דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טובה קררו ז"ל

מטופלים ומותקפים / מאסר עולם נגזר על אשר פרג', רוצחה של האחות טובה קררו ז"ל מחולון

השופטים קבעו כי פרג', שלא היה מרוצה מתופעות הלוואי של חיסון שקיבל, הטריד את קררו עד שבחודש מרץ 2017 ניגש לקופ"ח עם דלק והצית אותה למוות | בתה נופר קראה לשרים ולרה"מ לפתור את בעיית האלימות: "לא יכול להיות שאנשים נרצחים פה רק בגלל חיפוש חניה"

עצרות הזדהות בעקבות הרצח בו קיפחה חייה האחות טובה קררו ז״ל בבתי החולים של הדסה בהר הצופים ובעין כרם (צילום: דוברות הדסה).
עצרות הזדהות בעקבות הרצח בו קיפחה חייה האחות טובה קררו ז״ל בבתי החולים של הדסה בהר הצופים ובעין כרם (צילום: דוברות הדסה).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בתא גזר היום (חמישי) מאסר עולם על אשר פרג' שהורשע ברצח האחות טובה קררו בחודש מרץ 2017 במרפאה של קופת חולים כללית בחולון.

פרג' הורשע בכך שביום הרצח, לפני כשנתיים, הגיע למרפאה בחולון כשברשותו בקבוק עם דלק ומצית. במהלך בדיקה רפואית הצית הנאשם את המנוחה ורצח אותה. לפני הרצח קיבל הנאשם חיסון נגד שפעת. לטענתו לאחר החיסון נגרמו לו כאבים ובעיות רפואיות שונות, ולפיכך החל להטריד ולאיים על האחות קררו. "משסבר הנאשם שהחיסון גרם לו לכאבים ולתחלואים שונים, פתח במסכת של האשמות, הטרדות ואיומים כלפי המנוחה, בין במישרין ובין בעקיפין, באמצעות מכריה. על רקע זה גמלה בלבו ההחלטה לגרום למותה של המנוחה".

בעקבות הרצח, הוקמה במשרד הבריאות ועדה למיגור האלימות במערכת הבריאות. הוועדה המליצה בין היתר על כתיבת חוזר של המנהל הכללי העוסק בהתערבות למניעה וטיפול באלימות, הקמת ועדה עליונה לטיפול בנושא אלימות ברשות חבר הנהלה בכיר, הוספת נושא האלימות לסקר חווית המטופל, הטמעת תכנית לאומית למניעה וטיפול באלימות כחלק אינטגרלי מתכנית העבודה של המשרד, מתן התייחסות ייחודית בתכניות העבודה למניעה וטיפול באלימות בתחום בריאות הנפש בקהילה ובאשפוז, יצירת מערכת דיווח ארצית ממוחשבת לאיסוף נתונים ותחקורם והוצאת דו"ח שנתי המסכם את הפעילות בתחום הטיפול באלימות.

נופר קררו, ביתה של טובה הגיבה לגזר הדין ואמרה כי המשפחה מחכה כבר שנתיים וחצי ליום הזה. "אלה היו שנתיים וחצי קשות ועמוסות. אין ספק שאנחנו עם תחושת הקלה מאוד גדולה. אנחנו מאוד חששנו, בכל זאת מדובר באדם מבוגר שעלתה שאלה לגבי הכשירות הנפשית שלו והיה לנו חשש שלא נזכה לשבת פה היום. שום עונש לא יחזיר את אמא שלי ואין עונש מספיק חמור. אנחנו איכשהו ננסה לחזור לחיים".
נופר קררו סיימה בקריאה לסגן שר הבריאות, שר החינוך וראש הממשלה "לשבת ולפתור את בעית האלימות במדינה. לא יכול להיות שאנשים נרצחים פה רק בגלל חיפוש חניה".

בנותיה של האחות טובה קררו טקס הסרת הלוט במרפאה על שמה של טובה. 7 במרץ (צילום: טל כרמון)
בנותיה של האחות טובה קררו טקס הסרת הלוט במרפאה על שמה של טובה. 7 במרץ (צילום: טל כרמון)

יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן אמרה כי גזר הדין הוא "מסר מהדהד ברור וחד משמעי שדמם של האחיות וכל עובדי מערכת הבריאות אינו הפקר". כהן הוסיפה כי "אנו קוראים לכל הרשויות ללכת לאורה של מערכת המשפט ולגלות אפס סבלנות ונחישות מוחלטת לכל גילוי של אלימות כלפי צוותים מטפלים. במותה ציוותה טובה על כולנו להמשיך ולהיאבק עד שכלל המערכות יפעלו למיגור האלימות במערכת הבריאות".

עוד אמרה כהן כי "האחים והאחיות בישראל ניצבים לצד משפחתה של האחות טובה קררו ז״ל. מחזקים אותם ומקווים שטובה תהיה הקורבן האחרון של האלימות במערכת הבריאות".

עו"ד כנרת מור מפרקליטות ת"א אמרה כי "ביהמ"ש גזר מאסר עולם ובכך קיבל את עמדתנו ודחה את עמדת הנאשם. הנאשם ביצע רצח אכזרי במיוחד, אחות בקופ"ח בעת שטיפלה בו. הפרקליטות רואה בחומרה כל מקרה אלימות נגד צוותים רפואיים ותמשיך לפעול למיגורם".

עו"ד דוד מועלם שמייצג את הרוצח אשר פרג' אמר בתגובה לגזר הדין: "אנחנו טענו חזור ושנו שהנאשם ביצע את העבירה החמורה בגלל שהיה מוצף בתכנים חולניים שהשפיעו על שיקול דעתו. בית המשפט לא קיבל את טענתו. אנחנו נשקול את המשך צעדינו בתיק הזה. בנוסף, אני סבור שצריך לתת את הדעת על כך שהיה אפשר למנוע את הרצח הזה אם היה פיקוח ומעקב יותר רציני ובודק אחרי האדם הזה. עוד נק' שצריך לחשוב עליה האם נכון שאותו הגוף שאמור להגן על הציבור מאנשים שחולים בנפשם הוא אותו הגוף שנותן את חוות דעתו על אנשים אלה בבתי במשפט".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!