דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל נשים

מוקדמות יורו 2021 / מאמן ושחקנית נבחרת ישראל בכדורגל: "להסתכל קדימה 3-4 שנים"

לקראת המשחק הראשון בשלב המוקדמות, תפסנו את שחקנית הנבחרת ורד כהן ומאמן הנבחרת גבי בורשטיין לשיחה צפופה | "זה היה רגע מרגש בשבילי, הרגע הכי גדול בקריירה" אומרת כהן על השער שהבקיעה מול צ'לסי | "אני חושב שהן מסוגלות להתמודד עם כל קבוצה באירופה", אומר המאמן

נבחרת הנשים בכדורגל מול צ'לסי (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת הנשים בכדורגל מול צ'לסי (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל

נבחרת ישראל קיימה אמש אימון מסכם בבית הנבחרות בשפיים, במקביל למסיבת העיתונאים שערכה נבחרת איטליה. בסיום האימון שוחחנו עם שחקנית הנבחרת ורד כהן ומאמן הנבחרת גבי בורשטיין. כהן, אחת השחקניות הוותיקות בכדורגל הישראלי, זכתה בעונה החולפת בדאבל המקומי עם קבוצתה אס"א ת"א וכבשה את השער היחיד של נבחרת ישראל מול צ'לסי.

כהן מתרגשת מרוחות השינוי ביחס לכדורגל הנשים בישראל, "חזרתי אחרי עשור לנבחרת, בגלל שיש קושי לשלב בין המסגרות של עבודה, נבחרת והקבוצה. מבחינת מודעות יש הרבה יותר מודעות מפעם, יש שאיפות לחלום על זה. היום ילדות יכולות להתחיל לשחק כדורגל מגיל 10, מה שאנחנו היינו יכולות לעשות מגיל 15 שזה גיל בוגרות. כאשר אנחנו היינו ילדות קטנות, לא היו מסגרות בשביל להתפתח לרמות הרבה יותר גבוהות. מבחינת החשיפה יש הבדלים וכמובן מבחינת הרמה. אם אנחנו מסתכלות על הליגה שלנו שצירפו בשנים האחרונות שחקניות זרות, אז זה משדרג את הישראליות. יש יותר עניין, יש יותר תחרות בין הקבוצות שנאבקות על גביעים ואליפויות וזה משפר אותנו הישראליות, כדי שנוכל להגיע לנבחרת ברמה יותר גבוהה. אז אין ספק שיש התקדמות, ברור שאנחנו רוצות הרבה יותר, אבל זה אני מאמינה שעם הזמן, עם המשאבים והכספים שנוכל להתעסק אך ורק בזה כמקצוע".

ורד כהן, נבחרת ישראל בכדורגל. (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ורד כהן, נבחרת ישראל בכדורגל. (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
גבי בורשטיין מאמן נבחרת ישראל נשים בכדורגל. (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
גבי בורשטיין מאמן נבחרת ישראל נשים בכדורגל. (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

שאלנו את כהן על ההבדלים בין לשחק בליגה הישראלית למשחקים מול השחקניות הטובות בעולם בצ'לסי או נבחרות איטליה ובשבוע הבא מול סגנית אלופת אירופה נבחרת דנמרק."אלו הבדלים גדולים, זה לבוא מלשחק ברמה אחת מעל אם לא יותר, בעצם לבית שלנו שזה שזה הכדורגל שאנחנו אוהבות." כהן ציינה את הצורך להפוך את הכדורגל הישראלי למקצועני ולהגדיל את התקציבים כדי לקדם את כדורגל הנשים בישראל ואת המאבק שהשחקניות מובילות להפיכת הענף למקצועני."עצוב לנו שזה לא באמת כמו שאנחנו רוצות, עניין של התקציבים והחשיבות של כדורגל הנשים ובאמת יש את האפלייה הזאת. זה משהו שאנחנו נאבקות בו עכשיו ואני מאמינה שנצליח להשיג את המטרות. בשביל העתיד. כרגע זה יהיה מאוד קשה להשיג".

כהן מספרת על התחושה של להבקיע שער מול צ'לסי והתגובות האוהדות שהיא ושאר השחקניות הנבחרת קבלו בעקבות המשחק, "זה היה רגע מרגש בשבילי, הרגע הכי גדול בקריירה, אי אפשר להשוות זאת לשערים בליגה. וגם האצטדיון היה מלא, שזאת באמת הפעם הראשונה שזה קורה פה בארץ. באמת חוויה אדירה, התרגשות, אני חושבת שזה גם באמת לכל הבנות. יצא שאני הכנסתי את הגול, אך זאת הייתה באמת אווירה מחשמלת לכולן. אנחנו רוצות לשאוף לעוד".

