דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / לאחר מאבק: משרד החינוך סגר את גן הילדים שהפלה ילדים ממוצא אתיופי

בעקבות מחאת הורים החליט משרד החינוך לסגור גן הילדים בקרית גת שהפריד בין ילדים ממוצא אתיופי לבין שאר הילדים | שר החינוך רפי פרץ: "מדיניות המשרד היא שילוב אוכלוסיית יוצאי אתיופיה עם כלל התלמידים"

ח"כ גדי יברקן עם אמהות הילדים שהופרדו בגן בקריית גת (קרדיט: דובר ח"כ יברקן)
ח"כ גדי יברקן עם אמהות הילדים שהופרדו בגן בקריית גת (קרדיט: דובר ח"כ יברקן)
דוד טברסקי

בעקבות לחץ ציבורי והתערבות שר החינוך, גן הילדים שבידל ילדים ממוצא אתיופי בקרית גת ייסגר. “נעמוד על כך ששום רשות מקומית לא תפלה אף ילד" מסר אמש (אמש) שר החינוך, הרב רפי פרץ.

"רק המחשבה להפריד בין ילדים בגנים על בסיס צבע גורמת לבטן שלי להתהפך" מסר ח״כ גדי יברקן (כחול לבן) שליווה את המאבק "העברנו מסר ברור. תפקידנו כנבחרי ציבור לעמוד בראש מאבקים כאלה".

סיפור הגן פורסם בתחילת שנת הלימודים כאשר ספי בלילין, תושבת קרית גת ואמא לילדה בגן הביאה את ביתה לגן בתחילת השנה וגילתה שבגן ישנה חלוקה בין ילדים ממוצא אתיופי לשאר הילדים. עוד סיפרה בלילין שכאשר שאלה על הנושא את אחת הסייעות בגן זו השיבה לה בחיוב לשאלה האם מדובר בהבדלה מכוונת. "לצערי, הגן מחולק לפי צבע עורם של הקטנים שלא עשו שום דבר בחיים" כתבה בלילין בפוסט זועם בפייסבוק וציינה שעם הכניסה לגן ראתה שישנן כניסות נפרדות לילדים ממוצא אתיופי: "אני לא רוצה שהבת שלי תרגיש שונה מאף אחד, הילדה שלי שווה כמו כולם היא נולדה פה והיא טובה כמו כל אחד. אין שום סיכוי בעולם שהיא תהיה בנפרד מהילדים אחרים בגלל צבע עורה".

שר החינוך רפי פרץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שר החינוך רפי פרץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

אמש הוחלט שגן הילדים ייסגר בהתאם להוראה של הדרג המקצועי וביניהם מנהל המחוז ומנכ״ל המשרד שמואל אבואב והילדים ישובצו בגנים ברחבי העיר.  בעוד שר החינוך יצא בביקורת קשה נגד התנהלות הגן והעירייה וביקש לזמן את נציגי העייריה לישיבה דחופה והורה לדרגים המקצועיים במשרד לטפל בנושא ולדאוג שהילדים יפוזרו באופן שוויוני, בעירייה דווקא התנערו מאחריות וטענו שמדובר בשיבוץ ממוחשב לפי אזורי מגורים ובקשת ההורים.

״הפסקת האפליה והבידול של יוצאי אתיופיה בכל מוסד ותחום היא משימה לאומית ורק יחד נצליח להיאבק בתופעה״ מסרה ח״כ פנינה תמנו שטה "ילדים ישראלים ממוצא אתיופי הם חלק בלתי נפרד מעם ישראל והחברה הישראלית".

"הפרדה על רקע עדתי היא לא דרכנו, היא בלתי מוסרית, ואנו מתנגדים לה בתוקף. המשרד לא יאפשר למציאות של אפליה כזו להתחולל"  אמר הרב רפי פרץ "מדיניות המשרד היא שילוב אוכלוסיית יוצאי אתיופיה עם כלל התלמידים – בכל מסגרות החינוך – ונעמוד על כך ששום רשות מקומית לא תפלה אף ילד. בהזדמנות זו אני מברך את שיתוף הפעולה עם חברי הכנסת פנינה תמנו שטה וגדי יברקן מכחול-לבן שליוו לכל אורך הדרך את המאבק – עוד הוכחה שהמאחד גדול יותר מהמפריד ואפשר לשתף פעולה גם ממפלגות שונות״.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!