דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בית הדין לעבודה

אישומים חמורים / כתב אישום הוגש נגד מורה בעקבות טביעתו של תלמיד במהלך טיול

לטענת הפרקליטות, המורה לא פעל על פי הנחיות חוזר מנכ"ל. לפני כחודש קרא יו"ר ארגון המורים לא לקיים פעילויות חוץ לאחר שהוחלט על הגשת כתב אישום.

גני חוגה. צילום ארכיון: תומר נויברג / פלאש 90
גני חוגה. צילום ארכיון: תומר נויברג / פלאש 90
דוד טברסקי

פרקליטות מחוז צפון לבית משפט השלום בטבריה הגישה אתמול (שלישי) כתב אישום נגד צחי אברהם, ששימש רכז הטיולים בתיכון "אורט גבעת רם" ירושלים, ונגד גיא ריבק, ששימש כמציל במרחצאות חמי טבריה, וזאת בגין גרימת מותו ברשלנות של התלמיד נתנאל איראני ז"ל שטבע בעת טיול שנתי.

נתנאל איראני היה תלמיד שכבה י' בבית ספר אורט גבעת רם בירושלים. בשנת 2009 יצאו איראני ועוד כ-300 תלמידים משכבתו לטיול שנתי באזור הצפון. לפי כתב האישום, כשהגיעו התלמידים לחמי טבריה ולאחר שאכלו שם ארוחת ערב, התיר אברהם לתלמידים להיכנס לבריכות השונות באתר, ובכלל זאת, גם לנתנאל איראני המנוח, אשר נכנס לבריכת הגופרית יחד עם עוד ארבעה תלמידים. התלמידים שהו בבריכה מעבר ל-15 הדקות המותרות ובזמן הזה מצא איראני את מותו.

כתב האישום מפרט בין היתר את רשלנותו של אברהם בהיותו רכז הטיול והשכבה, על כך שלא פעל לפי הנחיות חוזר מנכ"ל. לפי כתב האישום התיר המורה את כניסת התלמידים למים מבלי שבדק את יכולתם לשחות ומבלי שקיבל מהוריהם הצהרה כי הם יודעים לשחות; לא דאג לנוכחות מורה מלווה בעת השהייה במים; לא העביר תדריך בטיחות ולא הסביר על זמן השהייה המקסימלי בבריכת הגופרית החמה. טענה קשה עולה גם נגד המציל גיא ריבק שעבד באתר באותה שעה. לפי כתב האישום המציל לא הבחין בטביעת איראני במשך דקות ארוכות, למרות שבבריכה היו מתרחצים בודדים בלבד. רק כעבור דקות ארוכות הוא הבחין שאיראני שוכב עם פניו למטה בתחתית הבריכה, אז ביקש מאחד מחבריו של איראני לנסות להזיז אותו, וכשזה לא הגיב קפץ לתוך הבריכה, הוציא את המנוח וקרא לעזרה.

כתב האישום הוגש לאחר שפרקליט המדינה, שי ניצן, קיבל באופן חלקי את הערר שהגישו בני משפחתו של איראני. המשפחה ערערה על ההחלטה לסגור את התיק נגד כלל החשודים, ובכך אימץ ניצן את המלצת מחלקת העררים בפרקליטות המדינה. בטרם קבלת ההחלטה נשמעו טענותיהם של החשודים וכן טענות שהעביר ארגון המורים, אך לא נמצא שיש בהן כדי למנוע את הגשת כתב האישום.

לאחר טביעתו של התלמיד החליטה המשטרה לסגור את התיק בטענה שאין מספיק ראיות, אך בעקבות ערעור של המשפחה, נפתחה החקירה מחדש והומלץ להעמיד לדין את המנהל, רכז השכבה והמציל.

בנובמבר 2014 קרא רן ארז, יו"ר ארגון המורים, לא לקיים טיולים במערכת החינוך העל היסודית כתגובה לכך שמשרד החינוך לא מגבה את מוריו, לדבריו. מאוחר יותר, בעקבות התערבותו של שר החינוך דאז שי פירון, חזר בו מקריאתו. לפני כחודש קרא ארז בשנית לא לקיים את הטיולים לאחר שהמדינה החליטה כי בכוונתה להגיש כתב אישום נגד רכז השכבה. בעקבות זאת פתחה מועצת התלמידים והנוער בגל עיצומים כנגד המהלך זה והשביתה את הלימודים במשך מספר ימים. במהלך העיצומים ארגנה המועצה טיולים אלטרנטיביים לתלמידים. בעקבות עתירתה של מועצת התלמידים הארצית לבית הדין לעבודה בחודש מאי, קבע בית המשפט כי בתי הספר יקיימו את פעילויות החוץ שתוכננו.

ממשרד החינוך נמסר כי הנושא מטופל במשרד המשפטים. עד לסיום כתיבת הכתבה לא התקבלה תגובה מארגון המורים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!