דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נציב הכבאות

מאבק הכבאים / כבאי זומן לשימוע בגלל שארגן הרמת כוסית: יו"ר הסתדרות המעו"ף במכתב חריף לארדן

במכתב פירט בר-טל מספר מקרים של פגיעה בעובדים ע"י נציב הכבאות דדי שמחי וקרא "להפסיק את פעולות הראווה נגד עובדים לאלתר" | עוד התייחס במכתב להצבת מצלמות "במטרה לעקוב אחר עובדיו, תוך שהוא מדמה את בית האח הגדול – גרסת הכבאות"

מחאת הכבאים נגד החלטות חד צדדיות של הנציב דדי שמחי(צילום ארכיון: ארגון הכבאים)
מחאת הכבאים נגד החלטות חד צדדיות של הנציב דדי שמחי(צילום ארכיון: ארגון הכבאים)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נציב הכבאות וההצלה רב-טפסר דדי שמחי, זימן לשימוע את יו"ר ועד הכבאים במרחב גליל-גולן, משום שקיים ישיבת ועד והרמת כוסית בתחנה, בהשתתפות יו"ר ארגון עובדי הכבאות אבי אנקורי. במכתב ששלח אמש (חמישי) יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, קרא לו "לרסן את הנציב ולמנוע את פגיעתו הרעה", וציין כי הנציב מסרב ערב החגים להעביר את כספי השי לחג והרווחה לעובדים.

"במסגרת הצעדים הארגוניים בסכסוך העבודה, כצעד מחאה ועד הסדרת נושא הרווחה שבתים רבים נסמכים עליו, הכבאים לא ישתפו פעולה עם הנציב בכל הנוגע לפעולות החג, שכן במעשיו אין ברכה" הבהיר בר טל במכתבו. "אנא פעל להורות כי פעולות ראווה נגד עובדים ונציגיהם יופסקו לאלתר לרבות השימוע בגין הרמת כוסית (ללא אלכוהול).

כבאים מכבים את השריפה סמוך לקיבוץ הראל. 23 במאי 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
כבאים מכבים את השריפה סמוך לקיבוץ הראל. 23 במאי 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

"נציב כבאות והצלה משמיץ, מכפיש ומטיל רפש בעובדיו ונציגיהם תוך שאינו בוחל באמצעים לרבות תוך פגיעה במוניטין המערך כולו", הוסיף בר טל. "בעידודו כבאים מתייאשים ונוטשים את מערך הכבאות, שהפך מבית ומשפחה למרקחה". לדבריו, הנציב אף "פוגע בפרטיות עובדיו, תולה מצלמות, מכניס מכשירי הקלטה למתחמים שונים במקום העבודה במטרה לעקוב אחר עובדיו, תוך שהוא מדמה את בית האח הגדול – גרסת הכבאות".

"יו"ר הוועד עדכן את מפקד התחנה על קיום הרמת הכוסית", סיפר ל'דבר' יו"ר ארגון עובדי הכבאות אבי אנקורי. "אני והסגן שלי קובי דדון הגענו גם כן, היתה גם חלוקת שי לעובדים ותיקים מהוועד. גם אותנו הפתיעו והכינו לנו עוגות יום הולדת כי שנינו בדיוק חגגנו. כשסיימנו שם, נסענו לדיון בבית הדין לעבודה בתל אביב. פתאום קיבל יו"ר הוועד מכתב שמפקד המחוז קורא לו לשימוע לפני נקיטת הליכי משמעת נגדו. על מה? על זה שעשה הרמת כוסית בלא אישור. נפלו על הראש. על זה הליך משמעתי?".

היום הגיעו מספר נציגים של ארגון הכבאים הארצי לתחנת קריית שמונה שבצפון במטרה להודות להם על פועלם במהלך השנה והעמידה…

Posted by ‎ארגון הכבאים‎ on Sunday, September 8, 2019

אנקורי התייחס גם לסוגיית המצלמות במתקני הכבאות: "בתחנות כיבוי נהוג לשים מצלמות, אבל השאלה היא איפה. יש היגיון לשים מצלמות בסככת רכבי הכיבוי נגד פריצות. בשער הכניסה והיציאה. אבל לשים מצלמות במסדרונות חדרי השינה, בחדר האוכל, בחדר המבצעים שבו יושבים היומנאים, זו כבר פגיעה בצנעת הפרט. אבל הם לא בוחלים באמצעים. התרענו על כך פעמים אין ספור".

תגובת כבאות והצלה לישראל: "כבר עם כניסתו לתפקיד נציב כבאות והצלה לישראל ועד העובדים נקט בעיצומים שהחלו בכהונתו של קודמו וזכו לרוח גבית ותמיכת ההסתדרות. אז עוד לא היו סיפורי מעשיות ואגדות מופרכות בהן מנסה להיאחז כעת יו"ר הסתדרות המעו"ף. בכבאות והצלה לישראל לא מתכוונים להתייחס לדברי בלע והשמצות אישיות, נשאיר זאת למי שמתמחה בכך. אנו רואים בעובדינו את מקור גאוותנו ועוצמתנו. לא ניתן שכספי הרווחה שהמעביד מעניק לעובדיו, ישמשו לדברים אסורים לקומץ נהנתנים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!