ותחת הנהגת המאמנת המצויינת אמה הייז, זכתה צ'לסי בשתי אליפויות: 2015 ו-2018 ובשני גביעים 2015 ו-2018.

שחקניות צ'לסי חוגגות את הזכייה באליפות ה-WSL 15. במאי 2018. (Photo by Chelsea Football Club/Chelsea FC via Getty Images)
שחקניות צ'לסי חוגגות את הזכייה באליפות ה-WSL 15. במאי 2018. (Photo by Chelsea Football Club/Chelsea FC via Getty Images)

בשנתיים האחרונות הפכה צ'לסי גם לאחת הקבוצות הטובות באירופה והגיעה פעמיים ברציפות לחצי גמר ליגת האלופות. במדי הקבוצה משחקות כוכבות נבחרת אנגליה, שחקנית ההגנה מילי ברייט, שחקנית ההתקפה פראן קירבי והשוערת קרלי טלפורד. בנוסף אליהן מככבות בקבוצה שלל שחקניות בינלאומיות מהנבחרות הטובות בעולם, שחקניות ההגנה מגדלנה אריקסון וג'ונה אנדרסון מנבחרת שבדיה, סופי איינגל שחקנית הקישור האחורי מנבחרת ווילס, הפליימיקרית המבריקה ג'י סו-יון מנבחרת דרום קוריאה ואחת השחקניות הצעירות הטובות בעולם, שחקנית הקישור ארין קאת'ברט כוכבת נבחרת סקוטלנד.

שחקניות קבוצת הנשים של צ'לסי. 8 באוגוסט 2019 (Photo by Harriet Lander – Chelsea FC/Chelsea FC via Getty Images)
שחקניות קבוצת הנשים של צ'לסי. 8 באוגוסט 2019 (Photo by Harriet Lander – Chelsea FC/Chelsea FC via Getty Images)

יו"ר מועדון צ'לסי, ברוס באק אמר על משחק הידידות בישראל: "אנו שמחים להביא את הקבוצה לישראל, המחויבות שלנו לכדורגל נשים מונעת הודות לבעלים שלנו, מר רומן אברמוביץ', ולתמיכה הגדולה שלו בקבוצה ובקידום ספורט הנשים. אנו מקווים שהביקור בישראל יהיה רגע מיוחד לא רק עבור קהל האוהדים שלנו בישראל והשחקניות שלנו, אלא גם יתרום לחיזוק ספורט הנשים בישראל. אנו רואים במשחק שלנו בישראל צעד נוסף במחויבות של צ'לסי לרתום את כוחו של הכדורגל לטובת מטרות טובות ברחבי העולם, דוגמת הקמפיין הבינלאומי הנרחב שלנו כנגד אנטישמיות".

רותם קמר, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל אמר כי ״הגעת קבוצת הנשים של צ'לסי למשחק ידידות בישראל היא הזדמנות מצוינת למקד את תשומת הלב בכדורגל הנשים, ודאי כאשר קבוצה כה בכירה ומובילה בענף מגיעה לכאן. נבחרת הנשים של ישראל מתחילה בהכנות למוקדמות אליפות אירופה 2021, וההתמודדות מול צ'לסי היא חלק מההכנות שלנו ליריבות בכירות כמו איטליה (29.8) ודנמרק (3.9). תרומתה של צ'לסי, בהנהגתו של הבעלים רומן אברמוביץ', למאבק באנטישמיות ולקידום השוויון והסובלנות היא מן הידועות, ואנו רואים את המפגש הצפוי כשילוב כוחות לטובת השגת מטרות חברתיות נשגבות. הקהל שיגיע למשחק ייהנה מאיכות מקצועית ומהזדמנות לאמירה ברורה לטובת כדורגל הנשים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!