דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

בחירות ספטמבר 2019 / הנשיא ריבלין הטיל על בנימין נתניהו את הרכבת הממשלה הבאה

לאחר כשלון מגעים להקמת ממשלת אחדות של הליכוד ו'כחול לבן', הודיע הנשיא ריבלין כי למרות שגם לגנץ וגם לנתניהו אין תמיכה של 61 ח"כים הנחוצה להרכבת ממשלה, "היכולת של נתניהו להרכיב ממשלה גבוהה יותר כרגע"

נשיא המדינה ריבלין מעניק ליו"ר הליכוד נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נשיא המדינה ריבלין מעניק ליו"ר הליכוד נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נשיא המדינה ראובן ריבלין הטיל על יו"ר הליכוד וראש הממשלהבנימין נתניהו את הרכבת הממשלה הבאה. בהצהרה שמסר לצידו של נתניהו "לאחר שנועצתי עם נציגי כל הסיעות הריני להודיע כי ראש הממשלה היוצא, ח"כ בנימין נתניהו, יקבל מידיי הערב את המנדט להרכבת הממשלה". ריבלין הוסיף כי "מסיכום ההתייעצויות עולה כי אין 61 קולות המספיקים להרכבת ממשלה, לא לנתניהו ולא לגנץ", אך "היכולת של נתניהו להרכיב ממשלה גבוהה יותר כרגע".

לנתניהו מוקצבים על פי החוק 28 ימים להרכבת ממשלה, והוא יוכל לבקש הארכה נוספת של 14 ימים. אם לא יצליח, הוא יחזיר את המנדט לנשיא המדינה. לאחר דברי ריבלין קרא נתניהו להקמת ממשלת אחדות עם כחול לבן: "אני מקבל את המשימה שהטלת עליי", אמר לריבלין, "אני לא עושה זאת מתוך ידיעה שיש לי סיכויים גבוהים יותר להקים ממשלה, אלא בידיעה שאי היכולת שלי קצת קטנה מאי היכולת של ח"כ גנץ, משום שאנחנו שנינו לא נוכל להקים ממשלה אלא יחד. צו השעה זו ממשלת אחדות. ממשלת אחדות לאומית רחבה, והייתי אומר מהירה".

החלטת הנשיא להטיל את הרכבת הממשלה נתניהו הגיעה לאחר התייעצויות שכינס עם ראשי הסיעות בכנסת ה-22. בסיכום ההתייעצויות עלה כי לאף מועמד אין רוב מובהק להרכיב ממשלה – על נתניהו המליצו 55 חברי כנסת מסיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה, ועל יו"ר כחול לבן בני גנץ המליצו 54 חברי כנסת – סיעת כחול לבן, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי, ו-10 מתך חברי הכנסת של הרשימה המשותפת. הנשיא ערך גם שתי פגישות בין בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ בנסיון להגיע להסכמות על ממשלת אחדות המשותפת לשתי המפלגות, והתקיימה פגישת מו"מ, שלא הגיעה להסכמות. הנשיא ריבלין הבהיר שיעשה כל מאמץ להרכבה מהירה של ממשלה, ולמניעת בחירות נוספות.

אתמול (רביעי) בלילה פרסמה ועדת הבחירות המרכזית את התוצאות הסופיות של הבחירות לכנסת ה-22, במסגרתן עולה שינוי קל בחלוקת המנדטים מהתוצאות ה"כמעט סופיות" שפרסמה הוועדה בחמישי שעבר. לפי התוצאות המעודכנות התווסף מנדט לליכוד, שמספר המנדטים שלו עומד כעת על 32, ונגרע מנדט מיהדות התורה, שמספר המנדטים שלה עומד כעת על 7. שאר התוצאות נשארו ללא שינוי. הסיבה לשינוי היא החלטות שהתקבלו בנוגע למספר קלפיות בהן עלה חשד לזיופים.

לפיכך, תוצאות הבחירות הסופיות הן – 33 מנדטים לכחול לבן, 32 מנדטים לליכוד, 13 מנדטים לרשימה המשותפת, 9 מנד"טים לש"ס, 8 מנדטים לישראל ביתנו, 7 מנדטים ליהדות התורה, 7 מנדטים ל'ימינה', 6 מנדטים לעבודה-גשר ו-5 מנדטים למחנה הדמוקרטי.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!