דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מוקדמות יורו 2020 / נבחרת ישראל בכדורגל סיימה בתיקו 1:1 מאכזב מול צפון מקדוניה

החבורה של הרצוג קיוותה להמשיך בתצוגות הטובות שלה בקמפיין יורו 2020, אבל נעצרה בבית מול צפון מקדוניה | ערן זהבי העלה את ישראל ליתרון בדקה ה-55, אבל אדמי השווה לצפון מקדונים וחתם את תוצאת המשחק בתיקו

ערן זהבי במדי נבחרת ישראל מול צפון מקדוניה, 5 לספטמבר 2019 (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ערן זהבי במדי נבחרת ישראל מול צפון מקדוניה, 5 לספטמבר 2019 (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל המשיכה הערב (ה') את קמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2020 בידיעה שהיא חייבת ניצחון על צפון מקדוניה, לה הפסידה לפני שנתיים בקמפיין מוקמות גביע העולם.

רבות דובר על הסגל החלוד של הרצוג, שהולך עם אותה חבורה כבר שנה ובאותה הטקטיקה, כמו הבחירה לפתוח בהרכב עם שחקן שאין לו קבוצה – אלי דסה, שחקן שלא בסגל של קבוצתו – מונאס דאבור, ושחקן שלא מראה יכולת טובה מתחילת השנה – דור פרץ, האם ככה ניתן לנצח?

מהלך המשחק

כשביציע 15,200 אוהדים שצבעו את אצטדיון 'טרנר' בכחול ולבן, המאמן אנדי הרצוג העלה במדים הלבנים את: אופיר מרציאנו (בשער) אוראל דגני, לואי טאהא, חאתם עבד אלחמיד, עומרי בן הרוש , אלי דסה, ביברס נאתכו, דור פרץ, מנור סולומון, מונס דאבור וערן זהבי.

נבחרת ישראל מול צפון מקדוניה מוקדמות יורו 2020, 5 לספטמבר 2019 (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל מול צפון מקדוניה מוקדמות יורו 2020, 5 לספטמבר 2019 (קרדיט: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

המחצית ראשונה לא התעלתה לרמה גבוהה. נבחרת ישראל הופיעה על כר הדשא, היו חולצות, היו  אחד עשר שחקנים שרצו הלוך ושוב, התמסרו, עשו דאבל פס, אבל התשוקה והחדות נשארו בחדר ההלבשה.

דור פרץ בקישור נראה לא מחובר והרבה למסור כדורים ללא כתובת, זהבי ודאבור לא הורגשו בקישור ההתקפי ובחוד, דווקא ההחלטה לשחק בעיקר בצד השמאלי, הבליטה מאוד את סולומון שהיו לו כמה הברקות אבל ללא סיומת.

ההזדמנויות של הנבחרת בכחול לבן היו הבעיטות מרחוק של נאתכו ושער של דאבור בדקה ה-24 שנפסל בטענה לנגיעת יד. מי שהיה ראוי לציון הם לואי טאהא שמחזיק את ההגנה יחד עם אלחמיד והשוער מרציאנו שהציל שער בטוח מבעיטה של ורדי בדקה ה-26.

הצפון מקדונים באו לעבוד והיו נחושים להבקיע, עם שלוש הזדמנויות ממתפרצות שרק בגלל חוסר ריכוז לא מצאו את הרשת, בשורות הצפון מקדונים בלט המוציא לפועל אלמס בן ה-19 שחקנה של נאפולי. 0:0 במחצית הראשונה.

המחצית השנייה נפתחה בסערה על ידי הנבחרת המקומית, בעיטות של פרץ, דאבור היו רק מנת הפתיחה לשער שהגיע בדקה ה-55 וקבע 0:1 לטובת ישראל, ערן זהבי כבש את שערו השמני בקמפיין עם דחיקה של הכדור מ-5 מטרים אחרי פעולה נהדרת של סולומון באגף הימני.

ניצחון? אז זהו שלא. ממש בהזדמנות הראשונה של הצפון מקדונים במחצית הזאת הם כבר עלו ללוח התוצאות, בעיטה חופשית, החלקה של נאתכו, חוסר ריכוז של טאהא וראש פלדה של אדמי הכניע את מרציאנו ושוב שיוויון.

ביברס נאתכו במדי נבחרת ישראל מול צפון מקדוניה, מוקדמות יורו 2020 (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ביברס נאתכו במדי נבחרת ישראל מול צפון מקדוניה, מוקדמות יורו 2020 (ההתאחדות לכדורגל בישראל)

על אף לחץ ישראלי ברוב חצי השעה שנותרה ופעולות יפות של סולומון שהרימו את הקהל, הנבחרת שיחקה משחק אפור עם גוונים של תכלת, לצערנו זה אפילו לא הספיק ל-3 נקודות וגם יכול היה להסתיים אחרת, אם המקדונים היו משחקים כדי לנצח ולא רק כדי להסתגר.

לאנדי הרצוג יש הרבה שיעורי בית לקראת משחק החוץ הקרוב מול סלובניה ביום שני.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!