דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

תקשורת / משדרים במקום כבלים: משרד התקשורת מקדם חיבור לאינטרנט בגלים מילימטריים

לאחר ניסויי שטח ומחקר פרסם המשרד הצעה להסדרת השימוש בגלים מילימטריים, המאפשר העברת נתונים בקצב של 7 עד 20 ג'יגהבייט בשניה למרחקים קצרים | המהלך יוכל להוזיל את עלויות פרישת התשתית לספקי האינטרנט

טכנולוגיית תקשורת בגלים מילמטרים (צילום: יח"צ SMBIT)
טכנולוגיית תקשורת בגלים מילמטרים (צילום: יח"צ SMBIT)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

משרד התקשורת הודיע על שימוע חדש לגבי הקצאת תדרים לגלים מילימטריים, טכנולוגיה המאפשרת העברת נתונים במהירות גבוהה למרחקים קצרים, ויכולה להחליף חיבור של בתים פרטיים לרשת האינטרנט באמצעות כבל עד לבית ממש במודם שכונתי שישדר למודמים בכל בית ובית.

במסמך שפורסם אתמול (שני) מציע המשרד כי תחום הV-BAND (שבמרכזו 60 ג'יגה-הרץ) יוסדר ללא כל צורך ברשיון, ואילו תחומי תדרים אחרים – E-BAND יחייבו הוצאת רשיון על מנת להשתמש בהם. לפי הסברים הטכניים במסמכי השימוע, תדרי הV-BAND מאפשרים שידורים רבים במקביל באותו תא שטח, אחר והשידור אות לא מתפשט למרחק של יותר מק"מ בודד.

שידורי WI-FI למרחקים קטנים בגלים מילימטריים עשויים להגיע למהירות של 7 עד 20 ג'יגה-בייט בשניה. היתרון בטכנולוגיות החדשות אינו בעצם השימוש בגמ"מ, אלא בהצלחה לנצל תדרים אלו באמצעות משדרים בעוצמה נמוכה, אשר מסוגלים להתמודד עם רוחב פס גבוה. עם זאת, על פי מידע מחברות ישראליות, משדרים כאלו מצריכים 'קו ראיה' בין האנטנות והם חשופים להפרעות של עצמים פיזיים שעלולים להיכנס לאלומת השידור. עוד יתרון של הטכנולוגיה הוא אפשרות לחיבורים מהירים סימטריים – בהם התנועה בשני הכיוונים נעשית במהירות שווה, בשונה מהמקובל בחיבורי האינטרנט בישראל, בהם מהירות ההורדה גבוהה מאוד ומהירות ההעלאה נמוכה.

בהודעת משרד התקשורת על השימוע נאמר כי המשרד "למד על הטכנולוגיה והתועלות שיכולה להניב, במהלך התקופה האחרונה התקיים במשרד הליך ממושך של בחינת התייחסויות ועמדות הגופים השונים ומידע נוסף שהתקבל במשרד בדבר המדיניות המתגבשת בנושא במדינות שונות בעולם לרבות ביצוע ניסויי שטח. לאחר ניתוח הצרכים ומצאי התדרים הפנויים בישראל, ובשים לב, בין היתר, למגמות הקיימות בעולם בעניין זמינות והתפתחות ציוד למתן שירותי תקשורת בתחומי תדרי רשת גישה, גובשה מסמך טיוטת המדיניות המצורף, אליו ניתן להגיב עד ה-24 לספטמבר.

איך הגמ"מ (גלים מילימטריים) תעזור להאיץ את מהירות האינטרנט ?

פריסת רשתות תקשורת פיזיות במכלול של שיטות איננה פעולה יקרה במיוחד. ניתן לפרוס אותם בישראל מתחת לאדמה, בתשתיות הפיזיות של חברת בזק, על גבי עמודי החשמל באמצעות חברת IBC, בתשתיות של הוט, וכן באמצעות רשתות אזוריות של רשויות מקומיות בשיטת Microtrenching, המטמינה את הכבלים באדמה במהלך זריז של חפירה, הנחה וכיסוי.

הבעייה נוצרת בחיבור המקטע האחרון, כלומר מהארון/ציוד הקצה השכונתי אל הבתים עצמם, מקטע המכונה גם 'פריסה אנכית'. הסיבוכים הם משפטיים – היות ופעילות בחצר בית מחייבת תיאום והסכמה עם ועד הבית, וגם טכניים – הפריסה מסובכת ויקרה הרבה יותר לביצוע, למעט בבתים חדשים, שם ניתן לבצע אותה כחלק מפרויקט הבנייה. סיבוכים אלו יוצרים לעתים מצבים אבסורדיים, כדוגמת חברת IBC הפורסת סיבים אופטיים בצד אחד של הרחוב, ומסוגלת לחבר בתים באותו הצד, אך אינה מציעה את שירותיה לבתים בצד השני של אותו רחוב בשל העלויות הגבוהות בהרבה של החיבור.

לעומת זאת, התקנת משדרים בטכנולוגיית גמ"מ בעמוד החשמל ובמשק הבית יכולים להוריד את עלות הפריסה באופן דרמטי, כך שלחברות ישתלם להציע את השירות להרבה יותר לקוחות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!