דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / נשיא המדינה אירח את שחקניות הדאבליסטית בכדורגל נשים, אס"א ת"א

זו הפעם ראשונה שנשיא המדינה בוחר לארח את שחקניות אלופת המדינה בכדורגל נשים | ריבלין אמר לשחקניות כי הן "סמל לשוויוניות ולמעמד של נשים בכל המערכות החברתיות, הספורטיביות וההישגיות"

הנשיא ראובן ריבלין מארח את שחקניות אס"א תל אביב בכדורגל (קרדיט צילום: חיים צח / לע"מ)
הנשיא ראובן ריבלין מארח את שחקניות אס"א תל אביב בכדורגל (קרדיט צילום: חיים צח / לע"מ)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אלופת ישראל אס"א ת"א התארחה אתמול (רביעי) במפגש היסטורי עם נשיא המדינה רובי ריבלין. זאת הפעם הראשונה אי-פעם שאלופת ישראל בכדורגל הנשים זוכה לכבוד ומוזמנת למשכן הנשיא לציין את הישגן הספורטיבי הנהדר. אולי תחילתה של מסורת חדשה המהווה אות הוקרה וחגיגה לכדורגל הנשים בישראל. 

יו"ר ההתאחדות לכדורגל משה (שינו) זוארץ מעניק את צלחת האליפות לאס"א ת"א (צילום: מושיק אושרי)
יו"ר ההתאחדות לכדורגל משה (שינו) זוארץ מעניק את צלחת האליפות לאס"א ת"א (צילום: מושיק אושרי)

הנשיא ריבלין, בעצמו חובב כדורגל מושבע, שיבח את שחקניות הכדורגל וציין את ההתקדמות העצומה שמשחק הנשים חוו בשנים האחרונות: "מאז שברחבי העולם ובארץ צפו במונדיאל הנשים, הדבר הזה תפס. מדובר ביכולת גם מבחינה טקטית וגם מבחינת היכולת האישית והמערכת לה זקוקים כדי להיות שחקניות כדורגל בה מתממשת למול עינינו המתאימה לכל שחקנית ושחקן כדורגל בארץ".

הנשיא דיבר על תפקידן החשוב של שחקניות אלופות המדינה לשמש כקול והפנים של כדורגל הנשים בישראל ובתפקידן החשוב בהובלה לפיתוח מערכת מקצוענית לענף בישראל. "אתן מחזיקות הגביע ואלופות המדינה וכטובות ביותר אנחנו יכולים להביא גם את רחשי ליבנו ואת הערכתנו לפיתוח ענף הספורט הכל כך פופולרי בעולם. מיליארדים רואים בעולם כדורגל וכל ילד מדבר על מסי ומדבר על רונאלדו והיום יותר ויותר אנשים רואים את היכולות שלכן, שהכדורגל הוא משחק קבוצתי ואתן עושות את זה בצורה מקצוענית. אנחנו ראינו פה מערכת שלמה שפועלת במגרש, בדיוק כמו שהמערכת המקצועית מלמדת אותנו איך לשחק ואיך לנצח. אני בטוח שאם התהוות מערכת הכדורגל בישראל, זה יביא אותה להיות אותה מערכת שהביא את הכדורגל להיות המשחק הפופולרי ביותר בעולם".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ושחקנית אס"א ת"א אשרת עיני (קרדיט צילום: חיים צח / לע"מ)
נשיא המדינה ראובן ריבלין ושחקנית אס"א ת"א אשרת עיני (קרדיט צילום: חיים צח / לע"מ)

עוד הוסיף הנשיא ריבלין את חשיבותו של המפגש והגעתן לבית הנשיא, כתחילתה של מסורת חשובה בכדורגל הנשים הישראלי. "אתן בשבילי סמל לשוויוניות ולמעמד של נשים בכל מערכות החברתיות, ספורטיביות והישגיות. להבנתי אם אנחנו מביאים לבית הנשיא את אלופי הארץ, באותה הנשימה אנו צריכים להביא גם את אלופות הארץ. אני חושב שבואכן הנה הוא כבוד למערכת שנותנת את ההוקרה לטובים ביותר ואתן הטובות ביותר".

במהלך המפגש סיפרה שחקנית הקבוצה טליה זומר, שנבחרה לתגלית העונה בליגת הנשים על הדרך אותה עברה כילדה ששיחקה בתחילת דרכה כבת יחידה בקבוצת בנים ועל הערך הנוסף שהכדורגל מעניק לנשים צעירות ככלי העצמה ופיתוח הביטחון העצמי ביכולת להגשים את חלומותיהן ולשבור מחסומים קיימים. "בגיל שש וחצי כל המשפחה עברה לת"א, ההורים שלי חיפשו לי קבוצה. לא היו קבוצות בגיל שלי (לבנות – ל.ב), אז הצטרפתי למועדון כדורגל של מכבי ת"א בנים. אני זוכרת שהגעתי לאימון הראשון, התיישבתי עם כל הבנים ואחד הילדים שאל את המאמן 'בנות יכולות לשחק כדורגל?' והמאמן ענה לו 'כן, בנות יותר חזקות, יותר מהירות ויותר חכמות, הן יכולות לעשות הכל'. שיחקתי במכבי ת"א שש שנים וחוויות דומות לאלו המשיכו לחזור על עצמן. אנשים אמרו לי שאני לא יכולה לשחק כי אני בת, ממש זלזלו בי בכדורגל. אבל זה לא הוריד אותי, נלחמתי על המקום שלי, עליתי בהרכב כמעט כל משחק והחוויה הזאת לימדה אותי מלא דברים. אני חושבת שילדות שגדלות, עם תחושה שהן יכולות לעשות מה שהן אוהבות, הן יגדלו עם דימוי עצמי הרבה יותר גבוהה ויעזו להגשים את החלומות שלהן".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!