דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

חברה ועבודה / "המו"מ להסכם קיבוצי העלה חרס": צעדים ארגוניים בקרנות הפנסיה הוותיקות

במכתב ששלח יו"ר הסתדרות המעו"ף למנהל המיוחד של "עמיתים" יואב בן אור, כתב גיל בר טל כי בשל התנהלות ההנהלה באופן ניהול המו"מ "לא נותרה בידי נציגות העובדים ברירה, ואנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, על מנת להגן על זכויות העובדים"

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל בוועידת הסתדרות המעו"ף, 27 במאי 2019 (צילום באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל בוועידת הסתדרות המעו"ף, 27 במאי 2019 (צילום באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל התריע היום (שלישי) על כוונת ההסתדרות לפתוח בצעדים ארגוניים בקרנות הפנסיה הוותיקות על רקע מבוי סתום במו"מ להסכם קיבוצי חדש. "לצערנו", כתב במכתב ששלח למנהל המיוחד של "עמיתים" יואב בן אור, "לא נותרה בידי נציגות העובדים ברירה, ואנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, וזאת על מנת להגן על זכויות העובדים. אתה תישא באחריות לאי הנעימות אשר תווצר כתוצאה מצעדים אלו."

לדבריו "הבקשות שהועברו על ידי נציגות העובדים, כלכליות וארגוניות, נענו רובן ככולן בשלילה. נציגות העובדים דורשת תוספות שכר הוגנות, ניהול מו"מ בתום לב ואת אלו לא מצאנו במסגרת המו"מ המתנהל ביננו."

בין היתר טען בר טל כי בקרנות, ובייחוד בקרנות 'בניין' ו'חקלאים' ישנם פערי שכר עצומים בין מקבלי השכר הגבוה לעובדי ההסכמים הקיבוציים, וכי הצעות ההנהלה לתוספות שכר לעובדים הינן בגדר 'לעג לרש'. "הסתדרות המעו"ף רואה בחומרה את התבצרות ההנהלה בעמדותיה וחוסר הנכונות לקדם את המו"מ, זולת קיום ישיבות סרק" כתב.

עוד הוסיף כי התנהלות ההנהלה, בין היתר באופן ניהול המו"מ, הביאה לנטישת עובדים רבים של הקרנות, ומצביעה על בעיה חמורה בניהול שגורמת לעוגמת נפש, תחושת חוסר הערכה, זלזול וכעס בקרב העובדים. "העובדים מגלים אחריות, סבלנות ומבצעים את המוטל עליהם במסירות רבה והמתינו עד היום לתוצאות המו"מ שהעלה חרס" הוסיף. "המצב אמנם נוח להנהלה אך לא נסכים עוד להתנהלות זו.

עובדי הקרנות הוותיקות אמונים על הטיפול בפנסיות של למעלה מ-230 אלף גמלאים וכ-130 אלף מבוטחים פעילים, הנמצאים תחת כ-10,000 מעסיקים. מאז שנת 2008 מנוהלות הקרנות על ידי החברה הממשלתית עמיתים.

מרשות שוק ההון טרם נמסרה תגובה לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!