דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבקי עובדים

עבודה עולמית / גם בארה"ב: האחיות מתלוננות על עומס מטופלים לא סביר - ויוצאות למאבק

6,500 אחיות בתי חולים בכמה מדינות בארה"ב שבתו למשך יום | מחקר מצא כי כשכמות המטופלים לאחות לא עולה על 4 בו-זמנית, נחסכים חיי אדם וביקורים חוזרים | "אנחנו נלחמות עבור המטופלים שלנו כדי שיוכלו לקבל את הטיפול המגיע להם"

מאבק האחיות בארה"ב (AP Photo/Lynne Sladky)
מאבק האחיות בארה"ב (AP Photo/Lynne Sladky)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מעל ל-6,500 אחיות בבתי חולים בארצות הברית שבתו אתמול (שבת). האחיות שעובדות בבתי חולים במדינות קליפורניה, אריזונה, פלורידה ואילינוי פתחו אתמול בשביתה, כשבאריזונה ופלורידה זו הפעם הראשונה שאחיות שובתות.

האחיות, שחברות באיגוד האחיות הארצי National Nurses United, קיימו את השביתה כחלק ממאבק בו הן דורשות קביעות ושיפור ביחס אחות-מטופל. רוב האחיות שהשתתפו בשביתה מועסקות על-ידי ארגון הבריאות "טנט" (Tenet Healthcare), חברת שירותי בריאות בינלאומית המפעילה בארה"ב 65 בתי חולים ו-500 מרכזי בריאות נוספים.

מחקר: כשלאחיות אין יותר מ-4 מטופלים בכל רגע נתון, נחסכים חיי אדם ונמנעות חזרות של מטופלים לבתי החולים. רק 18% מהאחיות סבורות כי מספר המטופלים שמוקצה להן הוא בתחום הבטיחותי או המקצועי

אחיות שהשתתפו בשביתה סיפרו לעיתון "Business Insider" כי הן נמצאות במשא ומתן עם "טנט" על החוזים שלהן יותר משנה ולא הצליחו להשיג את דרישותיהן עד כה. "השביתה היא קודם כל על טובת המטופלים והדאגה לזכויותיהם", אמרה דומיניק המילטון, אחות בביה"ח סיינט מארי באריזונה. "אנחנו רוצים שבתי החולים ישקיעו בצוות האחיות ואנחנו רוצות יותר גישה להליך הגיוס וההכשרה של אחיות מוסמכות".

בהצהרה של הארגון המעסיק את האחיות, "טנט" אמר דובר החברה, אלן קוניג, כי החברה נשאה ונתנה עם האחיות סביב החוזים החדשים במשך חודשים ברוח טובה וברצון טוב והתאכזבה לשמוע כי האחיות בחרו בשביתה. "אנו מעריכים את היחסים עם כל עובדינו ואנו מחוייבים לפתור את סוגיית החוזים", אמר ל-"Business Insider".

במרכז הרפואי של אוניברסיטת שיקגו האחיות מתכננות שביתה של חמישה ימים על רקע המחסור בכוח אדם, ודרישתן לשפר את היחס אחות-מטופל. האחיות חברות באיגוד הארצי וכ-2,200 צפויות לקחת חלק בשביתה. "נשבר לנו הלב מכך שנאלצנו להגיע למצב הזה", אומרת שרון או'קיף, נשיאת המרכז הרפואי של אוניברסיטת שיקגו לעיתון "Business Insider", "עבדנו קשה ובמשך זמן רב במו"מ בסיוע מגשר וקיווינו כי הנהגת האיגוד תצא לקראתנו".

אחיות מפגינות מול מרכז רפואי בקליפורניה במהלך שביתת אחיות. 20 בספטמבר 2019 (Photo by Mark Rightmire/MediaNews Group/Orange County Register via Getty Images)
אחיות מפגינות מול מרכז רפואי בקליפורניה במהלך שביתת אחיות. 20 בספטמבר 2019 (Photo by Mark Rightmire/MediaNews Group/Orange County Register via Getty Images)

מדוע שובתות האחיות?

באיגוד האחיות טוענים שבתי החולים מוסיפים לאחיות מטופלים מעבר ליכולת של האחיות לטפל בהם כמו שצריך. "מציאות זו מובילה ליחס גרוע יותר ופחות תשומת לב לכל מטופל", אמרה ל"ביזנס אינסיידר" פרופ' לינדה אייקנס מאוניברסיטת פנסילבניה החוקרת את התחום מזה שנים. מחקר שנערך באוסטרליה טוען כי כשלאחיות אין יותר מארבעה מטופלים בכל רגע נתון, נחסכים חיי אדם ונמנעות חזרות של מטופלים לבתי החולים. ועדיין, רק 18% מהאחיות סבורות כי מספר המטופלים שמוקצה להן הוא בתחום הבטיחותי או המקצועי, כך לפי סקר משנת 2019 בקרב אחיות באילינוי. עוד עולה מהסקר כי אחיות נשחקות מהר יותר כשמוסיפים להן מטופלים מעבר למה שהן יכולות לטפל ודבר זה מוביל לפרישה מוקדמת יותר מהמקצוע.

יג'אירה רומאן, אחות מפלורידה, טוענת כי בבית החולים בו היא עובדת מוקצים לכל אחות אפילו שמונה מטופלים בו זמנית. "כמות המטופלים המוקצים לנו היא אחד הנושאים המרכזיים כאן. אנחנו דורשות שהמספר יירד", אמרה ל"ביזנס אינסיידר" והוסיפה כי כך יוכלו להעניק לכל מטופל את הטיפול האופטימלי לו הוא זכאי.

מקצוע הסיעוד הוא אחד מהענפים המתפתחים בארה"ב ובעוד שפעם היה מחסור באחיות, אחיות צעירות רבות הצטרפו לשוק, כך לפי פיטר בורהאוס, פרופ' לסיעוד מהקולג' לאחיות של מדינת מונטנה. הגיל הממוצע של האחיות הוא 51, והחשש הוא כי בקרוב יפרשו אחיות רבות ויווצר שוב מחסור. בורהאוס מתריע ל"ביזנס אינסיידר" ואומר שהמצב הזה עלול להגדיל עוד יותר את מספר המטופלים עמם נאלצת כל אחות להתמודד. "הסיבה שאנו שובתות היא שאנחנו נלחמות עבור זכויות המטופלים שלנו כדי שהם יוכלו לקבל את הטיפול המגיע להם", אמרה ל"ביזנס אינסיידר" רג'ינה ריטנהאוס, אחות במרכז הרפואי האזורי סאן רמון בקליפורניה. "אנחנו רוצות שבית החולים ינקוט בצעדים להגביר את הגיוס של אחיות חדשות ויחזק את הקביעות של האחיות הקיימות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!