דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

ממשיכים בשביתה / מפקחי הבנייה ברשויות ובוועדות המרחביות ימשיכו לשבות: "ביטחון העובדים נזנח"

המפקחים שובתים נוכח סירוב המדינה לספק להם אמצעי ביטחון בעבודתם, החושפת אותם לגילויי אלימות | הפקחים לא יצאו לשטח, לא יטפלו בטופסי גמר ובטופסי 4, לא יתקיים מענה טלפוני ולא יתקיימו ועדות | יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל: "יש להקצות משאבים לשמירה על ביטחונם הגופני והאישי של העובדים"

מפקח באתר בניה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
מפקח באתר בניה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

השביתה נמשכת: כ-600 מפקחי הבנייה ברשויות המקומיות ובוועדות המרחביות בכל רחבי הארץ ישבתו גם מחר (רביעי), וזאת על רקע שינויים בתנאי העבודה המסכנים את בטחונם האישי. הבוקר פתחו הפקחים בשביתה, במסגרתה לא יצאו לשטח, לא טיפלו בטופסי גמר ובטופסי 4, לא התקיים מענה טלפוני ולא התקיימו ועדות.

ברקע לצעדים הארגוניים תקנות חדשות המחייבות את המפקחים להוציא בעצמם צווים וקנסות על חריגות ועבירות בנייה, ולא בהליך משפטי. העובדים מתריעים כי יישום התקנות מעמיד את ביטחונם האישי של המפקחים בסכנה מוחשית וחושף אותם לגילויי אלימות מפני האוכלוסייה הנבדקת. בנוסף נדרשים המפקחים ללבוש מדים מזהים, דבר המגביר עוד יותר את הסכנה בה הם נמצאים.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, מסר אתמול כי "המעסיקים טרחו להעביר תיקון בחקיקה אך זנחו את ביטחונם של העובדים. אנו דורשים שמהאגרות ומהקנסות יוקצו סכומים לטובת הענקת אמצעים לשמירה על ביטחונם הגופני והאישי של העובדים".

לטענת ההסתדרות, למרות דרישות נציגות העובדים לדאוג לעובדים לסידורי ביטחון מתאימים, הרשויות והמדינה מסרבים לשאת בעלויות הנדרשות לכך ומתנערות מחובתן לדאוג לשלום עובדיהן. בנוסף, לאחרונה הוחלט לפגוע בשכרם של העובדים עם החלטה חד-צדדית שלא לתת להם קצובת ביגוד אותה נהגו לקבל במשך שנים ארוכות.

בשבוע שעבר חלו שיבושים בעבודת המפקחים, אולם כעת הוחלט להרחיב את הצעדים לכדי שביתה כוללת. זאת, לאחר שהשלטון המקומי והממונה על השכר הורו למעסיקים לנכות שכר באופן מלא מעובדים אשר נקטו בעיצומים.

יו"ר חטיבת הרשויות המקומיות בהסתדרות ההנדסאים, משה שגב, הוסיף כי "פקחי הבנייה רוצים לבצע את עבודתם למען הציבור, אך לא יהיה מוכנים לעשות זאת כשנשקפת סכנה לחייהם והמעסיק שלהם פועל בבריונות ובאופן חד-צדדי. אני קורא למדינה להתעשת ולפעול בהקדם לפתרון המשבר ולדאוג לביטחון הפקחים".

ממרכז השלטון המקומי נמסר בתגובה: "מרכז השלטון המקומי פועל לשיפור תנאי העסקתם של פקחי הבניה בשנים האחרונות. מתוך מטרה לשפר את תנאי העסקתם של הפקחים, חתם לפני כ- 3 שנים מרכז השלטון המקומי על הסכם שכר שתכליתו תוספת של כ- 3000 שקלים לשכר החודשי של עובדי הועדות המקומיות. בנושא הביגוד הגענו להסכמות ערב השביתה, לשביעות רצונם של הפקחים."

עוד נמסר כי "בנושא הביטחון האישי נעשים מאמצים בשעות אלו להגיע להסכמות. השלטון המקומי תומך בשימוש באמצעים טכנולוגיים להגברת תחושת הביטחון של הפקחים כגון דלת ממוגנת, אינטרקום ומצלמה, לחצני מצוקה וכו'. עוד תומך המרכז בפעילויות מסוימות , על פי שיקול דעת, שיגבירו את ביטחונם של הפקחים כגון ליווי ואבטחת פעילותם, או מתן אישור לפעילות ללא מדים. מלבד זאת, הרשויות דורשות מהפקחים לנהוג בהתאם לדרישות החוק המורה ללבוש מדים בעת מילוי התפקיד."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!