דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פיגוע ירי

ירי בשרונה / במתחם שרונה משחזרים את רגעי הפיגוע ומקווים לחזור לשגרה

בבוקר שאחרי אומר עדן ברוך, עובד במקום שהשתתף במרדף אחרי המחבל: "אם יגיעו לקוחות ערבים, אתייחס אליהם באופן שווה, מקווה שהעסקים לא יסבלו מהאירוע הזה"

אזור הפיגוע אמש במתחם שרונה בתל-אביב, צילום: דבר ראשון
אזור הפיגוע אמש במתחם שרונה בתל-אביב, צילום: דבר ראשון

מתחם שרונה בתל אביב, בבוקר שאחרי פיגוע הירי הקטלני, היה מלא בעיקר בצוותי תקשורת ואבטחה. בפיגוע הירי אמש נרצחו ארבעה אנשים, ששמם טרם הותר לפרסום. נכון לשעות הבוקר מאושפזים בבית החולים איכילוב ארבעה פצועים במחלקות הטיפול הנמרץ השונות, בכללם אחד המחבלים. שתי פצועות שהיו מאושפזות בבית החולים במהלך הלילה, שוחררו הבוקר לביתן.

אמש (רביעי), סמוך לשעה 21:30, פתחו שני המחבלים, חאלד מחמארה ומוחמד מחמארה בני דודים מהעיירה יטא הסמוכה לחברון, בירי בתוך מסעדת 'מקס ברנר'. המחבלים ירו ללא הבחנה בסועדים, רצחו ארבעה ופצעו 16. שני המחבלים נעצרו, אחד מהם נפצע מירי. כלי הנשק שהיו ברשותם נתפסו. עם סיום האירוע נפתחה חקירה בשיתוף כלל גורמי הביטחון.

מתחם שרונה בתל-אביב, הבוקר צילום: דבר ראשון
מתחם שרונה בתל-אביב, הבוקר צילום: דבר ראשון

משטרת ישראל החלה אתמול לתגבר את כוחות האבטחה במקומות הומי אדם בתל אביב, והבהירה כי אפשר לחזור לשגרת החיים, אך יש לגלות ערנות ולדווח למוקד 100 על כל חשד כדי שייבדק בהקדם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנחת אמש מביקור מדיני ברוסיה, יכנֵס הבוקר את הקבינט הביטחוני. "הפיגוע הערב בתל אביב הוא אירוע קשה מאוד של רצח בדם קר על ידי מחבלים נפשעים. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים שעולמם חרב ברגע, לאחל החלמה לפצועים ולשבח את האזרח שפעל בגבורה, את המאבטח שפעל במהירות ובמיומנות ואת השוטר שלכד אחד המחבלים – הם הצילו חיים," כתב נתניהו בדף הפייסבוק שלו, "אנו ננקוט שורה של צעדים התקפיים והגנתיים, נאתר כל מי ששיתף פעולה עם הפיגוע הזה ונפעל בתקיפות ובשכל לסיכול הטרור."

הכניסה לבניני רשות השידור, מאבטח המקום יואב פארן לכד את אחד המחבלים אמש צילום: דבר ראשון
הכניסה למתחם רשות השידור, מאבטח המקום יואב פארן לכד את אחד המחבלים אמש צילום: דבר ראשון

עדן ברוך, עובד במתחם שרונה בן 19.5 מהרצליה, מספר הבוקר על רצף האירועים הטרגי אמש: "היה יום שגרתי עד השעה 21:00, עד שהתחיל הבלגן. אני שומע יריות – וכולם מתחילים לרוץ החוצה כמו עדר. הבנתי שמדובר בפיגוע – יצאתי החוצה ואני קולט את אחד המאבטחים רץ אחרי המחבל, הצטרפתי אליו ואל איש יס"מ שהשתתף גם הוא במרדף".

עדן ברוך, (מימין) וחבר לעבודה. בכניסה ל'טעם הפרי' במתחם שרונה, תל-אביב. עדן רדף אתמול אחרי המחבל צילום: דבר ראשון
עדן ברוך, (מימין) וחבר לעבודה. בכניסה ל'טעם הפרי' במתחם שרונה, תל-אביב. עדן רדף אתמול אחרי המחבל צילום: דבר ראשון

תפסנו אותו והוא נפל על הרצפה, נורה בבטנו, ניסה לקום – חששנו שיש עליו מטען אז ירינו עוד שני כדורים. לאחד המאבטחים היה מעצור בנשק, ועזרתי לו, אני לא חמוש. חבלן הגיע ובדק שאין עליו פצצה – הגיעה ניידת טיפול נמרץ – הוא נאזק ונלקח משם. הייתי עושה מה שעשיתי שוב."

"אם יגיעו לקוחות ערבים, אתייחס אליהם באופן שווה – מה שעשיתי הוא לא קיצוני. אני מקווה שיגיעו אנשים ושהעסקים לא יסבלו מהאירוע הזה. בינתיים, התנועה כאן חלשה," אומר ברוך, "אני מרגיש שתרמתי למדינה, למרות שצה"ל לא רוצה לגייס אותי".

תגובות לפיגוע גם במערכת הפוליטית – ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) גינה את הפיגוע ואמר: "אני מוקיע את הרצח בתל אביב. פגיעה מכוונת באזרחים היא פשע. חייבים לפרוץ את מעגל הדמים הנורא הזה, כדי להגן על החיים ולהבטיח עתיד לשני העמים".

"זהו רצח שפל שמחייב תגובה ישראלית חריגה, קשה וכואבת," אמר שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, "הכפר ממנו יצאו המחבלים חייב לקבל טיפול שורש מונע שייזכר בהיסטוריה שלו וצריך להיות בהסגר תקופה ארוכה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!