דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צרכנות

צרכנות / קניתם מקרר, מדיח או מייבש? המשווק מחויב לפנות את המוצרים הישנים ללא תשלום

לקראת החגים הקרבים ובאים, קבלו חידוד של זכויותיכם כצרכנים על-פי נוהל פינוי מוצרים חשמליים מבית הלקוח מתוך החוק לטיפול בפסולת אלקטרונית | תתחדשו!

מקררים בחנות למכשירי חשמל (צילום: Thampapon / Shutterstock.com)
מקררים בחנות למכשירי חשמל (צילום: Thampapon / Shutterstock.com)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

ראש השנה בפתח ואיתו שנה עברית חדשה ואווירת התחדשות. צרכנים רבים רוכשים בתקופה זו מכשירי חשמל גדולים כמו מקרר, מכונת כביסה, מדיח כלים, מייבש כביסה ודואגים כיצד יבצעו את ההחלפה של המוצרים ויפטרו מהמוצר הישן.

אם כך, חשוב להכיר שיש נוהל פינוי פסולת אלקטרונית, שמעגן את השירות לאזרחים בעת פינוי מוצרים חשמליים ואלקטרוניים מבתיהם כאשר הם רוכשים מוצרים חדשים דומים. הנוהל מפרט למשווקים באילו תנאים יבוצע פינוי של ציוד ישן ללא דרישת תשלום במועד האספקה של הציוד החדש.

על-פי החוק, המשווקים של ציוד חשמלי ואלקטרוני המתאים גם לשימוש ביתי מחויבים לקבל מהלקוח במועד המכירה או במועד האספקה פסולת ציוד חשמלי ואלקטרוני שמקורה בציוד חשמלי ואלקטרוני דומה, והיא בכמות או במשקל הדומים למוצר הנמכר, בלא דרישת תשלום ממנו או תמורה אחרת על כך.

שימו לב – המשווק צריך לפנות את הפסולת האלקטרונית רק ממקום סביר שבו נעשה שימוש בדרך כלל (לדוגמה, מקרר יפונה מהמטבח או מכונת כביסה מחדר הכביסה) או מהמקום שבו המוצר החדש מוצב. הציוד הישן חייב להיות מנותק מחשמל, מגז, ממים, מרהיט או מכל חיבור קבוע או ארעי לתשתיות או לחפצים.

הזמנתם מוצר באינטרנט? גם במכירה המתבצעת באופן מקוון יפנה המשווק את הציוד הישן על פי נוהל זה, באופן שבו סיפק ללקוח את המוצר החדש או בדרך יעילה אחרת.

במקרים חריגים, המשווק רשאי לדרוש מהלקוח תשלום או תמורה אחרת, וזאת באישור מראש ובסיכום במעמד המכירה. למשל – כאשר הציוד הישן נמצא בקומה שלישית ומעלה בבניין שבו אין מעלית או כאשר אי אפשר להשתמש במעלית לשם הורדת הציוד הישן (אם הלקוח מביא בעצמו את הציוד הישן לכניסת הבניין לא ייגבה תשלום בגין הפינוי).

אם באו לפנות לכם את הציוד ואתם לא מוכנים בזמן עם הציוד הישן אז יש לכם עד 10 דקות בלבד להתארגן לפני שהמשווק לא יהיה מחוייב להישאר ולחכות.

אגב, למשווק יש אחריות לידע את הצרכן על אפשרות הפינוי של הציוד הישן בזמן אספקת המכשיר החדש.

המשווק לא הודיע לכם מראש שמגיע לכם פינוי בחינם וגם לא הסכים לקחת ממך את הציוד? דרשו זאת מהמשווק ובמקרה הצורך פנו אל פניות ציבור של המשרד להגנת הסביבה בדוא"ל: pniot@sviva.gov.il.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!