דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריטיש איירווייז

עבודה בעולם / החברה מרוויחה יפה וטייסי בריטיש אירווייז שובתים בדרישה להעלאה בשכר

מנהיג איגוד הטייסים הבריטי טוען כי בעבר, כשהחברה הייתה בקשיים כלכליים, הטייסים קיבלו על עצמם קיצוץ בשכרם ואילו כיום, כשהחברה רושמת רווחים של מיליארדי ליש"ט, רק הגיוני לתת להם תוספת | שביתה נוספת צפוייה ב-27 בספטמבר

מטוסי חברת ״בריטיש איירוויס״ במסלול ההמראה (צילום אילוסטרציה: Ceri Breeze / Shutterstock.com)
מטוסי חברת ״בריטיש איירוויס״ במסלול ההמראה (צילום אילוסטרציה: Ceri Breeze / Shutterstock.com)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

טייסי חברת התעופה British Airways שובתים מזה יומיים במחאה על שכרם. הטרמינל בהית'רו די עמוס בדרך כלל אך אתמול (שני) והיום אזור היציאה היה כמעט ריק ורק קומץ טיסות יצאו. בשולחנות הצ'ק-אין ובשערי האבטחה לא היו תורים ורק מעט אנשים המתינו על הספסלים. חברת התעופה הענקית ביטלה כמעט את כל טיסותיה למשך 48 שעות, מעשה שהשפיע על 195,000 נוסעים, בעקבות סכסוך על שכרם של הטייסים. 

חברת הדגל של בריטניה אמרה בהצהרה אתמול כי אין לה "שום אפשרות לחזות כמה (טייסים – י.א) יגיעו לעבודה או באילו מטוסים הם כשירים לטוס" וכתוצאה מכך נמסר כי אין לה "שום ברירה" אלא לבטל כמעט 100% מהטיסות שלה למשך השביתה. בריטיש איירווייז מפעילה עד 850 טיסות ביום. נמל התעופה הית'רו היה העיקרי שהושפע מהפסקת העבודה מכיוון שהוא מוקד חברת התעופה ומשמש בסיס מוצא לרבות מהטיסות הבינלאומיות שלה.

בעבר הם כבר קיבלו עליהם קיצוצי שכר גבוהים כדי לעזור לחברה בזמנים קשים. עכשיו כשבריטיש איירווייז רושמת רווחים של מיליארדי ליש"ט, הטייסים שלה תובעים שכר והטבות הוגנים, סבירים וכאלו שניתן לעמוד בהם

ההכרזה על שביתה יצאה כבר באוגוסט כשאיגוד הטייסים הבריטי (BALPA) הודיע כי טייסי בריטיש איירווייז יצאו לשביתה ב-9, 10 ו-27 בספטמבר, לאחר שהחברה דחתה את כל ההצעות לפתרון סכסוך העבודה. האיגוד ציין אז כי "לא נותרה ברירה אלא לקרוא לשביתה" ו-93% מטייסי בריטיש איירווייז תמכו במהלך. לדברי האיגוד, הפער בין דרישות הטייסים לבין מה שהחברה כבר הסכימה לו עומד על 5 מיליון ליש"ט, זאת בשעה שכל יום של שביתה עולה לחברה 40 מיליון ליש"ט.

מבריטיש איירווייז נמסר כי היא מוכנה לחזור לשיחות עם איגוד הטייסים וכי הציעה לכל הלקוחות המושפעים החזרים מלאים או אפשרות להזמנה מחדש. חברת התעופה התכוננה במשך שבועות לשביתה והודיעה על כך לנוסעים בהודעה מוקדמת שמפנה אצבע מאשימה כלפי הטייסים השובתים. "אנו מבינים את התסכול וההפרעה שפעולת השביתה של BALPA גרמה ללקוחות שלנו", נכתב ובהמשך גם ש"לאחר חודשים ארוכים של ניסיון לפתור את סכסוך השכר, אנו מצטערים מאוד שזה הגיע לזה".

החברה טוענת כי הציעה לטייסים העלאת שכר של 11.5% במשך שלוש שנים, אולם באיגוד טוענים כי זאת הצעה שאינה מספקת והאשימו את החברה בכך שהרוויחה רווחים גדולים על חשבון עובדים ש"הקריבו" ממשכורתם בתקופות קשות. האיגוד מבקש חלוקה יותר הוגנת של רווחים ואומר כי IAG, חברת האם של בריטיש איירווייז, הרוויחה אשתקד 2.9 מיליארד אירו (3.2 מיליארד דולר).

מנהיג האיגוד המקצועי, בריאן סטרוטון, אמר כי הטייסים נחושים להשמיע את קולם. "בעבר הם כבר קיבלו עליהם קיצוצי שכר גבוהים כדי לעזור לחברה בזמנים קשים. עכשיו כשבריטיש איירווייז רושמת רווחים של מיליארדי ליש"ט, הטייסים שלה תובעים שכר והטבות הוגנים, סבירים וכאלו שניתן לעמוד בהם".

שביתה נוספת מיועדת להתקיים ב-27 בספטמבר ויש לראות אם השפעות השביתה יוכלו לשחרר את המשא ומתן מהתקיעות אליו הגיע, לטובת שני הצדדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!