דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות האכיפה והגביה

בעיות אכיפה / בעקבות צעדים חד-צדיים של ההנהלה: עובדי רשות האכיפה והגביה ישבתו

השביתה תכלול את משרדי הרשות ברחבי הארץ, המרכז לגביית קנסות ומטה הרשות | העובדים מוחים על כוונת ההנהלה לבצע רפורמה מקיפה ברשות באופן חד-צדדי, לאור כניסתם לתוקף של חוקים חדשים שהרשות אמונה על אכיפתם

לשכת ההוצאה לפועל בתל אביב. ארכיון - למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)
לשכת ההוצאה לפועל בתל אביב. ארכיון - למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי רשות האכיפה והגבייה והסתדרות עובדי המדינה, ישביתו היום (שלישי) את כל פעילות משרדי הרשות ברחבי הארץ, את המרכז לגביית קנסות ואת מטה הנהלת הרשות.

הרקע לסכסוך העבודה ולשביתה, הוא כוונת הנהלת רשות האכיפה והגבייה לבצע רפורמה מקיפה ברשות באופן חד צדדי. זאת, בין היתר, על רקע כניסתם לתוקף של חוקים שונים שהרשות אמונה על אכיפתם, והרחבת תחומי פעילותה בין היתר לגביית קנסות שהוטלו על ידי רשויות מקומיות, קנסות בגין אי הפקדת הפרשות פנסיוניות של מעסיקים עבור עובדים, וכן רפורמת חדלות פרעון האמורה להיכנס לתוקפה בימים אלה.

"משנת 2017 אנו מנסים להתניע תהליך של הידברות וניהול משא ומתן. כל מאמצינו העלו חרס. הממונה על השכר במשרד האוצר לא מתייחס וגורר רגליים. לא נותרה בידינו ברירה, כמוצא אחרון, לנקוט בשביתה"

בהסתדרות מציינים כי כבר משנת 2017 פנו נציגי ההסתדרות והוועד להנהלה וביקשו לקיים עימם מו"מ ולחתום על הסכם קיבוצי אשר יסדיר את השלכות הרפורמה על העובדים, אולם ההנהלה התעלמה מדרישה זו.

מחזיק התיק הארצי של עובדי רשות האכיפה והגבייה בהסתדרות עובדי המדינה, אבנר סולטני, מסר: "משנת 2017 אנו מנסים להתניע תהליך של הידברות וניהול משא ומתן. כל מאמצינו העלו חרס. הממונה על השכר במשרד האוצר לא מתייחס וגורר רגליים. לא נותרה בידינו ברירה, כמוצא אחרון, לנקוט בשביתה". יו"ר ועד עובדי רשות האכיפה והגבייה, אלי אלבס, מסר: "אנחנו נחושים להגן על זכויותינו וקוראים לגורמים הרלוונטיים לשבת עמו למשא ומתן רציני".

רשות האכיפה והגבייה היא יחידת סמך במשרד המשפטים שהוקמה בינואר 2009. הרשות מופקדת על אכיפת החלטות שיפוטיות, על גביית חובות שונים בין גופים פרטיים וכן על גביית קנסות, חובות ותשלומים. הרשות מורכבת משתי יחידות: מערכת ההוצאה לפועל והמרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות. מנהל הרשות הוא תומר מוסקוביץ'.

מהרשות נמסר כי "הנהלת רשות האכיפה והגבייה מצרה על החלטת הועד לשבות. ההנהלה תומכת בהסכם עבודה חדש לעובדי הרשות, ואף לוקחת חלק פעיל במשא ומתן למול משרד האוצר, ומקווה כי יימצא פתרון בהקדם. על אף השביתה מוקד המידע של הרשות יפעל כרגיל. בקשות דחופות ידונו בהתאם. דיונים יתקיימו בהתאם להחלטת הרשמים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!