דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רכבת ישראל

השר נגד העובדים / סמוטריץ' תקף את יו"ר ועד הרכבת, יו"ר ההסתדרות בר-דוד בתגובה: "זורה חול בעיני הציבור"

בפוסט בפייסבוק כתב שר התחבורה כי יו"ר הוועד גילה אדרעי פועלת ב"בריונות" ומשבשת את פתיחת הקו מירושלים לת"א | בר-דוד בתגובה: "ההיערכות הלקויה של רכבת ישראל היא זו שהביאה למחדלים שפגעו בטיב השירות ובציבור הנוסעים"

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד נואם בבית נבחרי ההסתדרות (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד נואם בבית נבחרי ההסתדרות (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' האשים בפוסט בפייסבוק את יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל גילה אדרעי ב"בריונות בלתי חוקית וחסרת אחריות" מכיוון שלטענתו היא "פוגעת בכם (בציבור – נ.כ.) ומנסה לפגוע בפתיחת קו הרכבת המהיר לתל אביב". עוד כתב סמוטריץ' כי לאחר הבחירות יקדם חוק למניעת שביתה בשירותים ממשלתיים. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר בתגובה לדברים כי "בזמן ששר התחבורה מקדיש את זמנו לציוצים ברשת וזורה חול בעיני הציבור, אני זה שפועל בשטח כדי לגשר על הפערים ולהבטיח שעל אף מערכת יחסי העבודה המורכבת, יישמר השקט בחברה והרכבת תמשיך לדהור על הפסים".

בפוסט שפרסם סמוטריץ' הוא טען כי אדרעי הורתה שלא לבצע נסיעת מבחן של הרכבת החשמלית בקו המהיר מירושלים לתל אביב, על רקע סכסוך הנוגע למעבר מרכז הניהול של הרכבת ללוד ומפגש שערך מנכ"ל הרכבת עם העובדים בנושא. למעשה, הרקע לסכסוך סביב ביצוע הניסוי הוא חשש של הוועד ממיקור חוץ בדלת האחורית שיפגע בעובדים, דרך סירוב הנהלת הרכבת לרכוש את ספרי המפרט של הקטרים החשמליים, ולהכשיר את עובדי רכבת ישראל לביצוע התיקונים והתחזוקה השוטפת שלהם.

בדיון שנערך אמש (ראשון) בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הודה סמנכ"ל מטענים של הרכבת אורי שריר כי סירוב זה של ההנהלה נועד לאפשר לה לפעול לצורך הוצאת תחזוקה הקטרים למיקור חוץ. באותו הדיון הוסכם בין הצדדים על ביצוע הניסוי המדובר על ידי העובדים והמשך קיום המו"מ בין הצדדים, לצד התחייבות הרכבת לרכוש חלקי חילוף נדרשים עבור הקטרים ושלא לבצע מיקור חוץ.

סמוטריץ' תקף בפוסט באופן אישי את יו"ר הוועד אדרעי, והתחייב לבוחריו לקדם חוק למניעת שביתות בשירותים ממשלתיים. "ברכבת יש עובדים חרוצים וטובים, אבל יש יו"רית חסרת אחריות שמתנהגת בבריונות עבריינית, פוגעת בעובדים, פוגעת ברכבת ופוגעת בכם הנוסעים", כתב, "אני חוזר על ההתחייבות שלי, שלשמחתי בבחירות האחרונות גם ראש הממשלה נתניהו הצטרף אליה, לחוקק מיד בתחילת הקדנציה את החוק שיחייב בוררות חובה בשירותים חיוניים ויאסור שביתה נגד הממשלה כריבון. אני לא נגד עבודה מאורגנת. עבודה מאורגנת שנועדה לשמור על זכויות עובדים הוא דבר חשוב וטוב, אבל היא לא מנהלת את המדינה או את השירות הציבורי וחייבים לשים סוף למציאות האבסורדית הזו שבה אזרחי ישראל הם בני ערובה לגחמות של ראשי וועדים שעושים פוליטיקה וגורפים רווחים אישיים על גבו של הציבור. לזה נשים סוף! נקבע בעזרת השם בחוק סנקציות פליליות ואזרחיות כנגד מי שיפר אותו ויתחכם במחלות מזויפות ושאר תרגילים. החוק הזה יחוקק פשוט כי אין ברירה. נקודה".

