דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מוקדמות יורו 2021 / משחק לחימה לא הספיק לנבחרת הנשים בכדורגל שהפסידה 3:2 לאיטליה

נבחרת ישראל סחטה מחמאות במשחקה הראשון במקודמות יורו 2021, מול נבחרת איטליה החזקה | קרן גור (32) ומריאן עוואד (91) כבשו לישראל, שרון בק הייתה קרובה להשוות בתוספת הזמן | המשחק הבא ביום ג' מול דנמרק

נבחרת ישראל מול איטליה (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל מול איטליה (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

תצוגת כדורגל נפלאה של נבחרת ישראל לא הספיקה מול אחת הנבחרות הטובות באירופה, נבחרת איטליה. בערב יום חמישי, באצטדיון רמת גן מול 1,400 צופים, נבחרת ישראל הפסידה בתוצאה 3:2 לנבחרת איטליה. ישראל הובילה משער של קרן גור בתחילת המשחק וירדה למחצית בתיקו 1:1. למרות ההפסד הנבחרת הראתה המון אופי, רוח לחימה ואמונה ואפילו זכתה למחמאות מהתקשורת האיטלקית שטענה במחצית שישראל משחקת בצורה פנטסטית. 

בשבוע שעבר ישראל הרשימה מול אחת הקבוצות הטובות באירופה, צ'לסי האנגלית. במשחק חגיגי שנערך באצטדיון המושבה, בו נכחו 8 וחצי אלף צופים ונתן תחושה של רוח חדשה בכדורגל הנשים הישראלי. למרות ההפסד לצ'לסי בתוצאה 3:1, נבחרת ישראל זכתה למחמאות והראתה משחק התקפי, רוח לחימה ואמונה שניתן להבקיע ולנצח גם קבוצה מהטופ העולמי. 

במהלך משחקו הרשמי הראשון של מאמן הנבחרת החדש גבי בורשטיין, היה ניתן לראות שהמחמאות להן זכו שחקניות הנבחרת מול צ'לסי לא היו מקריות וסגנון המשחק שהחדיר המאמן בתקופה הקצרה היה נראה אפילו טוב יותר מול יריבה חזקה לא פחות, נבחרת איטליה שהגיעה עד לשמונה הגדולות באליפות העולם האחרונה. 

גבי בורשטיין מאמן נבחרת ישראל נשים בכדורגל. (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
גבי בורשטיין מאמן נבחרת ישראל נשים בכדורגל. (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

ישראל פתחה בלחץ אדיר על שחקניות ההגנה של איטליה וניסתה להניע כמה שיותר מהר את הכדור בהתקפה. האיטלקיות נראו מופתעות מהלחץ והפיזיות שהפגינו נבחרת ישראל ובחרו לא לשלוח יותר מדי שחקניות קדימה. רוח הלחימה של הנבחרת הייתה בשיאה והשחקניות הנבחרת היו הראשונות להגיע לרב הכדורים במרכז השדה. 

למרות הפתיחה המפתיעה, אחד הדברים שבלטו לאורך המשחק של נבחרת ישראל, היה המחסור בחלוצת רחבה אמיתית. סקוררית ברמות הגבוהות ביותר שיכולה לקבל את הכדור עם הגב לשער או הפנים לשער ולהכניע את ההגנה האיטלקית החזקה. הבעיה היא הרבה יותר גדולה ועמוקה, כי גם כאשר מביטים בדור הצעיר והמוכשר שגדל בישראל בשנים האחרונות, לא נראה כרגע שיש שחקנית שתגדל בעתיד לעמדה. 

אחת השחקניות המפתיעות לטובה בנבחרת ואולי אפילו המצטיינת של נבחרת ישראל במשחק הייתה שוערת הנבחרת עמית כהן שהצילה מספר פעמים את נבחרת ישראל מספיגה. כהן בשנה האחרונה עשתה קפיצת מדרגה מרשימה ביכולות ובביטחון העצמי שלה, בתוספת לנתונים הפיזיים המרשימים והאינסטינקטים המחודדים, הופך אותה לשוערת שיכולה להגיע עוד כמה שנים לרמות הגבוהות באירופה. 

