דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דרום קוריאה

סחר ישראל / מכוניות ומקררים בזול? ישראל ודרום קוריאה חתמו על הסכם להורדת מכסים

במסגרת ההסכם צפוי לרדת מכס של 7% על רכבים שמיובאים לישראל | בשונה מרוב הורדות מכסים בשנים האחרונות, הפעם מדובר בהסכם הדדי - שיסייע גם ליצואנים בישראל

עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

הסתיים משא ומתן בן שלוש שנים על הסכם לכינון איזור סחר חופשי בין דרום קוריאה לישראל: במסגרת ההסכם כ-95% מהיצוא הישראלי לדרום קוריאה יקבל פטור ממכס המוערך בכ-100 מיליון דולר בשנה. מנגד, ישראל תאפשר יבוא של מוצרי צריכה דרום קוריאנים לישראל ללא מכס. בשונה מהורדות מכסים אחרות בשנים האחרונות, הפעם מדובר בהסכם סחר הדדי, ולא בהורדת מכסים חד צדדית.

בין הסחורות המרכזיות אותן מייצאת ישראל לדרום קוריאה ניתן למצוא את הדשנים שיקבלו פטור ממכס בשיעור של כ-6.5%, היין שמוסה עד כה בכ-15% מכס שיבוטל, מוצרי קוסמטיקה ומכשור רפואי שהמכס בגינם ירד בצורה הדרגתית עד לביטולו תוך חמש שנים. במשרד הכלכלה מקווים כי הורדת המכס תשפר את התחרותיות של התוצרת הישראלית בדרום קוריאה ותגדיל באופן משמעותי את היקף היצוא לכלכה ה-11 בגודלה בעולם.

מכולות בנמל חיפה. צילום: יעקב נעומי / פלאש 90.
מכולות בנמל חיפה. צילום: יעקב נעומי / פלאש 90.

בראש רשימת הסחורות אותן דרום קוריאה מייצאת לישראל ויזכו לפטור ממכס נמצאים כלי הרכב שבגינם משולם נכון להיום מכס של 7% שעתיד להתבטל. סעיף משמעותי ביותר בזכות העובדה ששני ממותגי הרכב הנמכרים ביותר בישראל הם יונדאי וקיה הדרום קוריאניות והמותג הנמכר ביותר של רכבים דו גלגליים הוא סאן יאנג. עוד יבוטל מכס בשיעור של 12% על מוצרי צריכה דרום קוריאנים כמו קונסולות משחק, מקררים ומקפיאים. הפחתה מדורגת צפויה על מכונות לתעשייה ועל אמבטיות וכיורים.

כאמור דרום קוריאה נחשבת לכלכלה ה-11 בגודלה בעולם, היא נחשבת גם כמובילה עולמית בתחומי תעשייה שונים, ביניהם כלי הרכב, מכשירי אלקטרוניקה, שבבים ואניות. היקף הסחר בין דרום קוריאה לישראל עומד על כ-2.6 מיליארד דולר ב-2018. כשדרום קוריאה מייצאת לישראל סחורה בשווי של כ-1.6 מיליארד דולר בשנה (כמעט מחציתה הם כלי רכב). מנגד ישראל מייצאת לדרום קוריאה סחורה בשווי של קצת פחות ממיליארד דולר שכ-44% מתוכם משויכים לתעשיית המכשור האופטי.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, ושרת הסחר הדרום קוריאנית, הגברת יו מיונג-הי יצאו היום (רביעי) בהכרזה משותפת שכוללת את פרטי ההסכם העיקריים. השר כהן אמר על ההסכם כי "הסכם הסחר החופשי עם קוריאה הדרומית הוא הסכם היסטורי, שכן לראשונה נחתם הסכם עם מדינה ממזרח אסיה אשר נמנית בין המעצמות הכלכליות המובילות בעולם. הוא משקף בין היתר את מדיניות המשרד לסייע בגיוון הייצוא ובפתיחת שווקים חדשים לתעשייה הישראלית. קוריאה הדרומית היא שותפת סחר חשובה עבור מדינת ישראל. הסכמי סחר בינלאומיים ככלל, הינם בעלי חשיבות אסטרטגית לכלכלה הישראלית ומסייעים בהגדלת היקפי היצוא, בהוזלת חומרי גלם שמעלים את התחרותיות של היצואניות הישראליות וכן מהווים בשורה עבור הצרכנים הישראלים לאור כניסה של מגוון רחב של מוצרים ללא מכסים"​.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!