דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גאווה

ספורט וגאווה / שחקן הפוטבול האמריקאי, ראיין ראסל, במכתב פתוח לאוהדים: אני ביסקסואל

שחקן ההגנה בן ה-27 שנעדר מהמשחק במשך שנתיים בשל פציעה החליט לעשות קאמבק - והפעם, להביא את כל כולו אל המגרש | בטור שפרסם כתב: "האמת שלי היא שאני שחקן פוטבול מוכשר, כותב טוב, בן אוהב, אח גאה, חבר דואג, מאהב נאמן וביסקסואל"

ראיין ראסל. 2018 (Photo by: 2018 Nick Cammett/Diamond Images/Getty Images)
ראיין ראסל. 2018 (Photo by: 2018 Nick Cammett/Diamond Images/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקן הפוטבול ריאן ראסל עובד קשה בימים אלו כדי לזכות בחוזה חדש בליגת הפוטבול ה-NFL. שחקן ההגנה בן ה-27 מנסה לעשות קאמבק לליגה לאחר היעדרות של שנתיים. בעברו שיחק ראסל במשך שלוש עונות בליגת ה-NFL במדי "דאלאס קאובויס" ו"טמפה ביי באקנירס". במהלך סוף השבוע התייחס ראסל לפציעתו, לקריירה שלו ולהיותו ביסקסואל בטור שכתב באתר ESPN.

ראסל נולד בעיר הקטנה קארולטון בטקסס. בתיכון הצטיין בקבוצת הפוטבול המקומית, בעקבותיה זכה למלגה ועבר לשחק באוניברסיטת פרדו באינדיאנה. הוא נבחר בדראפט ה-NFL ב-2015 בסיבוב החמישי, בחירה מספר 163. עונת 2017 הייתה העונה הטובה ביותר שלו. הוא הופיע 14 פעמים במדי קבוצתו טמפה ביי, בהם פתח שבעה משחקים. בעקבות פציעה בכתף במהלך העונה חלה ירידה ביכולתו. למרות הפציעה, ראסל המשיך לשחק עד סיום העונה ובסיומה שוחרר מהקבוצה.

ראיין ראסל. (Photo by Tom Szczerbowski/Getty Images)
ראיין ראסל. (Photo by Tom Szczerbowski/Getty Images)

במכתב פתוח שכתב ראסל באתר ESPN הוא סיפר שהחמיץ את עונת המשחקים הקודמת בגלל הפציעה בכתף, אך כעת חזר בכושר מלא וכי הוא מרגיש שהארגון מאמין בו, בכישרון המשחק שלו וביכולתו לתרום לקבוצה שתבחר לצרף אותו לסגל שלה. במהלך ההכנות לעונת 2019, נפגש ראסל עם מספר מועדונים שהיו מעוניינים בו.

במכתב הפתוח סיפר באומץ על חייו האישיים. "האמת שלי היא שאני שחקן פוטבול מוכשר, כותב טוב, בן אוהב, אח גאה, חבר דואג, מאהב נאמן וביסקסואל. אני רוצה להחיות את החלום שלי ולהמשיך לשחק במשחק שעבדתי למענו כל חיי ולהיות פתוח לגבי הבן אדם שאני."

במכתבו ראסל תיאר את המאבק הפנימי שנאלץ לעבור במשך כל חייו, כמי שאינו מתאים לגמרי לסטריאוטיפים של גבר סטרייט וגבר גאה. "בכיתי די הרבה, כגבר שחור זה לא היה מותאם למה שהיה מצופה ממני. שיחקתי כדורגל – אז הכנסתי את זה לטור של הנער הסטרייט. כתבתי סיפורי שירה ורומנטיקה – אז הכנסתי את זה לטור של הנער הגאה."

בעקבות רצונו להפוך לשחקן פוטבול אמריקאי מקצועני, החליט ראסל להסתיר את זהותו המינית מאנשי המקצוע הסובבים אותו כדי לא לפגוע במעמדו כשחקן לגיטימי בליגת הספורט האמריקאית שאינה פתוחה עדיין לקבלה אמיתית של ספורטאים גאים. "רדיפת קריירה ב-NFL היא אתגר כה אינטנסיבי שהתחלתי להתפשר על עולמי האישי ועל האושר האישי שלי. למרות שחלקתי את הסוד עם חברים קרובים ובני משפחה ונתתי לעצמי אישור לצאת עם גברים ונשים כאחד בדיסקרטיות, שללתי מעצמי את הפריבילגיה הבסיסית לחיות חיים פתוחים."

למרות שליגת ה-NFL כבר נפתחה, ראסל מקווה למצוא את מקומו באחת הקבוצות של הליגה ולהיות השחקן הגאה המוצהר השני בהיסטוריה של הליגה, אחרי מייקל סאם. סיפורו הטראגי של סאם בשנת 2014 מלמד עד כמה אכזרית הליגה ואוהדיה. סאם שנבחר בדראפט ה-NFL לאחר הכרזתו הרשמית כהומו לא זכה לקבל הזדמנות כשחקן מן המניין, עבר בין שלוש קבוצות ולאחר שלא קיבל הזדמנות פרש מהליגה בגלל התמוטטות נפשית שחווה. ראסל מגיע בוגר יותר לאותה הסיטואציה ומקווה להצליח להיות השחקן הגאה הראשון שמשחק במהלך העונה הסדירה, במטרה לאפשר לשחקנים אחרים להיפתח באופן חופשי יותר לגבי הזהות המינית שלהם ולא לפחד על מקומם כשחקני פוטבול לגיטימיים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!