דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / בפעם השלישית: לינוי אשרם זכתה בתואר ספורטאית השנה של מרכז הפועל

מרכז הפועל הכתיר אמש (שלישי) את נבחרי השנה בספורט הישראלי | בין הזוכים והזוכות: התקווה האולימפית לינוי אשרם שנבחרה לספורטאית השנה, הסייף יובל פרייליך שנבחר לספורטאי השנה, ומאמן בני יהודה ת"א יוסי אבוקסיס שזכה בתואר מאמן השנה

טקס נבחרי השנה של מרכז הפועל 24 לינואר 2019 (צילום: יאיר צוקר)
טקס נבחרי השנה של מרכז הפועל 24 לינואר 2019 (צילום: יאיר צוקר)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מרכז הפועל קיים אמש (שלישי) בחולון את הטקס השנתי המסורתי בו העניק את פרסי נבחרי השנה של אגודות הפועל. רגע השיא של האירוע היה הענקת תואר ספורטאית השנה בפעם השלישית ברציפות למתעמלת לינוי אשרם, מהפועל ראשון לציון, שחזרה השבוע מאליפות העולם עם שש מדליות. הסייף יובל פרייליך מהפועל כפר סבא, אלוף אירופה בסיוף דקר, הוכתר כספורטאי השנה.

לינוי אשרם (במרכז) מקבלת את תואר ספורטאית השנה של מרכז הפועל. 24 לספטמבר 2019 (צילום: טל מור מרכז הפועל)
לינוי אשרם (במרכז) מקבלת את תואר ספורטאית השנה של מרכז הפועל. 24 לספטמבר 2019 (צילום: טל מור מרכז הפועל)

מנכ"ל הפועל יורם ארנשטיין אמר: "זו היתה שנה יפה ואנו מקווים להמשך שיתוף פעולה פורה עם שאר מרכזי הספורט כדי להגיע להישגים גדולים עבור הספורט הישראלי וכדי שתהיה שנה אולימפית מוצלחת".

מנכ"ל ההסתדרות אופיר אלקלעי, בירך את המצטיינים. בין האורחים היו גם מנכ"ל מרכז מכבי נאור גלילי, נציגי מינהל הספורט וראשי איגודי ספורט.

הזוכות והזוכים

ספורטאית השנה – לינוי אשרם: בפעם השלישית ברציפות מוכתרת המתעמלת מהפועל ראשון לציון כספורטאית השנה של מרכז הפועל. המתעמלת הבכירה של ישראל, שחזרה השבוע מאליפות העולם בבאקו עם לא פחות מ-6 מדליות כולל ארד בקרב-רב, היא המועמדת הבכירה של ישראל לזכייה במדליה במשחקים האולימפיים טוקיו 2020.  מאמנותיה לנה קופילנדו ואיילת זוסמן, זכו בפרס על הישג מיוחד.

לינוי אשרם בתרגיל החישוק באליפות העולם בהתעמלות אמנותית בבאקו. 17 בספטמבר 2019(Photo by Ulrik Pedersen/NurPhoto via Getty Images)
לינוי אשרם בתרגיל החישוק באליפות העולם בהתעמלות אמנותית בבאקו. 17 בספטמבר 2019
(Photo by Ulrik Pedersen/NurPhoto via Getty Images)

ספורטאי השנה – יובל פרייליך: פרייליך בן ה-24 כבר עסוק בימים אלה בהכנות אחרונות לתחרויות הקריטריון האולימפי לטוקיו 2020. בחודש יוני 2019 זכה במדליית הזהב באליפות אירופה שנערכה בדיסלדורף שבגרמניה לאחר שניצח 9:15 בגמר את האיטלקי אנדראה סנטרלי הוא גבר על יריבים מהצמרת העולמית כולל אוקראיני שהיה אלוף עולם

מאמנת השנה – לריסה קונין: המאמנת מאגודת הפועל יובלים ירושלים, הובילה את נבחרת ישראל בשחייה צורנית לגמר היסטורי באליפות העולם. הנבחרת מורכבת מטלי אוסטרובסקי, שלי בובריצקי, עדן בלכר, אמילי גרין, מאיה דורף, אלינה חלמסקי, גל ליטמן, ניקול נחשונוב, אריאל נשיא ויעל פולקה.

מאמן השנה – יוסי אבוקסיס: 2019 תיזכר לעד כשנה בה היכו הכתומים בחצי גמר גביע המדינה את האלופה הדורסת שבדרך, מכבי תל אביב, הנחילו לה הפסד ראשון ויחיד בעונה (ובהמשך עשו זאת גם בליגה) ודהרו אל הגמר כדי לנצח את מכבי נתניה ולהניף את גביע המדינה. אבוקסיס גם השאיר את בני יהודה כחברת קבע בפלייאוף העליון ובמקומות הליגה האירופית, כל זאת עם סגל צעיר וכשרוני.

יוסי אבוקסיס (במרכז) מקבל את תואר מאמן השנה של מרכז הפועל. 24 בספטמבר 2019 (צילום: טל מור, מרכז הפועל)
יוסי אבוקסיס (במרכז) מקבל את תואר מאמן השנה של מרכז הפועל. 24 בספטמבר 2019 (צילום: טל מור, מרכז הפועל)

מנהל השנה – עופר קושמרו: קושמרו בן ה-63 אחד האחראים על האליפות ההיסטורית של הפועל אשדוד כדוריד. יו"ר המועדון האשדודי החזיק את הקבוצה במשך עשרות שנים בליגות הנמוכות, בנה את מחלקת הנוער והילדים שלב אחר שלב, בסבלנות ובהתמדה, עד רגע השיא בו צלחת האליפות עשתה דרכה דרומה. בענף הכדוריד בו שולטות הראשלציות, האשדודים עשו סנסציה כשהדיחו בסדרת חצי הגמר הפועל ראשלצ, בסדרת הגמר גברו על מכבי ראשל"צ ורשמו פרק חדש בהיסטוריה של הכדוריד.

תגלית השנה – טדסה גטהון: הרץ בן ה-22 מהפועל עמק חפר הוכתר כסגן אלוף אירופה עד גיל 23 בריצת 10,000 מטר, סיים רביעי בגמר ה-5000 מטר וכל זאת לאחר שקטף את תארי הבוגרים של ישראל במרחקים אלה ואף את התואר הלאומי בריצת שדה. חניכו של המאמן זהר זימרו, שעלה מאתיופיה רק לפני שבע שנים, כבר נמצא כעת במחנה אימון בארץ מולדתו כדי להתכונן למאבק על מקום באולימפיאדת טוקיו 2020.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!