דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבודה

תאונות עבודה / מת מפצעיו חקלאי מרמת הגולן שנפגע מטרקטור בעת עבודתו לפני כשבועיים

סאלח סולימאן שמס מת מפצעיו לאחר שהרופאים נאבקו על חייו במשך כשבועיים ולאחרונה אף נדמה היה כי חל שיפור במצבו | עובד נוסף נהרג בסוף השבוע מקריסת קיר בגן אירועים בקיבוץ שפיים

חקלאי נוהג בטרקטור בשדה חקלאי. ארכיון (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
חקלאי נוהג בטרקטור בשדה חקלאי. ארכיון (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אמש (שבת) מת מפצעיו סאלח סולימאן שמס, חקלאי בן 68 מהכפר בוקעאתא שבגולן, אשר נדרס לפני כשבועיים על-ידי טרקטור חקלאי שבבעלותו ליד מג'דל שמס. התאונה ארעה ככל הנראה כשניסה לעצור את הטרקטור שהחל להתדרדר. שמס הוא העובד ה-57 שנהרג השנה בעבודתו.
האירוע התרחש ב-16 באוגוסט בסביבות השעה 8:00 בבוקר. שמס הובא פצוע למרפאה מקומית ומשם פונה באמצעות מסוק מד"א לבית החולים רמב"ם כשהוא במצב קשה עם חבלה רב מערכתית. לאחרונה, לאחר שכבר נרשם שיפור במצבו, התדרדר, ואמש נקבע מותו.
במהלך חודש יוני, נהרג גם החקלאי סתיו עידוד (36) משפיים בתאונת טרקטור בדרכו לשדה. חקלאי נוסף כבן 60 נפגע באורח בינוני בתאונה נוספת של התהפכות טרקטור סמוך ליישוב מסעדה ברמת הגולן.
לאחרונה הודיע המוסד לבטיחות וגיהות על הרחבת פעילותו בקרב החקלאים הדרוזים בגולן, זאת בין היתר על רקע ריבוי תאונות חקלאיות במעורבות טרקטור, בדגש על עונות קטיף התפוחים והדובדבנים. בשנה שעברה נהרג חקלאי נוסף מהכפר בוקעאתא ולפני שנתיים נהרג חקלאי ממסעדה.
המוסד לבטיחות וגיהות יציע לחקלאים שירצו בכך בין היתר הגעה של מדריכי בטיחות למשקים לצורך אבחון מצב הבטיחות במשק וגיבוש הצעות לסילוק ולצמצום סיכונים, לצד הדרכות והכשרות בטיחות בשפה הערבית.
היום בסביבות השעה 13:00 התחשמל עובד במהלך עבודות שיפוצים בבית בעתלית ופונה באורח בינוני לבית החולים רמב"ם עם כוויות בגפיים. חובשי רפואת חירום במד״א אופיר בן יעקב ושי דאו, סיפרו כי כשהגיעו למקום מצאו צעיר בן 23 בהכרה מלאה, עם כוויות בידיים וברגליים. "סיפרו לנו שבזמן שקדח בקיר, הוא כנראה פגע בקו חשמל וכתוצאה מכך התחשמל. הענקנו לו טיפול רפואי ייעודי לכוויות ומתן תרופות, ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים, כשמצבו יציב״.
אמש נהרג עובד בן 41 מנתניה בקריסת מחיצה באולם אירועים "הגן" בשפיים. פרמדיק מד"א רכוב על אופנוע סיפר כי כשהגיע למקום ראה גבר כבן 30 שוכב בתוך האולם כשהוא מחוסר הכרה עם חבלת ראש קשה ורופא ואחות שהיו במקום ביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות. "המשכנו את הטיפול הרפואי שכלל מתן תרופות, הנשמות ועיסויים אבל לצערנו כעבור זמן ממושך נאלצנו לקבוע את מותו."

קודם לכן, בשעות הבוקר, נפגע עובד כבן 27 מחפץ שנפל מגובה באתר בנייה של מתחם גני ילדים ברחוב ג'ו עמר באשדוד. העובד פונה על-ידי מד"א לבית החולים אסותא כשהוא במצב בינוני, בהכרה מלאה עם חבלה בגבו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!