דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ויסוניק

הסכם קיבוצי ראשון / עובדי יצרנית מערכות האבטחה וגילוי האש "ויסוניק" חתמו על הסכם קיבוצי

170 עובדי הפיתוח של חברת ויסוניק העובדים במעבדה בת"א יזכו לתוספות בתקציבי הרווחה וההבראה, הפרשה מוגדלת לפנסיה, ארוחות מוזלות ועוד | עובדי החברה התאגדו לאחר שב-2018 נסגר מפעל הייצור בקריית-גת

חתימת הסכם קיבוצי בחברת ויסוניק (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי בחברת ויסוניק (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי; יו"ר ההסתדרות במרחב ת"א-יפו, גרשון גלמן ונציגי הבעלים של ויסוניק חתמו היום (רביעי) על הסכם קיבוצי ראשון ופורץ דרך עבור 170 עובדי הפיתוח של חברת ויסוניק העוסקת בפיתוח מערכות לגילוי וכיבוי אש ומערכות ביטחון.

מראה כללי של איזור תעשיית ההיי טק "קרית עתידים", ליד רמת החייל בתל אביב. (משה מילנר/ לע"מ)
מראה כללי של איזור תעשיית ההיי טק "קרית עתידים", ליד רמת החייל בתל אביב. (משה מילנר/ לע"מ)

ההסכם כולל את הבטחת ביטחונם התעסוקתי של העובדים והסדרת תהליכי פרישה מרצון, במסגרתם יוענקו לעובדים שיפרשו פיצויי פיטורים ומענקי פרישה מוגדלים של 200%. לצד זאת הוסדרו תהליכי ניוד עובדים ושינויים ארגוניים וכן הוסכם על הגדלת הפרשות החברה והעובדים לפנסיה למקסימום של 7.5% מכל צד.

אנחנו מאמינים שההסכם שנחתם יחזיר את הביטחון, לאחר תחושת האי-ודאות שנוצרה בקרב העובדים כתוצאה מקניית ויסוניק על ידי חברה בינלאומית וסגירת מפעל הייצור

עוד הוסכם על הגדלת תקציב הרווחה ל-1,000 דולר לעובד בכל שנה; הגדלת התשלום על ארוחת הצהריים ל-50 שקל ליום; תוספת לחופשה השנתית: שני ערבי חג על חשבון המעסיק ויום הצהרה ברבעון; הגדלת ערך יום דמי הבראה ל-425 שקל וזכאות לשעת הורות בשבוע במשך שנה אחרי הלידה.

"איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות שם לו למטרה לפתח יחסים קיבוציים והסכמים קיבוציים שמטרתם להעניק ביטחון תעסוקתי ושיפור התנאים הסוציאליים, גם בתחום המחקר והפיתוח", אמר חלוצי. "ההסכם הוא בשורה מצוינת לעובדי המעבדה בתל-אביב ואני רוצה להודות לכל השותפים מההנהלה הגלובאלית ומהוועד המקומי ביצירתו".

יו"ר ההסתדרות במרחב ת"א-יפו, גרשון גלמן (צילום: יעל אלנתן).
יו"ר ההסתדרות במרחב ת"א-יפו, גרשון גלמן (צילום: יעל אלנתן).

יו"ר ההסתדרות במרחב תל-אביב יפו, גרשון גלמן, ציין כי "בשעה טובה – ובפרק זמן סביר וקצר יחסית למו"מים מסוג זה – הצלחנו להגיע להבנות שיבטיחו את עתידם התעסוקתי של רוב עובדי ויסוניק. זוהי הוכחה ניצחת לכך שגם בענף תנודתי וגמיש כמו הייטק בהחלט יש מקום להתאגדות בהסתדרות ואני מברך את העובדים על הבחירה שעשו ומוכיחה עצמה היום".

יו"ר ועד עובדי ויסוניק, עזר יצקן, הוסיף: "אנחנו מאמינים שההסכם שנחתם יחזיר את הביטחון, לאחר תחושת האי-ודאות שנוצרה בקרב העובדים כתוצאה מקניית ויסוניק על ידי חברה בינלאומית וסגירת מפעל הייצור".

במרכז – יו"ר איגוד ההיי טק והסלולר יקי חלוצי (צילום: סבין פרנק).
במרכז – יו"ר איגוד ההיי טק והסלולר יקי חלוצי (צילום: סבין פרנק).

ויסוניק נוסדה לפני כ-45 שנה ולפני כשבע שנים נרכשה על-ידי חברת טייקו הבינלאומית, שבעצמה נרכשה אף היא לפני כשנתיים על-ידי JCI. בתחילת 2018 החליטו עובדי ויסוניק להתאגד בהסתדרות לאחר שמפעל הייצור הישראלי בקריית גת נסגר ופעילותו הועברה לסין. מעבדת הפיתוח של החברה המשיכה את פעילותה בתל-אביב וכיום מועסקים בה כ-170 עובדים, רובם מהנדסי פיתוח.

מיד לאחר התאגדות העובדים החל משא ומתן שאף לווה במאבק ארגוני בטרם הגיעו הצדדים להסכמות שבאו לידי ביטוי היום עם חתימת ההסכם הקיבוצי הראשון בתולדות החברה.

במעמד החתימה על ההסכם נכחו גם נציגי טייקו, החברה-האם מארצות הברית וכן מזכירי האיגוד המקצועי אלון וינברן מאיגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק; צ׳רלי בליכי ממרחב ת"א-יפו ועו"ד גלי שטיינברג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, שליוו אף הם את המו"מ להסכם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!