דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכנית סירקין

נאבקים בותמ"ל / תושבי פ"ת נגד בנייה באדמות כפר סירקין: "שטח יפהפה, הולכים להשמיד אותו סתם"

התושבים נאבקים בתכנית להעברת קרקעות חקלאיות ממושב כפר סירקין לעיר החרדית אלעד, עליהן ייבנו אלפי יחידות דיור | החשש: אובדן שטחים ירוקים והעמסת פקקים על האיזור | גם חלק מתושבי אלעד הצטרפו למאבק: "אסור להתעלם מעוולה זו"

הפגנת תושבי פתח תקווה נגד העברת קרקעות מהמושב כפר סירקין לעיר החרדית אלעד, 6 בספטמבר 2019 (קרדיט גלעד קוולרצי'ק)
הפגנת תושבי פתח תקווה נגד העברת קרקעות מהמושב כפר סירקין לעיר החרדית אלעד, 6 בספטמבר 2019 (קרדיט גלעד קוולרצי'ק)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

תושבי פתח תקווה מפגינים היום בכניסה לעיר החרדית אלעד (שישי) בניסיון אחרון אולי למנוע את התכנית להעברת קרקעות חקלאיות מהמושב כפר סירקין לאלעד. לתושבים הצטרפו גם תושבי העיר אלעד המתנגדים לתכנית. מדובר בתכנית של הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), במסגרתה ייבנו אלפי יחידות דיור על השטחים החקלאיים של המושב הוותיק. התכנית מתווספת לתכנית לבנות שכונת מגורים גדולה על שטח המחנה הצבאי סירקין, שפונה לאחרונה.

התושבים המתנגדים לתכנית חוששים מאובדן ריאה ירוקה ותקיעת הכבישים העמוסים באזור. ביום שלישי הקרוב יתקיים דיון שהוגדר כ'מסכם' בוועדת הגבולות של משרד הפנים במשרדי קריית הממשלה ברמלה, לבחינת שינויי הגבולות המוניציפליים. עם זאת, במשרד הפנים הדגישו כי לא מדובר באישור סופי וכי החלטה בנושא תתקבל רק אחרי הבחירות.

משה פישר, תושב פתח תקווה, מוביל את המאבק בתכנית ותמ"ל כפר סירקין מזה מספר שנים. כשהבין כי התכנית כוללת העברת השטחים לתחום השיפוט של העיר החרדית אלעד הנמצא כמה ק"מ מזרחה, התחדדה התובנה שלו עד כמה מדובר בתוכנית מיותרת. "באלעד יש תכניות בניה ל-5000 יחידות דיור. זה כפול ממה שהיא תגדל בעשור הקרוב, כלומר יש לאלעד עתודות מאושרות לסדר גודל של 15 שנה, לפני תכנית סירקין. מה שיקרה אם יעבירו את התכנית, למחרת ישטחו פה את השטח ויעקרו את העצים והשטח יעמוד ריק ומוזנח במשך עשרות שנים. ראינו את זה עם האדמות של אדמית בצפון שהועברו לשלומי ב-2014. עקרו שם 3000 עצים, ועד היום האדמות האלו עומדות שוממות".

הפגנת תושבי פתח תקווה והעיר החרדית אלעד נגד העברת קרקעות מהמושב כפר סירקין לאלעד, 6 בספטמבר 2019 (קרדיט גלעד קוולרצי'ק)
הפגנת תושבי פתח תקווה והעיר החרדית אלעד נגד העברת קרקעות מהמושב כפר סירקין לאלעד, 6 בספטמבר 2019 (קרדיט גלעד קוולרצי'ק)

 

להפגנה הצטרפו גם תושבי אלעד המתנגדים לתכנית. בפוסט הפונה לתושבי העיר ולראש העיר ישראל פישר כתבו התושבים: "תושבי אלעד היקרים, בימי הרחמים והסליחות מחובתנו לתקן דרכנו ולהסיר כל חטא מעלינו, לזעוק את זעקת הנעשקים. תושבי כפר סירקין עומדים לפני נישול מאדמתם מכיוון שראש עירינו דורש אותה, זאת למרות שהוכח שעירינו צריכה מחצית מהבינוי המתוכנן בתוך אלעד, קל וחומר שאיננה זקוקה לשטחים חיצוניים!" עוד נכתב בפוסט המרגש: "אל תעמדו מנגד! אסור להתעלם מעוולה זו! בואו להזדהות עם תושבי סירקין במאבקם נגד גזילת אדמתם…"

אתה תושב פתח תקוה, למה אתה נלחם על הקרקעות של השכנים שלך בכפר סירקין?

"אנחנו מדברים פה על חלקות שמעובדות משנות השלושים של המאה הקודמת. שטח יפהפה בפאתי פתח תקוה. הולכים להשמיד אותו סתם. חלקת אלוהים קטנה בין השכונות הצפופות שלנו, שמספק לנו קצת איכות חיים. קילומטר מפה בונים שכונת ענק על מחנה סירקין. זה לא סביר שיחסלו את השטח הזה, סתם".

"זה לא סביר ששטח שמרוחק 4.5 ק"מ מאלעד ומפרידים בינו לבין אלעד שלושה כבישים בין עירוניים, יהיה משויך לאלעד", מוסיף פישר, "זה יעלה לעיר הון תועפות לתת שירותים לשכונה הזאת. גם תושבי אלעד מבינים את זה, והם מתנגדים לשיוך השכונה אליהם. בסופו של דבר אם יבנו פה שכונה היא תחזור לפתח תקוה במוקדם או במאוחר".

פישר, יחד עם חבריו, תושבי כפר סירקין, פתח תקוה והסביבה קוראים "לכל הציבור, ולכל מי שרואה את עצמו כשליח ציבור, להתעשת, לראות איך הוא יכול לעזור בשעה הקשה הזו. הולכים לקחת אדמות חקלאיות עם מטעים פעילים מחקלאים שזו פרנסתם היחידה ולגזול את אדמותיהם, בנוסף הולכים להרוס שטח פתוח חיוני ולשנות צביון כפרי של ישוב. מנהל התכנון ,שהוא גוף ממסדי, לוקח חירויות שלא ניתנו לו ומקדם תכנית בעייתית בדרך פוליטית תוך התעלמות מכל שאר הגורמים. מדובר במעשה שהוא בכייה לדורות."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!