מהלך המשחק

נבחרת ישראל פתחה טוב יותר את המשחק ולחצה את נבחרת איטליה במחצית המגרש שלה. איטליה ניסתה לתקוף בעיקר במתקפות מתפרצות ,דרך האגפים, סגנון משחק מהיר מאוד שהקשה על נבחרת ישראל בהגנה. בדקה ה-25 איטליה הגיעה להזדמנות לכיבוש שער ראשון מבעיטה של אורורה גאלי, עמית כהן הדפה ועל כדור החוזר השתלטה ולנטינה ג'אסינטי, אך כהן בהדיפה שניה ברציפות הצילה את ישראל מספיגה. בדקה ה-30 שוב איטליה המגיעה להזדמנות נהדרת, אך בעיטה מחוץ לרחבה של קריסטינה ג'ירלי נהדפה ע"י עמית כהן הנהדרת. 

בדקה ה-32 ישראל כובשת את השער הראשון במשחק עם משחק מסירות נהדר ברחבה האיטלקית, בסיומו מבשלת מור אפרים לקרן גור שנכנסה לרחבה מצד שמאל ושחררה בעיטה אדירה אלכסונית לרשת האיטלקית. 0:1 לישראל! הנבחרת הרגישה את המומנטום ולחצה כדי להכפיל את היתרון, אך לקראת הירידה למחצית ספגה את שער השוויון האיטלקי. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה איטליה יוצאת שוב למצטרפת באגף שמאל, ולנטינה ג'אסינטי מעלה כדור מדויק לתוך הרחבה והחלוצה קריסטינה ג'ירלי שהגיעה לכדור מחוץ לרחבה בעטה תוך כדי תנועה מהאוויר, לחיבורים של עמית כהן.  

עמית כהן בשער נבחרת ישראל מול צ'לסי (צילום: מושקי אושרי)
עמית כהן בשער נבחרת ישראל מול צ'לסי (צילום: מושקי אושרי)

המחצית השנייה נפתחה בלחץ אדיר של איטליה שבניגוד למחצית הראשונה, החליטה לשלוח את רב השחקניות לחצי המגרש הישראלי. מתוך הלחץ האיטלקי האדיר,נבחרת ישראל התקשתה לצאת להתקפות מסודרות ואיטליה החזיקה יותר בכדור ולחצה להשיג את השער השני. בדקה ה-63 איטליה עולה ל-2:1 עם שער נהדר של המגנה השמאלית אליסה ברטולי בבעיטה מחוץ לרחבה. הלחץ האיטלקי נמשך ובדקה ה-71 איטליה עולה ל-3:1. איטליה מקבלת כדור חופשי מצד ימין מחוץ הרחבה, כהן הודפת את הכדור המסובב, בין כל השחקניות הראשונה להגיע לכדור החוזר היא החלוצה ולנטינה ג'אסינטי, שבועטת את הכדור מקרוב לרשת. 

בדקה ה-91 ישראל יוצאת להתקפה מתפרצת בסיומה מגיע הכדור לרגלי מריאן עוואד שבועטת שטוח לפינה מחוץ לרחבה, מצמקת ל-3:2 ומעירה את התקווה הישראלית לשוויון במשחק. עמוק בתוספת הזמן ישראל יוצאת לעוד התקפה מתפרצת, בסיומה שרון בק בועטת טיל מחוץ לרחבה, אך לצערה השוערת האיטלקיה לאורה ג'וליאני הודפת את הכדור לקרן. 3:2 בסיום. 

למרות ההפסד, נבחרת ישראל צריכה לצאת מעודדת מהמשחק המצוין שלה, בעיקר במחצית הראשונה. ישראל הצליחה להפתיע את נבחרת איטליה החזקה באגרסיביות שלה, בלחץ הגבוהה ובמשחק ההתקפה המהיר. האתגר הבא של נבחרת ישראל  היא סגנית אלופת אירופה ,נבחרת דנמרק עם שלל הכוכבות בהנהגת פרלין הארדן חלוצת האלופה הגרמנית וולפסברג, שחקנית השנה באירופה לשנת 2018 וחלוצת פ.ס.ז' הצרפתית נאדיה נדים. המפגש המסקרן בין שתי הנבחרות יערך כבר ביום שלישי הקרוב באצטדיון רמת גן. במשחק הביתי מול האימפריה הסקנדינבית הנבחרת הלוחמנית של ישראל תנסה לצאת הפעם עם נקודות ראשונות בקמפיין. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!