בר-דוד: "דברי ההתלהמות של השר הם מקלות בגלגלי המו"מ"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד קרא לסמוטריץ' לבדוק את העובדות, והבהיר כי האחריות למשבר הנוכחי מוטלת על הנהלת הרכבת. "במקום לנהל את המדינה באמצעות פוסטים בפייסבוק, אני מציע לכבוד השר סמוטריץ' ללמוד את המציאות ולבדוק את העובדות לאשורן. מי הדיח ומי לא הדיח" הגיב לדבריו יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. "כך השר יוכל להימנע, לפחות בעתיד, מהפח שטמנה לו הנהלה שעסוקה בלחפות על כשליה. ההיערכות הלקויה של רכבת ישראל, היא זו שעל פי דו"ח מבקר המדינה, הביאה למחדלים שפגעו בטיב השירות ובציבור הנוסעים. הניסיון של השר לחרחר ריב ולהחליש את העובדים, דווקא בשעה שמתקיים מו"מ, לא יחזק את החברה אלא להיפך".

בר-דוד: "אני מציע לכבוד השר סמוטריץ' ללמוד את המציאות ולבדוק את העובדות לאשורן. מי הדיח ומי לא הדיח. כך השר יוכל להימנע, לפחות בעתיד, מהפח שטמנה לו הנהלה שעסוקה בלחפות על כשליה"

עוד הוסיף בר דוד כי "דברי ההתלהמות של השר הם מקלות בגלגלי המו"מ והם לא עוזרים לתקן דבר. לצערי, גם ברפורמה ההיסטורית שאני מוביל בנמלי הים, שר התחבורה אינו תורם במאומה. בתור הבית של העובדים בישראל, ההסתדרות תמשיך לפעול בעוצמה ובאחריות כדי להביא לשיפור מערכת יחסי העבודה במשק ולקדם את שיפור השירות לכל הציבור בישראל".

ועד עובדי הרכבת: "חבל שבעיני השר סמוטריץ׳ האמת איננה אופציה ובירור העובדות מיותר"

גם בוועד עובדי הרכבת הגיבו לדברי שר התחבורה, והאשימו אותו בסילוף העובדות. "מביך ועצוב לקרוא מה שיש לשר התחבורה סמוטריץ׳ לכתוב לציבור מבלי שיודע דבר וחצי דבר על יו"ר הוועד או על עובדי הרכבת – גם לא על העניינים שהתיימר לכתוב עליהם. שר התחבורה מעולם לא החליף עם יו"ר הוועד או עם כל גורם אחר בוועד אף לא מילה אחת. חבל שבעיני השר סמוטריץ׳ האמת איננה אופציה ובירור העובדות מיותר. העיקר הרפש והססמאות גם אם הן ריקות מכל תוכן".

ועד עובדי הרכבת: "הוועד לא נתן שום הוראה על שיבושים או עיצומים ולא סתם בית הדין לא הוציא אתמול שום צו נגדו"

גילה אדרעי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
גילה אדרעי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

בוועד הוסיפו כי "ועד העובדים לא נתן שום הוראה על שיבושים או עיצומים ולא סתם בית הדין לא הוציא אתמול שום צו נגדו", והזכירו כי במהלך הדיון הנהלת הרכבת הסכימה לא לבצע כל מיקור חוץ בתקופת המשא ומתן. "אנחנו קוראים לשר להיפגש עם ועד העובדים ולהכיר, לפחות באופן שטחי, את העובדות לפני שהוא מגבש דעה כלשהי ומפיץ הכפשות נטולות בסיס לציבור".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!