דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ברצלונה

ספורט / ילד פלא חדש: אנסו פאטי בן ה-16 במשחק בכורה במדי ברצלונה

השחקן הצעיר שהגיע ממחלקת הנוער של ברצלונה שיחק רק 12 דקות אך הראה כישרון גדול והצית את הדמיון של אוהדי בארסה ברחבי העולם | פאטי ושני אחיו חולמים לשחק יחד יום אחד

אנסו פאטי במדי ברצלונה, במשחק נגד בטיס (Photo by David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images)
אנסו פאטי במדי ברצלונה, במשחק נגד בטיס (Photo by David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אנסו פאטי בן ה-16, ערך ביום ראשון את משחק הבכורה שלו במדי ברצלונה מול בטיס והראה ניצוצות של כישרון צעיר יוצא דופן. פאטי נולד בגינאה-ביסאו, היגר עם משפחתו בגיל צעיר לספרד ומשחק במחלקת הנוער של ברצלונה ה"לה מאסיה". פאטי הוא השחקן הצעיר ביותר ששיחק במדי ברצלונה מאז שנת 1941 והשחקן השני הכי צעיר בהיסטוריה של המועדון והוא ככל הנראה יצטרך להתמודד בשנים הקרובות עם ציפיות אדירות על כתפיו הצעירות.

פאטי נולד בשנת 2002 במדינה האפריקאית גינאה-ביסאו, אחת מעשר המדינות העניות בעולם. אביו בורי היה בעברו שחקן כדורגל בקבוצת בנפיקה, מהקבוצות הגדולות במדינה הקטנה, אשר זכתה ב-12 אליפויות המדינה. כאשר פאטי היה ילד קטן, אביו עזב את המשפחה והיגר לספרד כדי למצוא לו ולמשפחתו עתיד טוב יותר. לאחר זמן מה גם פאטי עזב את גינאה-ביסאו עם אימו ואחיו והיגר לספרד בעקבות אביו.

בורי שלא ראה תקופה ארוכה את בנו הקטן, לא ידע שבזמן הזה פאטי התאהב במשחק הכדור והחל לגלות כישרון יוצא דופן "הוא הגיע לכאן בגיל 7, אני הגעתי לכאן לפני זה ולא ידעתי שהוא משחק כדורגל." סיפר בורי לתחנת הרדיו COPE, "כולם אמרו לי כמה הוא טוב, הוא היה מעביר את כולם במעגלים."

כאשר המשפחה היגרה לסביליה, אנסו ואחיו הגדול, בראימה, הוחתמו בקבוצה מקומית קטנה בשם הררה. לאחר שהכישרון שלהם החל למשוך תשומת לב, שני הילדים הוחתמו על ידי אחת משתי הקבוצות הגדולות בעיר, סביליה. שני האחים המשיכו להתקדם ובחודש יולי 2011 החליטו בברצלונה להחתים את בראימה ולצרפו למחלקת הנוער ולקבוצה עד גיל 17. שנה מאוחר יותר הבינו בברצלונה שהיהלום האמיתי במשפחה הוא דווקא אנסו הצעיר וכך צורף גם הוא לאקדמיה של ברצלונה.

בארימה בן ה-21, שמשחק בעמדת קשר מרכזי, לא הצליח עד היום למצוא את מקומו במועדון ונשלח בשלוש העונות האחרונות בהשאלה למועדונים קטנים יותר בליגה השלישית בספרד ובבלגיה. בעונה הקרובה הוא מושאל לקבוצת קרחובה מהליגה השלישית בספרד, בתקווה שיום אחד הכישרון שלו יתפוצץ וגם הוא יחזור בדלת הקדמית למועדון.

אנסו לעומת זאת, המשחק כשחקן כנף שמאלי, הצליח להפוך לאחת ההבטחות הגדולות של השנים הקרובות. בעונה הקודמת הוא נצץ במדי קבוצת הנוער של ברצלונה במשחקיה בליגת האלופות לנוער שם כבש 4 שערים והיה אחראי ל-3 בישולים. עם המעבר של שני האחים לברצלונה, גם האח השלישי והקטן יותר מיגל הצטרף לאקדמייה של ברצלונה.

בסיום המשחק שיבח מאמן ברצלונה ארנסטו ואלוורדה את הכישרון הצעיר "לאנסו יש הרבה ביטחון עצמי, מהירות והוא יודע לזהות ולהיכנס לשטחים פנוים. אני יודע שהוא צעיר מאוד, השחקן הצעיר ביותר שעשה את ההופעת הבכורה שלו תחתיי כמאמן. אם אנחנו לא מתעסקים בגילם של השחקנים המבוגרים בסגל שלנו, אנחנו גם לא נשפוט אותו לפי גילו הצעיר. הוא הפתיע את כולנו. כעת נשאר לנו לחכות לראות מה יקרה בהמשך."

אנסו פאטי הראה כשרון רב בהופעת הבכורה שלו, כשהוא לוקח חלק בניצחון החשוב על בטיס. פאטי אמנם היה רק 12 דקות על כר הדשא אך בדקות המעטות הללו כבר התחיל להצית את הדמיון של אוהדי ברצלונה ברחבי העולם. אוהדים שצמאים לשחקנים צעירים שגדלו באקדמיה של המועדון, מצליחים להשתלב ולהוביל את הקבוצה הבוגרת. האתגר הזה עוד רחוק מפאטי שבנתיים חיי את החלום וזוכה לסיקור רחב בכל העולם. בשנים הקרובות הוא יצטרך לעמוד בהר הציפיות ולא לקרוס כמו שקרה לשחקנים רבים לפניו. בתקווה אולי להגשים חלום של המשפחה ויום אחד להופיע ביחד עם שני אחיו במדי הקבוצה הבוגרת של ברצלונה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!