דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דיור

בית חינוך / קריאת כיוון? עיריית ת"א הכריזה על דיור בר השגה למורים בדרום העיר

במסגרת פרוייקט שוק העלייה, עליו הכריזה היום העירייה, תוקדש מחצית מ-147 הדירות למורים העובדים בעיר | 70 דירות בדיור בר השגה לא יפתרו את מצוקת מחירי הדירות המאמירים בעיר ודחיקת מעמד הביניים ממנה, אך אולי הן התחלה טובה

הדמיה של פרוייקט המגורים המתוכנן בשוק העלייה בתל אביב (עיריית תל אביב)
הדמיה של פרוייקט המגורים המתוכנן בשוק העלייה בתל אביב (עיריית תל אביב)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

את הבעיה הגדיר ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בנאום שנשא באפריל 2018, כשאמר "אנו זקוקים לשוטרות, לכבאים, למורים ומורות, לאחים ואחיות. במציאות שבה העובדים והעובדות החשובים הללו משתכרים מעט ביחס לדיור היקר – הם נאלצים לעזוב את העיר ונוצר בה חוסר. היום בתל אביב יפו מורה לא מוכן לעבוד: הוא לא יכול לשכור בה דירה, יקר לו מדי. מצד שני, הוא לא רוצה לבלות כל בוקר שעה וחצי על הכביש מראשון או מנתניה, בהעדר תחבורה ציבורית ראויה. וכך הם מפסיקים לגור בעיר, ואחר כך גם מפסיקים לעבוד בה, וההפסד כולו שלנו".

היום הודיעה העירייה על יציאתו לדרך של פרויקט שוק העלייה במסגרתו יבנו 147 דירות חדשות על המתחם בו שכן בעבר שוק עלייה הסמוך לשכונת פלורנטין. כמחצית מהדירות בפרויקט ישמשו לטובת דיור בר השגה שייועד לעובדי ההוראה המלמדים ברחבי העיר. אם אתם בין 8,000 המורים והמורות שמחנכים את ילדי תל אביב, ואתם רוצים לגור בעיר בשכירות של עד 4,000 שקלים תוכלו להירשם להגרלה שתתקיים במהלך השנה הבאה לדירות שאיכלוסן צפוי ב-2021. לצד שני בנייני המגורים שיבנו בפרויקט אמור להיבנות גם מתחם ספורט עם קאנטרי חדש ושטחים מסחריים שישרתו את תושבי האיזור.

הדמיה של פרוייקט המגורים המתוכנן בשוק העלייה בתל אביב (עיריית תל אביב)
הדמיה של פרוייקט המגורים המתוכנן בשוק העלייה בתל אביב (עיריית תל אביב)

בעיריית תל אביב מבינים ש-70 דירות בדיור בר השגה לא יפתרו את מצוקת מחירי הדירות המאמירים בעיר, אבל מתייחסים לפרויקטים כמו שוק העלייה כסימן כיוון עבור הממשלה. בעירייה התייחסו לאישור הפרויקט היום כחלק מתוכנית  דיור בר השגה רחבה יותר. "העירייה העמידה לצורך העניין קרקעות עירוניות ומקדמת אישורים לכ-2,600 יחידות דיור בהן, משלבת דיור בר השגה בתב"עות המובאות לאישור הועדה המקומית" נכתב בהודעה שפרסמה, "על אף שמאגר דיור בר ההשגה אינו פותר את בעיית הדיור, הדבר מהווה סמן עבור ממשלת ישראל ומודל שהמדינה ורשויות נוספות יכולים לאמץ ולייצר כמות ומלאי דירות אשר ישפיעו על שוק הדיור בארץ."

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, התייחס הבוקר לאישור הפרויקט ואמר כי "על מנת לאפשר למורות ולמורים שלנו, שהם הנדבך העיקרי והלב הפועם של מערכת החינוך העירונית, להקדיש את עצמם למשימת חינוך ילדינו בלב שקט, עיריית תל-אביב-יפו שואפת ליצור עבורם את התנאים הטובים ביותר. הקצאת חניות חינם ופרויקט דיור בר השגה הם תנאים שמקלים על מציאות חייהם ומבהירים את מחויבות העירייה כלפי המורות והמורים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!