דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארגון העיתונאים

התאגדות עובדים / ביה"ד לעבודה מנע פיטורי יו"ר ועד ב'ידיעות תקשורת': "נסיון לפגיעה בהתארגנות"

השופט תומר סילורה קבע כי פיטוריו של דני טנקל, ממובילי ההתארגנות ברשת המקומונים, נגעו לחלקו בהקמת הוועד בקבוצה ועלולים להיות "הצעד הראשון בהפלת ההתארגנות כולה" | 'ידיעות תקשורת' תשלם לנציגות העובדים 25 אלף ש"ח כפיצויים והחזר הוצאות משפט

מערכת ידיעות אחרונות בראשון לציון (ללא קרדיט)
מערכת ידיעות אחרונות בראשון לציון (ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הורה לקבוצת ידיעות תקשורת לבטל את פיטוריו של יו"ר ועד העובדים דני טנקל, ופסק כי תשלם 25 אלף שקלים לנציגות העובדים בגין פגיעה בהתארגנות העובדים ולכיסוי הוצאות משפט.

עובדי ידיעות תקשורת, רשת המקומונים מבית 'ידיעות אחרונות', התאגדו בהסתדרות בדצמבר 2017. טנקל, עורך ספורט ותיק במקומוני השרון של הקבוצה, היה ממובילי ההתארגנות. בין הצדדים התנהל משא ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי, במהלכו הוכרז על סכסוך עבודה בקבוצה. לאחר ההתארגנות זומן טנקל לשימוע ונמסר לו כי ההנהלה אינה מרוצה מתפקודו והחל הליך לפיטוריו, תוך העלאת טענות שלא הועלו בטרם החל בהובלת התארגנות העובדים.

השופט תומר סילורה קבע כי לפחות חלק מהסיבות לפיטוריו של טנקל נוגעות לפעילותו בהתארגנות העובדים: "אמנם אין מדובר בשלב ראשוני של ההתארגנות, וקיים משא ומתן מתמשך בין הצדדים, אך יחד עם זאת הצדדים טרם השכילו להגיע לכדי הסכם קיבוצי ונראה כי חתימה כזו עודנה רחוקה", כתב סילורה בפסק הדין, "יכול ופיטוריו של מוביל מאבק ההתארגנות תסיר את הרוח מהמפרשים לעובדים נוספים ותיצור את הצעד הראשון בהפלת ההתארגנות כולה".

ב'ידיעות תקשורת' הסבירו את הפיטורין בצעדי התייעלות, וכן באי שביעות רצון מביצועיו של יו"ר הועד. עם זאת בית הדין הדגיש כי נטל ההוכחה כי הפיטורין אינם נגועים בשיקולים זרים של פגיעה בהתארגנות מוטל כל כתפי החברה. "לא עלה בידי ידיעות תקשורת להוכיח שפיטוריו אינם נגועים בסיבות שאינן לגיטימיות, כגון פעילותו הענפה בהתארגנות – ועל כן, אנו קובעים כי אין לפטרו. בהקשר זה נזכיר, כי אף אם היו שיקולים ענייניים המצדיקים את פיטורי מר טנקל, הרי די בכך שההחלטה על פיטוריו נשענה בחלקה על שיקולים פסולים הקשורים במימוש זכות ההתארגנות כדי 'להכתימה' ולקבוע כי היא בטלה".

בית הדין ביקר בחריפות את העובדה שתיקו האישי של טנקל נותר ריק, ולא הכיל כל תיעוד של ביקורת או הערות על התנהלותו מצד הממונים עליו. השופט סילורה העיר כי ההסבר של קבוצת 'ידיעות', לפיו לא נהגו להכניס חומרים לתיקים האישיים אלא לדבר עם העובדים, עומדת אף היא בעוכריה של החברה. "מעסיק סביר המכיר את המטריה החוקית בעניין, לטעמינו, אשר יודע מחד אודות מצבו הכלכלי והצורך הקרב ובא בפיטורי צמצום בחצריו, ומנגד אינו מרוצה מעובד ותיק מאוד המהווה את חוד החנית בהתארגנות העובדים – היה לכל הפחות מתעד ביקורות כלשהן שהופנו כלפי אותו עובד ותיק בתיקו האישי, על מנת שבבוא העת יוכל להציג ראיות לכך שיש סיבות לגיטימיות לפיטורי העובד", ציין השופט סילורה.

בנוסף לקביעה כי הליך הפיטורים יבוטל, קבע בית הדין כי ידיעות תקשורת תשלם לארגון העיתונאים ולוועד העובדים פיצוי בסך 25 אלף ש"ח בגין הפגיעה בהתארגנות ולצורך הוצאות משפט. השופט סילורה ציין כי סכום הפיצוי נפסק במשורה, הגם שיש פסיקות המחייבות בפיצוי גבוה הרבה יותר, "וזאת על מנת שלא להעכיר עוד יותר את יחסי העבודה בין הצדדים בתקופה השברירית של ניהול מו"מ להגעה לחתימה על הסכם קיבוצי".

ארגון העיתונאים יוצג בהליך על ידי עורכי הדין אמיר בשה ומורן סבוראי.

תגובת 'ידיעות תקשורת' לא נמסרה עד לפרסום הכתבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!