דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד החינוך

משרד החינוך / לאחר יום של שביתה: עובדי המינהל במשרד החינוך ייכנסו למו"מ על תנאי עבודתם

בחמישי האחרון שבתו 1,500 עובדי המינהל במשרד החינוך ואיימו לא לפתוח את שנת הלימודים | בסוף השבוע סיכמו הוועד, ההסתדרות וגורמי המדינה על כניסה למו"מ מרתוני | יו"ר הוועד שלומית כהן: "הרפורמות מתקדמות, וכמויות העבודה והעומסים מועברים אלינו בצורה לא מידתית"

משרד החינוך בירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש90)
משרד החינוך בירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש90)
ניצן צבי כהן
דוד טברסקי
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר יום של שביתה, 1,500 עובדי המינהל והמטה של משרד החינוך ייכנסו למשא ומתן עם המדינה על מחלוקות ביחס לשכרם ולעומס העבודה עליהם. העובדים שבתו בחמישי האחרון ואיימו לשבש את ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים, שתחל בעוד כשבוע. בהידברות שנערכה במהלך סוף השבוע בין הסתדרות עובדי המדינה, ועד עובדי משרד החינוך, הנהלת המשרד, אגף השכר באוצר ונציבות שירות המדינה, סוכם כי החל ממחר (ראשון) ישבו הצדדים למו"מ מתוך מטרה ליישב את המחלוקות ביניהם ולסיים את המשבר הנוגע לתנאי העבודה של העובדים, והעובדים ישובו לעבודה סדירה. מדובר בעובדים שאינם חלק מצוותי ההוראה והחינוך בבתי הספר ובגנים.

יו"ר ועד עובדי משרד החינוך שלומית כהן סיפרה ל'דבר' כי העובדים מוחים על הגדלת עומס העבודה עליהם בעקבות רפורמות שונות במשרד, ללא הגדלת השכר או הקצאת תקנים חדשים. לדבריה, השביתה החלה לאחר שנתיים בהן נמצא הוועד במשא ומתן עם הנהלת המשרד, ללא תוצאות. "הרפורמות מתקדמות, וכמויות העבודה והעומסים מועברים אלינו בצורה לא מידתית", אמרה כהן, "אין שיפוי הולם לשכר שלנו, אין הלימה בין הדרגות למשימות שמבצעים העובדים. השכר נמוך גם ביחס למשרדים אחרים. זה המשרד הגדול ביותר שמטפל ב-3.2 מיליון תלמידים, 259 רשויות מקומיות. תקציב משרד החינוך כמעט הכפיל עצמו בחמש השנים האחרונות, אבל כוח האדם לא גדל בתקופה הזו הן במטה והן במחוזות."

כהן ציינה כי מבחינתה, השביתה היתה מוצא אחרון. "ב-15-20 השנים האחרונות עובדי משרד החינוך לא שבתו. אלו עובדים מסורים ונאמנים שרוצים לעשות עבודתם נאמנה אבל מרגישים שמנצלים את הנאמנות שלהם. מחר בשעה 14:00 נתחיל ישיבות מרתוניות".

כיתה בבית ספר בצפת (דוד כהן / פלאש90)
כיתה בבית ספר בצפת (דוד כהן / פלאש90)

פתיחת שנת הלימודים – עדיין בסימן שאלה

שנת הלימודים תש"ף אמורה להיפתח בעוד עשרה ימים, אך נכון לכרגע שני ארגוני המורים נמצאים בסכסוך עבודה עם משרדי החינוך והאוצר על מחלוקות לגבי תנאי עבודתם. הסתדרות המורים, המאגדת את המורים בבתי הספר היסודיים ובחלק מחטיבות הביניים, הכריזה על סכסוך עבודה בדרישה לתיקון שיטת חישוב ימי המחלה של המורים, עיוותים בחישוב הפנסיה והגדלת המטלות על המורים הנובעות מרפורמת שילוב החינוך המיוחד. ללא הסכמה הודיעו בהסתדרות המורים כי לא יפתחו את שנת הלימודים.

בשלישי האחרון נפגש שר האוצר משה כחלון עם מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, בעקבות סכסוכי העבודה. בסיום הפגישה פרסמו השניים הודעה משותפת ששידרה אופטימיות, לפיה סיכמו כי הדיונים יימשכו באינטנסיביות. שר האוצר משה כחלון אמר כי "הפגישה היתה טובה והדיונים יימשכו בימים הקרובים עם אנשי המקצוע. נעשה הכל כדי ששנת הלימודים תתחיל במועדה לטובת הילדים, ההורים ועובדי ההוראה". בן דויד אמרה כי "השר הקשיב וגילה הבנה. הבהרנו את עמדתנו ואת הדרישות שלנו בסוגיית הפנסיה וימי המחלה וסיכמנו כי בימים הקרובים הדיונים יימשכו בצורה אינטנסיבית. אני מאמינה כי השר יסייע להשלמת המאבק שלנו, שהוא מאבק חברתי ממדרגה ראשונה".

ברביעי האחרון הודיע ארגון המורים העל-יסודיים, המאגד את מורי התיכונים וחלק ממורי חטיבות הביניים, על סכסוכי עבודה ואיום שלא לפתוח את שנת הלימודים עקב עומס מטלות על המורים. בתגובה פנה מרכז השלטון המקומי לבית הדין לעבודה בבקשה להוצאת צו מניעה לשביתה. המרכז מהווה מעסיק של מרבית המורים העל יסודיים, מכיוון שהם עובדי הרשויות המקומיות. על הארגון להגיש את תגובתו לבקשת צו המניעה עד מחר (ראשון).

יש לציין כי משרד החינוך, המעסיק את מורי היסודיים המאוגדים בהסתדרות המורים, לא פנה לבית הדין לעבודה בבקשה לצו מניעה – מה שמעיד על כוונה למצות את המשא ומתן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!