דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

סכסוך בכבאות / התחדשו העיצומים במערך הכבאות: "לעובדים יש חירות להתנגד לעמדות ההנהלה"

זאת על רקע טענות העובדים לפגיעה בחברי הוועד, בכספי הרווחה של העובדים ובתנאי ההעסקה | במסגרת העיצומים תופסק הנפקת טופס אישור איכלוס ולא יאובטחו אירועים | עם זאת, הדגיש ארגון העובדים כי לא תיפגע מבצעיות המערך

הפגנת כבאים מול ביתו של נציב הכבאות דדי שמחי בגדרה, 7 ביוני 2019 (צילום: איגוד הכבאים)
הפגנת כבאים מול ביתו של נציב הכבאות דדי שמחי בגדרה, 7 ביוני 2019 (צילום: איגוד הכבאים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות וארגון הכבאים הודיעו היום (שלישי) על חידוש הצעדים הארגוניים במערך הכבאות וההצלה, זאת על רקע טענותיהם להמשך הצעדים החד צדדיים בהם נוקט הנציב דדי שימחי הכוללים פגיעה בשכר של נציגי עובדים, בכספי הרווחה של כלל העובדים, ובתנאי ההעסקה.

הצעדים הארגוניים שהתחדשו הבוקר כוללים, בין היתר, הפסקת הנפקות טפסי 4 הנדרשים לאכלוס מבנים שנבנו, הפסקת עבודות תחזוקה לא מבצעיות בתחנות, והפסקת אבטחת אירועים. בארגון הכבאים הדגישו כי בכל מקרה העיצומים לא יפגעו במבצעיות של הכבאים, שימשיכו לצאת לכל אירוע חירום ולא יסכנו חיי אדם.

השריפה בשבי שומרון. 17 ביולי 2019 (קרדיט: דוברות כבאות והצלה)
השריפה בשבי שומרון. 17 ביולי 2019 (קרדיט: דוברות כבאות והצלה)

במכתב ששלח אמש לנציב שמחי, טען יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל כי הנציבות אסרה על הגעתו של יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי לפגישה שנקבעה במסגרת מנגנון יישוב חילוקי הדעות הקבוע בהסכם הקיבוצי. רק בשעה 16:00, על פי המכתב, אישרה הנציבות את השתתפותו בפגישה שתוכננה לשעה 17:00 במרכז הארץ, זאת על אף שאנקורי הוצב במשמרת בתחנת חיפה. בר-טל מחה על מה שהגדיר כפגיעה שיטתית באנקורי, בין היתר תוך הגשת תלונות כנגדו לנציבות שירות המדינה, שעל פי בר-טל תכליתן לפגוע ביכולתו לפעול לקידום זכויות העובדים בארגון.

"בארגון אזרחי יש את החירות להתנגד לעמדות ההנהלה ולהביען בפומבי, זו דרכה של מערכת יחסי העבודה" כתב בר-טל, "חובה על המעסיק לשמוע, לנהל משא ומתן, להגיע להסכמות, לחתום על הסכמים". לפיכך, כתב כי ההסתדרות הורתה על פתיחת הצעדים הארגוניים, שאושרו על ידי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בהתאם לדרישת בית הדין הארצי לעבודה.

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל בוועידת הסתדרות המעו"ף, 27 במאי 2019 (צילום באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל בוועידת הסתדרות המעו"ף, 27 במאי 2019 (צילום באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)

"את הבקשה לחידוש הצעדים הארגוניים במערך הכבאות הגשנו כבר לפני שבועיים" מסר יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי, "בזמן שהכבאים מחרפים את נפשם בלחימה בשריפות, הנציב דדי שימחי עסוק במסע הכפשות כנגדם. מי שמע על מנהל ששונא את העובדים שלו ופועל נגדם בזמן שהם מסכנים את חייהם בהגנה על אזרחים ורכוש?"

לאורך השנה וחצי האחרונה עתרה נציבות הכיבוי וההצלה לבתי הדין לעבודה מספר פעמים, אך בתי הדין לעבודה קבעו פעם אחר פעם כי צעדיהם הארגוניים של הכבאים מידתיים, ואינם מסכנים חיי אדם, וכן כי הם ננקטים כ"מוצא אחרון" במסגרת יחסי העבודה העכורים בין הנציבות לארגון העובדים.

מנציבות כבאות והצלה ישראל נמסר בתגובה כי "בימים אלו אנו נמצאים בשיאה של התמודדות מול גל שריפות בשל תנאים קיצוניים שנוצרו. ההכרזה על סכסוכי עבודה חדשות לבקרים על ידי ועד העובדים בחסות ההסתדרות,מהווה פגיעה קשה במענה המבצעי לציבור ואנו רואים זאת בחומרה."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!