דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

המאוגדים / חכמים בשמש: הסכם קיבוצי חדש ל-12 המצילים בסחנה

בין היתר, כולל ההסכם תוספת ענפית בגובה 10%, תוספת שקלית יומית וגם אספקת תכשירי הגנה מהשמש | עו"ד רונן אהרוני מהסתדרות המעו"ף: "זו לא בריכה ולא ים, צריך היה למצוא מסגרת שתשקף את עבודתם הייחודית"

סוכת מציל בגן השלושה (צילום: Zairon/ ויקימדיה)
סוכת מציל בגן השלושה (צילום: Zairon/ ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אחרי משא ומן ממושך נחתם אמש (שני) הסכם קיבוצי עבור כ-12 מצילי הגן הלאומי גן השלושה (הסחנה). ההסכם, שכולל תוספת ענפית בשיעור 10%, תוספת הצלה שיקלית יומית שתשולם במשך כל השנה וקיצור פרק הזמן לקבלת דרגה, נחתם בין הסתדרות המעו"ף למועצה האיזורית עמק המעיינות ואושר על ידי הממונה על השכר במשרדו האוצר.

המועצה תחל ביישום ההסכם כבר בעונת הרחצה הקרובה והתוספות יינתנו לעובדים רטרואקטיבית משנת 2018. מלבד תנאי השכר, מסדיר ההסכם גם את ההפסקות המגיעות למצילים, וכן אספקת תכשירי הגנה מהשמש לשמירה על בריאותם. הוא נחתם בין היתר על רקע עליית מספר המבקרים באתר בשנים האחרונות, המטיל עומס רב על המצילים האחראיים על ביטחונם של המתרחצים.

גן השלושה (צילום: גילי יערי/פלאש90)
גן השלושה (צילום: גילי יערי/פלאש90)

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל ציין במעמד החתימה כי הסכם זה הנו דוגמא חיה לכך שההסתדרות פועלת למען הוועדים והעובדים גם במקומות עבודה קטנים ובקרב קבוצות עובדים שונות. "אני מברך על ההסכם ועוד יותר מכך, מברך את המצילים על תנאי השכר המשופרים להם הם זוכים בזכות ולא בחסד" אמר, "יחד, נמשיך לשמור על זכויות ותנאי העובדים. כוחנו באחדותנו."

עו"ד רונן אהרוני, מנהל חטיבת עובדי הרשויות המקומיות בהסתדרות המעו"ף, הוסיף כי "מדובר בעבודה ייחודית של עובדי רשות מקומית. זה לא בריכה מחד ולא ים מאידך, וצריך היה למצוא מסגרת שתשקף את עבודתם הייחודית שנמשכת לכל אורך השנה ולא רק בעונת הרחצה". עוד אמר כי "אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וליו"ר המעו"ף גיל בר-טל שליוו את המשא ומתן. אני גאה שהצלחנו לשמור על העובדים במסגרת של הסכם קיבוצי שמוכיח שההסתדרות דואגת גם לקבוצה קטנה של עובדים. אני רוצה להודות גם למנכ"לית המועצה מיה גומא-להב עם חתימת ההסכם".

במהלך המשא ומתן ובמעמד חתימת ההסכם השתתפו גם יו"ר ועד העובדים במועצה האיזורית דודו בזק ונציג המצילים אורן פלג.

גן השלושה הוא גן לאומי השוכן למרגלות הגלבוע, והוא אחד מאתרי הקיט המתויירים בישראל. בגן מעיין ובריכות השומרות על טמפרטורה קבועה של 28 מעלות, שהופכות את המקום לאטרקציה תיירותית גם בימי החורף. הבריכות החמות הן גם מקור שמו הערבי של המקום – הסחנה ("החמה").

שמו העברי של הגן מנציח את זכרם של חיים שטורמן, אהרון אתקין ודויד מוסינזון, שנהרגו ב-14 בספטמבר 1938 (י"ח באלול ה'תרצ"ח) בעת שעלו עם המכונית בה נסעו על מוקש, כ-6 קילומטרים מדרום לבית שאן, כאשר יצאו לעמק בית שאן למצוא מקום מתאים לקיבוץ חדש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!