דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אברה מנגיסטו

#אחי_לא_שכחנו_אותך / אחיו של אברה מנגיסטו: "חוץ מהבטחות לא ראינו מעשים. רק תמיכה ציבורית תסייע"

"החסרון של אברה מלווה את המשפחה בכל יום. עם שמחת חיים, הוא היה מקרין אהבה בבית" סיפר אילן מנגיסטו, כשאנו מציינים 5 לנפילתו של אחיו בשבי | "הכאב של המשפחה הוא הכאב של כולנו" אומר יעקב קסה, ממארגני אירוע תנועות הנוער שהתקיים אתמול

מימין, יונתן הדוד, באמצע אשגרה האח, משמאל אברה (התמונה באדיבות המשפחה)
מימין, יונתן הדוד, באמצע אשגרה האח, משמאל אברה (התמונה באדיבות המשפחה)
יהל פרג'

חמש שנים מאז אותו היום, 7 בספטמבר 2014, כמה ימים אחרי שהסתיים מבצע 'צוק איתן', בו חצה אברה מנגיסטו את הגבול לעזה באזור זיקים, ומאז אין משפחתו יודעת מה עלה בגורלו ומה מצבו. מאות חניכי תנועות הנוער, בני משפחה ופעילים הגיעו הערב לרחבת מוזיאון ת"א, בתקווה להעלאת המודעות של הדור הצעיר, לישראלי בן העדה האתיופית שבקרוב יעבור את הזמן בו היה שבוי גלעד שליט בידי חמאס.

"כל שנה שחולפת, הכאב של המשפחה מתעצם", אמר ל'דבר' אילן מנגיסטו, אחיו הבכור של אברה לקראת האירוע. "באירוע היום עם בני הנוער, נקיים מעגלי שיח על הצלת חיי אדם. לבני הנוער יש כח להשפעה על המרחב הציבורי, וננסה לרתום אותם למאבק של המשפחה להמשך הדרך. ההורים, הפעילים והקייסים שעושים להעלאות את הנושא לשיח הציבורי, ידברו על אברה, על האח שהוא היה ועל כמה אור הביא הביתה. החסרון של אברה מלווה את המשפחה בכל יום. היה עם שמחת חיים, היה מקרין אהבה בבית. החסרון מלווה אותנו כל יום, במיוחד את ההורים."

אברה וחברים (התמונה באדיבות המשפחה)
אברה וחברים (התמונה באדיבות המשפחה)

"אנחנו למודי אכזבות מהפוליטיקאים, אבל לצערי חוץ מהבטחות לא ראינו מעשים בפועל", אומר אילן בכאב. "רק התמיכה של הציבור, של בני הנוער יכולה לסייע. ברגע שיראו שיש תמיכה למשפחה, אז אולי יעשו הכל כדי להציל את אחי. שום ח"כ או שר לא לקח את הנושא של אברה ברצינות, חוץ מהבטחות שהמשפחה שבעה מהן."

אילן מנגיסטו, אחיו הבכור של אברה (התמונה באדיבות המצולם)
אילן מנגיסטו, אחיו הבכור של אברה (התמונה באדיבות המצולם)

"לשמחתי, הצלחנו להעלאות את המודעות של השבי של אברה, וזו התקדמות טובה. אבל זה לא מספיק, עד שהוא יהיה בבית". בין המשתתפים, צפויים להיות כ-100 חניכות ומדריכים מתנועת 'הנוער העובד והלומד'. יעקב קסה, רכז מהתנועה וממארגני האירוע: "אני לא יודע מה הפתרון שיחזיר את אברה הביתה, אני לא איש אסטרטגיה, לא פוליטיקאי או מדינאי. אבל אני כן יודע להגיד בביטחון –הסיפור של אברה הוא סיפור כואב ועצוב, היום מי שמספר אותו הוא בעיקר הקהילה האתיופית, ואנחנו מתייצבים היום חניכים ומדריכים מתנועות הנוער, מכל הצבעים, מכל המוצאים והעדות, כדי להגיד – הכאב של המשפחה הוא הכאב של כולנו! יש מבחינתי שתי מטרות לאירוע. הראשונה, שכולם יכירו את הסיפור של אברה מנגיסטו וידעו שהוא כבר חמש שנים לא נמצא בחיק משפחתו אלא בשבי החמאס, והשנייה – להביע סולידריות, תמיכה, הזדהות עם המשפחה."

חניכות וחניכי הנוער העובד והלומד במחאה לשחרורו של אברה מנגיסטו (קרדיט: דוברות הנוע"ל)
חניכות וחניכי הנוער העובד והלומד במחאה לשחרורו של אברה מנגיסטו (קרדיט: דוברות הנוע"ל)
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!