דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / בחירות ללא גבולות: החלה ההצבעה של עובדי המדינה המשרתים בחו"ל

5,000 עובדות ועובדי מדינת ישראל ונציגי המוסדות הלאומיים המשרתים ב-77 מדינות ברחבי העולם | לראשונה, הצבעה בבקיגאלי, בירת רואנדה, זאת לאחר פתיחת שגרירות ישראל במדינה באפריל האחרון | שר החוץ, ישראל כ"ץ: "הדיפלומטים הישראלים עומדים בחזית המאבק הלאומי"

מאיה קדוש, הציר בשגרירות ישראל בניו דלהי. (קרדיט: משרד החוץ)
מאיה קדוש, הציר בשגרירות ישראל בניו דלהי. (קרדיט: משרד החוץ)
שי ניר

ההצבעה לבחירות לכנסת ה-22 בנציגויות הדיפלומטיות הישראליות ברחבי העולם החלה הבוקר (חמישי). הבחירות ייערכו ב-97 נציגויות ישראל הפרוסות על פני 77 מדינות, ובהשתתפות של מעל 5,000 בעלי זכות בחירה ישראלים, עובדות ועובדי מדינת ישראל ונציגי המוסדות הלאומיים המשרתים בחו"ל.

מנהל הבחירות, השגריר יצחק בחמן, אמר ל'דבר' כי זו "הרגשה נהדרת" ששליחיה של מדינת ישראל יכולים להצביע במהלך שליחותם. בחמן עוד זוכר את הימים בהם לא ניתנה זכות ההצבעה "למי שעובד עבור המדינה ומגן עליה" מעבר לים.

הצבעה בבחירות לכנסת בשגרירות ישראל בירדן. (קרדיט: משרד החוץ)
הצבעה בבחירות לכנסת בשגרירות ישראל בירדן. (קרדיט: משרד החוץ)

הראשון להצביע היה שגריר ישראל בוולינגטון, בירת ניו זילנד, יצחק גרברג, שהצביע כבר בחצות (שעון ישראל), ומיד אחריו הצביעו עובדי השגרירות בקנברה, אוסטרליה. ההצבעה תסתיים בנציגות ישראל בסן פרנסיסקו בחוף המערבי של ארה"ב ביום שישי בשעה 06:00 בבוקר (שעון ישראל). בקונסוליה הישראלית בניו יורק יוצבו שתי קלפיות שבהן צפויים להצביע 776 בעלי זכות בחירה -המספר הגבוה ביותר של מצביעים בנציגות בחו"ל. השנה תפתח לראשונה קלפי בקיגאלי, בירת רואנדה, זאת לאחר פתיחת שגרירות ישראל במדינה באפריל האחרון.

קיום הבחירות בפריסה עולמית כה רחבה והיקף לוגיסטי נרחב מתאפשר הודות לגיוס המערך הקונסולרי של משרד החוץ. בחמן אומר כי משרד החוץ מארגן את "הקצה האחרון" למימוש זכות ההצבעה של שליחי המדינה ועובדיה מכל משרדי הממשלה וגופי המדינה הנוספים. משרד החוץ מפעיל את חדר המצב במתכונת מיוחדת ביום הבחירות לניהול, ליווי, וביצוע בקרה על תהליך הבחירות, ובכל אחת מהנציגות תהליך ההצבעה ינוהל על ידי ועדת בחירות מקומית בראשות הקונסול הישראלי.

שגריר ישראל בהאנוי (וייטנאם), נדב אשכר. (קרדיט: משרד החוץ)
שגריר ישראל בהאנוי (וייטנאם), נדב אשכר. (קרדיט: משרד החוץ)

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר, "הדיפלומטים הישראלים ושליחי המדינה המייצגים את ישראל בחו"ל ועומדים בחזית המאבק הלאומי, זוכים להיות הראשונים לממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע לבחירות. הדבר מתאפשר הודות להירתמות המערך הלוגיסטי חובק העולם של משרד החוץ, שנועד לקדם את האינטרסים של מדינת ישראל בניכר ולטפל בצרכיהם ומצוקותיהם של ישראלים בכל רחבי תבל. היום, במקביל לכל משימותיו השוטפות, מתגייס משה"ח גם למימוש זכות ההצבעה של כל שליחי המדינה בחו"ל וגאה להיות מניף הדגל הראשון בבחירות לכנסת ה-22, בנציגויות ישראליות ברחבי העולם."​

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!