דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ישראל קיסר

פרידה / מזכ"ל ההסתדרות לשעבר ישראל קיסר הלך לעולמו בגיל 88

קיסר עלה ארצה מתימן בגיל שנתיים, פעל במסגרת ההסתדרות שנים ארוכות ועמד בראשה שמונה שנים, כיהן כסגן ראש הממשלה וכשר התחבורה בממשלתו של יצחק רבין | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ספד: "הוא צמח מלמטה ותמיד הרגיש את הלמות ליבו של הציבור הישראלי"

ח"כ ישראל קיסר נושא דברים בכינוס מפלגת "העבודה", בתל אביב. 18 בדצמבר 1983 (צילום: נתי הרניק/לע"מ)
ח"כ ישראל קיסר נושא דברים בכינוס מפלגת "העבודה", בתל אביב. 18 בדצמבר 1983 (צילום: נתי הרניק/לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ישראל קיסר הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 88 בבית החולים וולפסון לאחר שאושפז שם בשל סיבוך במחלת דלקת הריאות בה חלה. הלווייתו תתקיים מחר (שני) בבית העלמין גני אסתר בראשון לציון. הותיר אחריו שני בנים וחמישה נכדים.

קיסר נולד בצנעא שבתימן, עלה בשנת 1933 בהיותו בן שנתיים לישראל, ושימש בתפקידים בכירים שונים, ביניהם סגן ראש הממשלה, שר התחבורה, חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה ומזכ"ל ההסתדרות במשך שמונה שנים.

שר התחבורה ישראל קיסר נשבע אמונים בכנסת. 23 בנובמבר 1995 (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
שר התחבורה ישראל קיסר נשבע אמונים בכנסת. 23 בנובמבר 1995 (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

את הקריירה הפוליטית שלו החל בגיל 21 בשורות מפלגת מפא"י. הוא סיים את שירותו הצבאי בדרגת סרן והוא בוגר תואר שני. שנים רבות מחייו הקדיש לפעילותו בהסתדרות ואף עמד בראשה בין השנים 1984 ו-1992.

בתקופת כהונתו כמזכ"ל ההסתדרות המשיך קיסר את המגמה שהחל קודמו לתפקיד ירוחם משל לשילוב החברה הערבית בהסתדרות. הוא פעל לשילובם של נציגים ערבים במוסדות ההסתדרות והרחיב את מספר המשרות והמבנים ההסתדרותיים ביישובים הערביים – זאת על רקע קיצוץ חד בתקציב ההסתדרות באותן שנים. ב-1984 הקימה ההסתדרות בראשותו את המכון היהודי ערבי בבית ברל. בטקס פתיחתו אמר קיסר: "אם ההסתדרות קיימת 65 שנה, והערבים בהסתדרות רק כמחצית הזמן, הרי בשביל לסגור את הפער אנחנו צריכים לעשות יותר בתחום הערבי מאשר בתחום היהודי".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הספיד את השר לשעבר ישראל קיסר ז"ל "אני מרכין ראש בלכתו של חבר הכנסת ושר התחבורה לשעבר ישראל קיסר. פועלו רב השנים למען העם והמדינה ושיעור קומתו יחתמו בליבנו ויהוו השראה למשרתי ציבור באשר הם.
תנחומי למשפחתו. יהי זכרו ברוך."

מההסתדרות נמסר כי "יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, חברי הנהגת ההסתדרות ועובדיה, מרכינים ראש על מותו של ישראל קיסר, ומשתתפים בצער המשפחה. קיסר שימש כמזכ"ל ההסתדרות בין השנים 1984-1992, והיה דמות מרכזית בקידום העבודה המאורגנת והסיוע לעובדים במדינת ישראל".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ספד הערב לקיסר ואמר "קיסר, מאחרוני דור הנפילים, היה ויישאר מורה דרך למנהיגי עובדים רבים. הוא צמח מלמטה ותמיד הרגיש את הלמות ליבו של הציבור הישראלי. המורשת הערכית שהותיר אחריו ופירות המאבקים שהוביל להגנה על כבוד האדם העובד, ימשיכו להאיר את דרכה של ההסתדרות ולהדהד בעשייתה למען החברה הישראלית".

שמוליק מזרחי יו"ר הסתדרות הגמלאים אמר הערב "הייתה לו גישה להעמיק את הפעילות בקרב ועדי העובדים, להכשיר, לעשות הכשרה באמצעות בית ספר לוועדי עובדים. הוא פיתח את הנושא בעצמו, היה מרצה, היה מגיע לקורסים ומקדיש שעות להרצות, מתאים את הקורסים לנושאים שההסתדרות עוסקת בהם כמו הסכמי עבודה, זכויות בעבודה ועוד. הוא היה משמעותי, הביא גוון אחר למערכת, ידע לעבוד בעבודת צוות, פיתח את המערכת. בזמנו הייתה פעילות משמעותית: הקמת מועדונים עם ספריות, הכשרת ועדי גמלאים, מכון לחינוך רעיוני לנעמ"ת, קשר עם נציגי שכונות, ועוד. הקשר עם הציבור היה מאוד חזק. הוא היה אישיות מיוחדת בתפיסת העולם שלה".

יו"ר ההסתדרות ישראל קיסר חותם של הסכם "עיסקת חבילה" עם שר האוצר יצחק מודעי, רה"מ שמעון פרס ואלי הורוביץ, יו"ר איחוד התעשיינים, במשרד רה"מ בירושלים. 5 בנובמבר 1984 (צילום: נתי הרניק/לע"מ)
יו"ר ההסתדרות ישראל קיסר חותם של הסכם "עיסקת חבילה" עם שר האוצר יצחק מודעי, רה"מ שמעון פרס ואלי הורוביץ, יו"ר איחוד התעשיינים, במשרד רה"מ בירושלים. 5 בנובמבר 1984 (צילום: נתי הרניק/לע"מ)

ח”כ עמיר פרץ, יו”ר מפלגת העבודה בה היה חבר קיסר, ספד גם הוא “קיבלתי בצער עמוק את ההודעה על לכתו של חברינו, ישראל קיסר ז”ל, מנהיג עובדים ואבן יסוד בתנועת העבודה, שבפועלו הביא בשורה לעובדים ולחם על הזכות לעבוד בכבוד ולהזדקן בכבוד. כסגן ראש הממשלה בכהונתו השנייה של יצחק רבין, היה קיסר מהמיישמים הגדולים של מדיניות רבין לפיתוח מאסיבי של תשתיות תחבורה בפריפריה במדינת ישראל, ובכך תרם רבות לצמצום פערים. ישראל היה מנהיג אותנטי שידע להלך בחצרות של מפעלים ולייצג אותנו בכבוד רב בחצרות מלכים. יהי זכרו ברוך."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!