דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

מאבק המורים / יו"ר ארגון המורים ביטל את העיצומים בחינוך העל-יסודי עד לאחר פגישתו עם רה"מ

זאת לאחר ששוחח עם מנכ"ל משרד רה"מ וזומן לפגישה בלשכת נתניהו | הלימודים בתיכונים יתקיימו היום (ד') כרגיל | המורים מוחים על אי-קיום הבנות שהושגו עמם בהסכם מ-2018

שלט חוצות שפירסם ארגון המורים (צילום באדיבות ארגון המורים)
שלט חוצות שפירסם ארגון המורים (צילום באדיבות ארגון המורים)
דוד טברסקי

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע אמש כי העיצומים שתוכננו היום (רביעי) בבתי הספר העל-יסודיים יבוטלו. זאת לאחר ששוחח עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה וזומן לפגישה בלשכת נתניהו. בעקבות ההודעה הלימודים בכל בתי הספר התיכוניים יתקיימו כרגיל.

קודם לכן פורסם כי הלימודים בכל החינוך העל יסודי, פרט לחינוך המיוחד, יחלו היום בשעה 10:00. לפני שבוע בית הדין לעבודה הוציא צו מניעה כנגד הכרזת השביתה של הארגון ל-1 בספטמבר אך ארז מסר שהמאבק מול המדינה יימשך.

"חברות וחברים, המדינה בבחירות, והמורים קורסים ומלמדים תחת צווים, אנחנו ממשיכים במאבק", כתב הערב ארז בפייסבוק. "משרדי החינוך והאוצר ומרכז השלטון המקומי מטאטאים את הבעיות מתחת לשטיח. הם חושבים שצווי מניעה שיכפו על המורים ללמד, יפתרו את הבעיות. אנחנו לא מתכוונים להפסיק את המאבק, אלא להחריפו". ערב לפני שבית המשפט הוציא צו מניעה כנגד השביתה ב-1 בספטמבר ציין ארז שהארגון ימשיך להכריז על סכסוכי עבודה עד שתהיה התקדמות במו"מ.

יו"ר ארגון המורים, רן ארז (צילום: דבר)
יו"ר ארגון המורים, רן ארז (צילום: דבר)

לפני שבועיים ארז הכריז על כך שארגון המורים, אז יחד עם הסתדרות המורים, לא יפתח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. בעוד בית הדין לענייני עבודה הצליח לגשר בין הסתדרות המורים לנציגי המדינה ונחתם הסכם בין הצדדים שמנע שביתה בחינוך היסודי, מול ארגון המורים הוא פעל אחרת ונענה לדרישת המרכז לשלטון מקומי להוציא צו מניעה כנגד השביתה בטענה שהשביתה אינה מוצדקת דיה.

בין היתר קבע בית הדין שארגון המורים חורג מההתחייבות לשקט תעשייתי עליה חתם בהסכם האחרון מול המדינה ושרוב דרישותיו נמצאות במסגרת ההסכמות עליהן חויב הארגון שלא להכריז על סכסוך עבודה עד פתיחתו מחדש של הסכם 'עוז לתמורה' ב-2022, לרבות סעיפים שלטענת בית הדין דורשים תקצוב, למשל סעיף שיפור סביבת העבודה אותו הציב ארז בראש המאבק.

לטענת ארגון המורים, הכרזת השביתה באה בטענה שמשרד האוצר סוחב את הארגון במשך שנים במשא ומתן על סעיפים בנוגע לתנאי העבודה של מורים ומנהלים בחינוך העל היסודי שלא הוסדרו במסגרת הסכמי העבודה הקיימים, האחרון בהם בדצמבר 2018, והיו אמורים לייצר שקט תעשייתי עד 2022. בין היתר דרש ארגון המורים להסדיר את ענייני שמירות הלילה של מורים בטיולים, מחסור קשה בפינות עבודה, תופעה של מורי קבלן במקומות בהם הוסכם שיתחלף אופן ההעסקה, פגיעה בתנאי הפנסיה, הרפורמה בחינוך המיוחד ועוד.

במשרד החינוך, יחד עם האוצר והשלטון המקומי, כבר הודיעו כי הם נערכים לפנות עוד הערב לבית הדין הארצי לעבודה כדי להוציא לארגון צווי מניעה גם לעיצומים המתוכננים, דבר שהתייתר כאמור, עם הודעתו של ארז על ביטול העיצומים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!