עובדי AT&T בתשע מדינות בדרום ארה"ב יצאו לשביתת ענק בסוף השבוע בטענה כי חברת התקשורת אינה מנהלת עמם משא ומתן בתום לב על חוזה חדש. איגוד עובדי התקשורת באמריקה (CWA), המייצג את העובדים מסר כי AT&T לא שולחת למשא ומתן עובדים בעלי סמכות לקבל החלטות. ב-CWA הגישו בקשה לסכסוך עבודה לוועדה לאומית ליחסי עבודה. המדינות בהן שבתו עובדי AT&T: אלבמה, פלורידה, ג'ורג'יה, קנטאקי, לואיזיאנה, מיסיסיפי, צפון קרוליינה, דרום קרוליינה וטנסי.
זו השביתה השנייה של עובדי AT&T תוך פחות משבוע. מוקדם יותר, חברי CWA יזמו שביתה בפלורידה והאשימו את החברה בשימוש בפרקטיקות עבודה בלתי הוגנות ובהן איסור על לבישת פרטי זיהוי של האיגוד המקצועי, כך נמסר בהודעה רשמית של האיגוד.
כשנשאלו אם בעקבות השביתה יהיו הפרעות שירות ללקוחות, אמרו ב-AT&T כי החברה מוכנה לשביתה. עוד נמסר כי החברה לא מסכימה עם טענות האיגוד בדבר פרקטיקות בלתי הוגנות במשא ומתן. בהצהרה ל"דאלאס מורנינג ניוז" נאמר כי החברה מנהלת משא ומתן על חוזה זה "באותה דרך שקיימנו בהצלחה עם חוזי CWA אחרים במהלך השנים", והוסיפו: "אנו מוכנים לשבת עם מנהיגי האיגודים לנהל משא ומתן על חוזה חדש ומשופר לעובדינו. אנו מקשיבים, מנהלים דיונים ענייניים ומשתפים הצעות הלוך ושוב עד שנגיע להסכמה".
תוקפו של החוזה בן ארבע השנים של העובדים עם AT&T פג ב-3 באוגוסט. העובדים הצביעו והסכימו על שביתה, אך שני הצדדים סימנו רצון לפשרה. CWA מסרו כי בפגישה שהתקיימה ב-20 באוגוסט עם נציגי AT&T, דרשה החברה להקטין את זמן המחלה בתשלום, להגדיל את האחריות עבור טכנאים מסוימים והציעו מערכת חובה של 'סטנדביי' – המתנת חובה שתאלץ את העובדים להתייצב לעבודה בכל עת ובכללי עבודה אחרים. "אנו מופתעים ומאוכזבים מכך שראשי האיגודים יקראו לשביתה בשלב זה במשא ומתן, במיוחד כשאנחנו מציעים תנאים שיעזרו לעובדים שלנו", נמסר מ-AT&T.
פגישה נוספת התקיימה אתמול (יום שני). מ-CWA נמסר שהפגישה היתה "אינטנסיבית". השביתה שנמשכה שלושה ימים החלה ביום שישי בחצות והסתיימה ביום שני בחצות. החברה ציינה בהודעתה ביום שני כי בשביתה היו מעורבים פחות מ-8% מעובדיה.
החברה שבסיסה בדאלאס בעלת רווח שנתי של 170 מיליארד דולר (כולל השרידים של BellSouth) ובמשך יותר משני עשורים הייתה הגדולה ביותר מבין שבע חברות הטלפונים האזוריות.
עובדי התקשורת בארה"ב התארגנו בשנים האחרונות וכוחם הקיבוצי התחזק אך עם זאת, שביתות בסדרי גודל שכאלה הן לא עניין יומיומי וזאת למרות שבעבר 17 אלף עובדי AT&T שבתו במשך יום אחד בקליפורניה ובנוואדה בשנת 2017, ו-39 אלף עובדי Verizon שבתו במשך שישה שבועות בשנת 2016.