דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלאפון

קבוצת בזק / המו"מ בפלאפון התפוצץ: העובדים פתחו בשביתת אזהרה של יממה

עובדי החברה מספרים כי ההנהלה מבקשת בתהליך איחוד חברות הבנות בקבוצת בזק לפטר עובדים ולסגור יחידות באופן חד צדדי | יו"ר הוועד יחיאל שמן: "אנחנו אוהבים את פלאפון והיא מרכז חיינו, אבל עד שמנכ״ל החברה לא יתעשת נמשיך ולהחריף את הצעדים"

אסיפת ההסברה שנערכה היום לעובדי פלאפון במשרדי החברה על שביתת אזהרה כללית . 19 בספטמבר 2019. (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
אסיפת ההסברה שנערכה היום לעובדי פלאפון במשרדי החברה על שביתת אזהרה כללית . 19 בספטמבר 2019. (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי חברת פלאפון ישבתו ליממה אחת החל מהיום (חמישי) בשעה 12:30, כך הודיעו איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות ונציגות עובדי החברה, לעובדים, באסיפת הסברה ובמכתב שהעבירו אליהם. בהסתדרות בוחנים נקיטת צעדים ארגוניים נוספים.

הרקע לשביתת האזהרה: פיצוץ במשא ומתן של ההסתדרות ונציגות העובדים עם ההנהלה סביב איחוד חברות הבת בקבוצת בזק, בעקבות דרישות ההנהלה לסגור יחידות בחברה, לפטר עובדים ולערוך שינויים ארגוניים נוספים באופן חד צדדי.

במהלך שביתת האזהרה, לא יינתן מענה טלפוני ופרונטלי בכל מוקדי השירות והמכירה של החברה. בנוסף, לא תתבצע הוצאה של ציוד וסחורה מהמרכז הלוגיסטי, כולל של  מכשירים ניידים שנשלחו לתיקון ע״י לקוחות החברה. כמו כן, תיעצר הפעילות במחלקות השונות של החברה, בהן: מערכות מידע, הנדסה, כספים, משאבי אנוש ושיווק.

יצוין כי לאחרונה נחתמו הסכמי סינרגיה עם ועדי העובדים של בזק בינלאומי ושל יס, וכעת מתקיים מו״מ לגבי עובדי חברת פלאפון.

יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, אמר: "אני קורא להנהלת פלאפון להתחיל לנהל מו״מ ענייני ורציני ולהפסיק להתנהל באופן חד צדדי הפוגע בעובדים״.

יו״ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן, מסר: ״לא אתן את ידי למהלכים של מנכ״ל מתנשא ומנותק שמרוויח מיליוני שקלים בשנה ורוצה לזרוק הביתה עובדים רבים, שרק מבקשים להתפרנס בכבוד. איננו מתנגדים לסינרגיה בין חברות הבת (פלאפון, בזק בינלאומי ו-יס), אך לא יעלה על הדעת שהנהלת החברה תפעל באופן חד צדדי ובוטה, תוך כדי מו״מ. אנחנו אוהבים את פלאפון והיא מרכז חיינו, אבל עד שמנכ״ל החברה לא יתעשת, אנחנו מתכוונים להמשיך ולהחריף את הצעדים הארגוניים שלנו עד להשבתה מלאה וכללית של החברה לאורך זמן״.

היועץ הכלכלי של האיגוד ושל ועד העובדים, פרופ' ירון זליכה, אמר: ״ועד עובדי פלאפון הוא ועד שקול ואחראי, אולם נוכח מהלכים חד צדדים וחסרי אחריות של ההנהלה אין מנוס אלא מלהעביר מסר ברור וחד משמעי. לא ניתן להנהלה לרמוס את העובדים ואת זכויותיהם".​

מחברת פלאפון נמסר בתגובה לשביתה: "החברה עושה כל שביכולתה על מנת למזער ככל הניתן את הפגיעה בלקוחות, מתנצלת בפניהם על אי הנעימות ועומדת עמם בקשר רציף בכל ערוצי התקשורת הרלוונטיים בכדי לעדכן בהתפתחויות. הנהלת החברה מכבדת את זכויות העובדים וקוראת לוועד העובדים לגלות איפוק ואחריות כלפי ציבור הלקוחות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!