דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אל קסום

שנת הלימודים תש"ף / בשל מחסור בתקציב: 17,000 תלמידים בדואים בנגב לא פתחו את שנת הלימודים

תלמידות ותלמידי המועצה המועצה האזורית 'אל קסום', שבה 7 ישובים בדואים מוכרים ועוד 4 שאינם מוכרים, לא פתחו את שנת הלימודים עקב גרעון של 17 מליון שקלים בתקציב המועצה | לטענת המועצה, הגירעון נגרם בשל העדר תמיכה מספקת של משרד החינוך

الشباب البدوي في النقب. ليس للمصورين صلة بالقصة (الصورة: Hadas Perush / Flash 90).
الشباب البدوي في النقب. ليس للمصورين صلة بالقصة (الصورة: Hadas Perush / Flash 90).
דוד טברסקי

בשל ראש השנה ההיג'רית, התלמידים המוסלמים בישראל פתחו את שנת הלימודים רק אתמול (שני). המועצה האזורית 'אל-קסום' שבנגב הודיעה בתחילת השבוע שכ-17 אלף התלמידים שבתחום אחריותה לא יפתחו את שנת הלימודים כסדרה בשל מחסור בתקציב. לטענת המועצה, היא מצויה בגרעון של כ-17 מיליון שקלים משום שמשרד החינוך לא מעביר לה תקציב מספק, והיא נאלצת להפנות לתחום משאבים שאמורים היו להיות מושקעים בנושאים אחרים. ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי הם מצויים בדיונים אינטנסיביים עם המועצה כדי לפתוח את שנת הלימודים כסדרה.

המועצה הבדואית 'אל קסום' אמונה על מתן שירותי חינוך לתלמידים המתגוררים בשבעת היישובים שבתחומה ובחמישה יישובים נוספים אשר אינם מוכרים על ידי המדינה, מהם מגיעים למוסדותיה כ-4,000 תלמידים.

פזורה בדואית למרגלות אנטנות סלולריות (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
פזורה בדואית למרגלות אנטנות סלולריות (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).

במועצה טוענים כי במשרד החינוך לא מעריכים נכונה את התקציב הדרוש לה. ראש המועצה, סלאמה אלאטרש, אמר ל'הארץ' כי המועצה שלחה שלושה מכתבים למשרד החינוך בנוגע למצבה התקציבי, ולא זכתה למענה מספק. אלאטרש הוסיף כי במשרד הודיעו בתחילת אוגוסט כי הנושא נמצא בטיפול, אולם מאז לא הועבר למועצה תקציב נוסף. "המשרד אומר שהוא מבין את המצוקה של הבדואים בפזורה, אך לא עושה דבר", אמר אלאטרש.

ביולי נפגשו נציגי המועצה עם נציגי משרד החינוך ועם יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), אך לטענת אלאטרש הצדדים לא הגיעו להסכמות על הגדלת התקציב. לפני כמה ימים שלחה האגודה לזכויות האזרח מכתב למשרד החינוך בדרישה שיעביר את התקציב הנחוץ כדי להבטיח את פתיחת שנת הלימודים במועצה. ד"ר שרף חסאן, החתום על המכתב, אמר כי באגודה מתכוונים להגיש עתירה נגד המשרד אם לא יקבלו תשובה.

ממשרד החינוך נמסר: "בשל החשיבות הרבה שהמשרד מייחס לקידום מערכת החינוך בפזורה הבדואית, הוא משקיע תקציבי עתק בפיתוחה ובכלל זה בהקצאות ייחודיות הניתנות לפנים משורת הדין. לאור זאת, מתקצב המשרד הסעות לכל תלמידי הפזורה החל מגיל 3 בשיעור של מאה אחוז.

מדובר בהקצאה ייחודית לפזורה, שאינה ניתנת ליישוב אחר. זאת ועוד, צוות מקצועי מטעם המשרד מלווה מקרוב את המועצה על מנת לספק לה מענים נדרשים, ופועל באופן נמרץ בשיתוף עם משרדי האוצר, החקלאות והרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים לתת את המענים."

לנוכח האמור, במשרד אומרים שאין מקום להשבית אלפי תלמידים מלימודיהם, וקורא לראש הרשות לשבת ולהידבר לטובת כלל תלמידים  וההורים בפזורה.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!