דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט פראלמפי / יש לו את זה: מדליית כסף לעמי דדאון באליפות העולם בשחייה פראלימפית

מדליה שנייה לישראל באליפות העולם בשחייה פראלימפית בלונדון | אחרי ההישג האדיר של מארק מליאר, אמש (ד') היה תורו של עמי דדאון, שסיים במקום השני בגמר 150 מטר מעורב (קלאס 4) וקטף את מדליית הכסף

עמי דדאון באליפות העולם בשחייה פראלימפית (צילום ארכיון: קרן איזקסון)
עמי דדאון באליפות העולם בשחייה פראלימפית (צילום ארכיון: קרן איזקסון)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הנבחרת הישראלית ממשיכה להרשים באליפות העולם בשחייה פראלימפית המתקיימת בבריכה האולימפית לונדון. יום לאחר הזכייה של מארק מליאר במדלית הזהב וניפוץ שיא העולם ב-400 מטר חופשי, הערב (רביעי) זכה עמי דדאון במדליה הכסף לזכות ישראל. דדאון סיים במקום השני במשחה ל-150 מטר מעורב והשיג במדליה הראשונה בקריירה שלו באליפות עולם.

ביומה השלישי של אליפות העולם, השתתפו 3 שחיינים ישראלים במשחים השונים. הישג השיא של היום היה זכייתו של השחיין הצעיר עמי דדאון בן ה-18 במדליית הכסף במשחה 150 מטר מעורב. דדאון שסיים אתמול (שלישי) במקום הרביעי במשחה הראשון שלו בתחרות, הצליח להתעלות על עצמו וסיים במקום השני באליפות בתוצאה מצויינת של 2:31.17 דקות. במקום הראשון זכה השחיין הרוסי רומן זהדנוב שניצחה את המשחה עם שיא תחרות חדש בתוצאה 2:26.27 דקות.

עמי דדאון (משמאל) עם מדליית הכסף, באליפות העולם בשחייה פראלימפית, לונדון 2019 (צילום: קרן איזקסון, הוועד פראלימפי)
עמי דדאון (משמאל) עם מדליית הכסף, באליפות העולם בשחייה פראלימפית, לונדון 2019 (צילום: קרן איזקסון, הוועד פראלימפי)

במהלך משחי המוקדמות איאד שלבי סיים את משחה 100 מטר גב (קלאס 2) במקום השביעי הכללי בזמן של 2:29.47 דקות ועלה למשחה הגמר. במשחה הגמר שנערך בערב סיים שלבי במקום ה-7 בתוצאה 2:25.51. במקום הראשון סיים השחיין הרוסי אלכסנדר מקארוב ובמקום השני סיים בן ארצו ולדימיר דנילנקו. נבחרת השחיייה הרוסית חוזרת להתחרות באליפות העולם ואירופה לראשונה לאחר 4 שנים בעקבות ביטול ההשעיה של הספורטאים הפראלימפים מרוסיה בעקבות פרשת הסימום הקשה שנחשפה ב-2015.

השחיינית השלישית שהשתתפה במהלך התחרויות היא יוליה גורדיצוק ששחתה בבוקר במשחה המוקדמות ב-100 מטר פרפר (קלאס 9), אותו סיימה במקום התשיעי בזמן של  1:15.85 דקות ולא עלתה לגמר. מחר (חמישי) יתחרו באליפות העולם 4 שחיינים במדי נבחרת ישראל, אלוף העולם הטרי מארק מליאר ינסה להשיג מדלייה שניה באליפות  במשחה 100 מטר גב (קלאס 7), אחיו התאום אריק מליאר יתחרה ב-50 מטר גב (קלאס 4), ענבל פיזרו שכמעט זכתה במדליה, תנסה להשיג מדליה ב-200 מטר מעורב וורוניקה גירנקו תתחרה ב-50 מטר גב (קלאס 3).

אליפות העולם נערכת בלונדון במקומה של אליפות העולם שהייתה אמורה להתקיים בחודש יולי במלזיה, ובוטלה בשל סירובם של המלזים להכניס את נבחרת ישראל לארצם. בצעד חריג ואמיץ הודיע אז מנכ"ל הוועד הפראלימפי הבינלאומי, אנדרו פרסונס, לשלול ממלזיה את הזכות לארח את אליפות העולם מאחר שהפרה את התחייבותה לוועד הפראלימפי הבינלאומי הדוגל בשוויון מלא בין העמים ואינו מאפשר אירועי גזענות ואפליה. האליפות, שהיא תחרות קריטריון לטוקיו, צפויים להשתתף 600 שחיינים מ-60 מדינות. את נבחרת ישראל מייצגים בתחרות 8 שחיינים שינסו לקבוע את הקריטריון לטוקיו 2020.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!