דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

מחנכות ומותקפות / בעקבות 3 מקרי אלימות בגנים ובבי"ס יסודי: שביתה חלקית בערד, בקרית גת ובבת ים

בערד גננת הוכתה על ידי אחד הילדים ונחבלה בגבה, בבת ים גננת וסייעת פונו לביה"ח לאחר שהוכו על ידי אחד הילדים ובקרית גת הורה תקף מילולית מנהלת בי"ס יסודי | 61% מעובדי ההוראה הותקפו מילולית על ידי תלמידים ו-33% הותקפו מילולית על ידי הורים

גן ילדים (צילום ארכיון: shutterstock)
גן ילדים (צילום ארכיון: shutterstock)
דוד טברסקי

שלוש מקרי אלימות נגד צוותי חינוך בגנים ובתי ספר יסודיים בערד, בקרית גת ובבת ים, יובילו היום (חמישי) לשביתה חלקית.

בעקבות מקרי אלימות של ילד כלפי גננת וסייעת בגן ילדים בעיר ערד יושבת גן 'חבצלת' בעיר, בו התרחשו מקרי האלימות. הפעילות בגן תתחיל בשעה 10:00. על פי הודעת הסתדרות המורים גננת וסייעת בגן הילדים 'חבצלת' בערד, הוכו על ידי ילד מהגן והגננת נמצאת מזה שבועיים בחופשת מחלה עקב פגיעה חמורה בגבה שנגרמה על ידי הילד.  "גם המחליפה של הגננת וגם הילדים בגן מוכים על בסיס יום יומי", נמסר מהסתדרות המורים.

במקרה נוסף בעיר קרית גת, הורה תקף מילולית מנהלת בית ספר. בית הספר 'בן צבי', בעיר יושבת במשך שעתיים והלימודים יחלו בשעה 10:00. לדברי הצוות החינוכי בבית הספר, הורי תלמיד בכתה ג' נכנסו בשעות הבוקר (רביעי) לתוך שטח בית הספר על מנת להכות תלמיד, שלדבריהם, הכה את בנם בהסעה. כאשר המנהלת הגיעה למקום הרים האב את קולו על המנהלת, הצמיד את גופו אל גופה וקילל אותה. בעקבות המקרה הגישה המנהלת תלונה במשטרה כנגד האב.

מקרה אלימות שלישי, בו ילד תקף גננת וסייעת בגן, התרחש בבת ים. הסתדרות המורים תשבית מחר את הלימודים בגן 'העוגן' בעיר והם יחלו בשעה 10. לדברי הצוות החינוכי, ילד כבן 5 היכה בצורה חריגה את הצוות החינוכי וילדים אחרי בגן, והגננת והסייעת פונו לקבלת טיפול רפואי עקב חשש לשברים בזרועותיהן.

מספר ימים לאחר תחילת שנת הלימודים הנוכחית, מורה בבית ספר מקיף ו' בבאר שבע פרסמה פוסט בפייסבוק על כך שהותקפה באיומים על ידי אימהות של תלמידי בית הספר בו היא מלמדת בעודה מלמדת בכיתה, לעיני התלמידים שלה.

"אנחנו מגלים אפס סובלנות כלפי כל אירוע של אלימות הפוגע בכבודם ובשלומם של עובדי ההוראה ורואים אירוע זה בחומרה רבה. אנחנו לא נאפשר אלימות מכל סוג שהוא כלפי הצוות החינוכי".

האירועים החמורים מצטרפים לעשרות אירועי תקיפת מורים שקרו רק בשנת הלימודים האחרונה, שנסגרה עם אירוע תקיפה חמור בבאר שבע שהוביל להשבתת הלימודים לשעה בכל העיר. בדצמבר 2017, אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את התיקון לחוק העונשין שמטרתו להחמיר את הענישה על תקיפת עובדות ועובדי חינוך, כך שתעמוד על עד חמש שנות מאסר. לטענת הסתדרות המורים, מאז אישור התיקון מקרי פגיעה באנשי חינוך ממשיכים להיות עניין שבשגרה. באותו חודש פרסמה הסתדרות המורים את תוצאות סקר האלימות שנערך בשנים 2017-2016. ממנו עלה שמעל ל-70% מעובדי ההוראה הותקפו מילולית או פיזית על ידי תלמידים. מתוך עובדי ההוראה שהעידו כי סבלו מאלימות, 61% הותקפו מילולית על ידי תלמידים, 33% הותקפו מילולית על ידי הורים, 32% הותקפו פיזית על ידי תלמידים ו-4% הותקפו פיזית על ידי הורים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!