"אין ספק שזה עשה באז מטורף, זה הורגש בארץ, במיוחד ברשתות החברתיות עם זה פרגונים מהאנשים שאת לא מכירה, לא רק לי בגלל שהבקעתי את הגול. הרבה בנות סיפרו שאנשים שאנחנו לא מכירות שלחו ופירגנו לנו 'היה משחק מצויין' ו'נתתן הכל', ראו את ההקרבה שלנו וגם הכדורגל שיש פה. זה כיף לשמוע, זה מדרבן אותנו יותר, שיהיה אכפת  לכל המסביב כדי לדחוף יותר את כדורגל הנשים ובאמת אפשר לפתח פה. באמת היה באז מטורף, בתקווה שזה ימשך ובטח למשחק הקרוב שיערך ברמת-גן, הציפייה היא לא לאותה כמות, אבל שיתקרב אנחנו נשמח זה מדרבן אותנו. זה נותן לנו כוחות וזה כיף".

"לקדם את הנבחרת"

מאז מונה גבי בורשטיין למאמן נבחרת הנשים, יש תחושה של התחלה חדשה. בורשטיין מספר ל'דבר' על המטרות שהוא מציב לעצמו ולנבחרת, "המטרה שלנו היא לקדם את הנבחרת, גם מבחינת המודעות של האנשים, גם מבחינת תוצאות. אני מכוון מאוד גבוהה, אני רוצה שנעלה ליורו, אך אני יודע שהפערים הם ענקיים. אנחנו משחקים מחר נגד נבחרת איטליה שהגיעו עד רבע הגמר במונדיאל וביום שלישי מול נבחרת דנמרק שהיא סגנית אלופת אירופה. שתיים עולות מכל בית, אז בסופו של דבר זה יהיה להוציא כמה שיותר נקודות".

בורשטיין מציין את חשיבותה של שרון בק, שחקנית קבוצת פרייבורג שבחרה לייצג את ישראל ומגיעה לנבחרת מאחת הליגות הטובות בעולם, "קודם כל זהו קצב שונה ועוצמות שונות, מהירות משחק שונה. היא משחקת בבונדסליגה והיא אחת השחקניות המובילות בקבוצה שלה פרייבורג, היא חוזרת כרגע מפציעה של שלושה שבועות, אני מקווה שהיא תוכל לסיים 180 דק'. היא מביאה איתה קצב שונה, כי בליגה הישראלית הקצב הוא איטי וזה מה שדורשים בקבוצות הטובות בליגה, כי זה מה שמספיק וזה מה שמצליח ואילו באירופה המערכת מסביב היא רחוקה ממה שיש בישראל".

גם בעיניו של מאמן הנבחרת המשחק מול צ'לסי היה אירוע חשוב, שהצליח להביא את אוהדות ואוהדי כדורגל הנשים בישראל למגרש, ויצר אווירה אחרת סביב הנבחרת הישראלית, "קודם כל היה מרגש, כדורגל הנשים הביא 8,500 אלף איש, נכנסתי למגרש והדבר הראשון שאמרתי לעידן (מנהל ליגת הנשים ל.ב): 'תסתכל איזה יופי איזה כיף'. אנחנו בליגה משחקים מול קהל של 50 איש במקרה הטוב ובגמר גביע יש אולי 500-600, הקהל זה מה שנותן את הדרייב ואת הפוש. הבנות נתנו את המקסימום באותו המשחק. כדי להצליח נדרשת המון אמונה, השחקניות צריכות להאמין ולעבוד קשה על המגרש עם המון סגירות וספרינטים. יש המון מרכיבים שמתחברים אל תוך המשחק שיותר קשה להביא אותם לידי ביטוי במשחקים כאלו".

אחד הדברים החשובים ביותר שנראו במשחק מול צ'לסי היה רוח הלחימה והאמונה שבורשטיין והשחקניות הפגינו. הנבחרת הישראלית נתנה את המשקים הטובים ביותר שלה בשנים האחרונות, והצליחה לכבוש את הלבבות של קהל האוהדים במגרש ושל הצופים בבית. "אני חושב שהן מסוגלות להתמודד עם כל קבוצה באירופה, ולהבין שהן מתאמנות הרבה יותר, הן הרבה יותר מהירות, הן יותר חזקות, יותר טכניות, אבל מה שיש לשחקניות פה בראש, בהבנת המשחק, יש גם באירופה. בהבנה שגם אם הן טועות, אפשר לנסות להחזיר את הכדור. יש גם הרבה יותר ביטחון, אם ניסיתן ועשיתן את המקסימום והפסדנו, אבל הרגשנו שעשינו את המקסימום. זאת הדרך שלי, להבין שגם אם מפסידים, צריכים ללמוד ממה טעינו ואיך אנחנו מתקדמים".

לסיום הראיון מתייחס המאמן לאחת הנקודות החשובות ביותר באימון הנבחרת וקידומה – תוכנית עבודה רב שנתית, לצד תוכניות אישיות לכל שחקניות סגל הנבחרת. "לעשות אימונים אישיים לכל אחת, להיכנס לחדר כושר ולעשות תוכניות אימון לטווח ארוך. כאשר בונים תוכנית, אתה לא יכול להסתכל על עכשיו, צריך להסתכל קדימה 3-4 שנים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!