דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

כל ישראל חברים / פותחים שולחן: קמפיין לאירוח אזרחים ותיקים בארוחת החג יוצא לדרך

המשרד לשוויון חברתי קורא, זו השנה שלישית, לאירוח אזרחיות ואזרחים ותיקים בודדים | משפחות המעוניינות לארח, ואזרחים המעוניינים להתארח, מוזמנים לפנות למוקד הטלפוני במשספרו 8840*

ארוחת חג ערב ראש השנה. ארכיון. (נתי שוחט/פלאש90)
ארוחת חג ערב ראש השנה. ארכיון. (נתי שוחט/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

המשרד לשוויון חברתי השיק, זו השנה השלישית ברציפות, את קמפיין "פותחים שנה ביחד", הקורא למשפחות בישראל לארח בראש השנה אזרחיות ואזרחים ותיקים בודדים שאין להם היכן לציין את החג. על פי הודעת המשרד, בשלוש השנים האחרונות מאות רבות של משפחות מכל רחבי הארץ אירחו אזרחיות ואזרחים ותיקים בודדים הן בראש השנה והן בחג הפסח.

במקביל לקריאה למשפחות לארח את האזרחים הוותיקים, מזמין המשרד אזרחים ותיקים, המעוניינים להתארח בערב החג, להירשם במוקד הטלפוני 8840*, שיקשר בינם לבין משפחות מארחות. המוקד פעיל בימים א-ה בשעות20:00-8:00 ונגיש בשבע שפות שונות.

המשרד לשוויון חברתי קורא לאירוח אזרחים ותיקים בודדים שאין להם היכן לעשות את החג. (דוברות המשרד לשוויון חברתי)
המשרד לשוויון חברתי קורא לאירוח אזרחים ותיקים בודדים שאין להם היכן לעשות את החג. (דוברות המשרד לשוויון חברתי)

בשנים האחרונות, שבה ועולה סוגיית הבדידות של האזרחיות והאזרחים הוותיקים בישראל. על המשרד, מגיעות אל המוקד הטלפוני אותו הוא מפעיל כ-2,800 פניות מדי שנה מאזרחים ותיקים המתלוננים בדידות ומצוקות החיים הנלוות לה. מחקרים רבים מראים כי הבדידות היא אולי תחושה סובייקטיבית, אך נחווית כבעיה אובייקטיבית והיא נחלתם של אזרחיות ואזרחים ותיקים רבים בישראל. על פי סקר שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ב-2018 דיווחו 11% מהאזרחים הוותיקים בישראל כי הם חשים בדידות לעיתים קרובות. מציאות עדומה זו הביאה לשורה של פרוקטים שיזם המשרד, כדוגמת "והדרת" במסגרתו מעניקים בנות ובני שירות לאומי-אזרחי סיוע חברתי לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים, "כאן גרים" המשלב סטודנטים במגורים בבתי אזרחים ותיקים, פרויקט "הקשר הבין דורי"במסגרתו עובדים בני נוער ואזרחים ותיקים על תיעוד המורשת המשפחתית באמצעים טכנולוגיים, "ותיקים בתנועה" המשלב את הקשר עם אוכלוסיית האזרחים הוותיקים בפעילות תנועות הנוער השונות, וכמובן וקמפיין האירוח בראש השנה וליל הסדר.

"גם את שנת תש"ף פותחים ביחד, ומזמינים אזרחיות ואזרחים ותיקים בודדים לארוחת החג" מסרה השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, "אני קוראת לכל מי שביכולתו לארח, ולכל אזרח ואזרחית ותיקים המעוניינים להתארח לפנות למוקד 8840* של המשרד לשוויון חברתי ולפתוח את השנה ביחד. הערבות ההדדית היא מהותו של עם ישראל, ובטוחני כי גם השנה הציבור בישראל יתגייס בהמוניו כשם שהתגייס בשלוש השנים האחרונות."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!