דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל נשים / עוד תואר לאוסף: קבוצת הנשים של ליון זכתה בגביע האלופות הבינ"ל

זאת אחרי ניצחון 1:0 בגמר על מחזיקת התואר צפון קרוליינה, לה הפסידה בגמר בשנה שעברה | מדובר בטורניר הידידות הנצפה והרווחי ביותר בעלם שנערך בשבע השנים האחרונות, וזו השנה השנייה בה מתקיים במקביל טורניר נשים

שחקניות ליון לאחר הזכייה בגביע האלופות הבינ-יבשית. 18 באוגוסט 2019 (Photo by Grant Halverson/International Champions Cup via Getty Images)
שחקניות ליון לאחר הזכייה בגביע האלופות הבינ-יבשית. 18 באוגוסט 2019 (Photo by Grant Halverson/International Champions Cup via Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אלופת אירופה אולימפיק ליון זכתה לפנות בוקר (שני) בגביע האלופות הבינלאומי, לאחר ניצחון 1:0 על מארחת הטורניר, אלופת ארה"ב ומחזיקת הגביע משנה שעברה צפון קרוליינה קורג'. זאת הזכייה הראשונה אי פעם של ליון בתואר. את שער הניצחון כבשה שחקנית הקישור הגרמניה ג'ניפר מרוז'אן. במשחק על המקום השלישי ניצחה מנצ'סטר סיטי את אתלטיקו מדריד בתוצאה 3:2.

ליון נחשבת לקבוצה הטובה בעולם עם שלל כוכבות מהצמרת העולמית. אחרי שזכתה בעונה הקודמת בליגת האלופות בפעם הרביעית ברציפות, הגיעה הענקית הצרפתית לטורניר על מנת לזכות בתואר העולמי, אותו הפסידה בגמר בשנה שעברה לצפון קרוליינה.

היתרון של המארחת מארה"ב על הקבוצות האירופיות שהשתתפו בטורניר, היה בכושר המשחק האיכותי יותר, הנובע מתוך העובדה שהקבוצות האירופאיות היו בהכנות אחרונות לפתיחת העונה ואילו הקבוצה האמריקאית נמצאת בשיא העונה בליגה המקומית.

בחצי הגמר ניצחה ליון בתוצאה 1:0 את אתלטיקו מדריד עם שער דרמטי מנגיחה של ויני רנארד בדקה ה-91. בחצי הגמר השני ניצחה צפון קרוליינה את מנצ'סטר סיטי בתוצאה 2:1 משער ניצחון דרמטי לא פחות של ג'סיקה מקדונלד בדקה ה-93. במשחק הגמר שהיה שקול מאוד ניצחה ליון מבעיטה מחוץ לרחבה של ג'ניפר מרוז'אן בדקה ה-57. למשחק הגיעו קצת יותר מ-8,000 צופים. כל משחקי הטורניר שודרו בערוצי הטלוויזיה של רשת ESPN ואפילו זכו להיות משודרים בישראל בערוץ ספורט 3.

גביע האלופות הבינלאומי הוא טורניר ידידות שנערך בשבע השנים האחרונות במהלך חודשי הקיץ בארה"ב ובאסיה. טורניר מועדוני הגברים הפך בשבע השנים האחרונות לטורניר הידידות הנצפה והרווחי ביותר בעולם, כאשר הקבוצות הגדולות והחזקות בעולם נפגשות למשחקי ענק מול קהל אמריקאי וסיני שצמא לכדורגל מהטופ העולמי.

הטורניר נוסד על ידי Relevent Sports, חטיבה של RSE Ventures, חברת מיזמי ספורט שנוסדה ב-2012 על ידי הבעלים של קבוצת הפוטבול מיאמי דולפינס, המיליארדר סטיבן רוס ומנכ"ל הניו יורק ג'טס לשעבר מאט היגינס. לאחר שבשנה האחרונה הטורניר נערך במקביל בארה"ב, סין וסינגפור ולראשונה התרחב ל-16 קבוצות, חלק גדול מהמועדונים ביקשו לצרף גם את קבוצת הנשים שלהם לטורניר.

בשנה שעברה החליטו מארגני הטורניר להשיק לראשונה טורניר נשים שהתקיים בנפרד מטורניר הגברים והפגיש שלוש קבוצות בכירות מאירופה עם נציגת הליגה האמריקאית צפון קרוליינה קוריג', ביחד עם הקבוצות הבכירות באירופה: מנצ'סטר סיטי, ליון ופריז סן ז'רמן. השנה החליטו להזמין את אלופת ספרד, אתלטיקו מדריד למשחקים במקום פריז סן ז'רמן בתקווה למשוך עוד קהל מקומי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!