דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המגזר הערבי

האלימות בחברה הערבית / שביתה כללית במגזר הערבי בשל האלימות הגואה וחוסר הטיפול בארגוני הפשיעה

חברי הכנסת של הרשימה המשותפת ייעדרו מטקס השבעת הכנסת | השביתה כוללת את כל מוסדות הציבור, מערכות החינוך והמסחר | ח"כ איימן עודה: "בחודש האחרון קברנו 14 נרצחים שהותירו אחריהם 31 יתומים!"

פעילות המחאה של התלמידים הערבים השובתים בנצרת הבוקר (קרדיט: מרכז מוסאווא)
פעילות המחאה של התלמידים הערבים השובתים בנצרת הבוקר (קרדיט: מרכז מוסאווא)
דוד טברסקי

שביתה כללית היום (חמישי) בכל המגזר הערבי, זאת במחאה על רקע מקרי הרצח הרבים במגזר ואי התערבות המדינה. כחלק מהשביתה חברי הרשימה המשותפת הודיעו כי הם מתכוונים להחרים את השבעת הכנסת החדשה. חברי הכנסת הערבים הודיעו כי הם ישתתפו בהפגנות ויעדרו ממשכן הכנסת.

69 אזרחים ערבים נהרגו מאז תחילת 2019 בשורה של מקרי אלימות קשים ביישובים ערבים. ועדת המעקב עליונה של הציבור הערבי הכריזה על שביתה כללית בכל מוסדות הציבור, ביניהם מערכת החינוך והמסחר. עצרת מחאה תיערך במג'ד אל כרום בשעה 16:30 ובמקביל אליה יתקיימו עשרות הפגנות ואירועי מחאה ברחבי הארץ. "רואים בראש הממשלה נתניהו ובשר לביטחון פנים ארדן אחראים אישית לפשיעה הגואה" נמסר מוועדת המעקב. משמרות מחאה והפגנות צפויים להיערך גם ביום שישי במקביל להתארגנות של שיירת מכוניות שייצאו בנסיעת מחאה למשרדי ראש הממשלה.

הפגנה במג'ד אל כרום, 25 למאי 2019 (ללא קרדיט).
הפגנה במג'ד אל כרום, 25 למאי 2019 (ללא קרדיט).

"בחודש האחרון קברנו 14 נרצחים שהותירו אחריהם 31 יתומים!" כתב ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, הבוקר (חמישי) בפייסבוק. "מאז שנת 2000 קברנו 1,385 נרצחים וקיבלנו 3,190 יתומים! אנחנו חייבים להיות מאוחדים מחר כדי לשרוד יחדיו, עלינו להתחיל לממש צעדים גדולים אשר מכריחים את הממסד לסיים את תופעת הנשק והכנופיות".

במהלך חודש ספטמבר נהרגו 13 בני אדם ביישובים ערבים כחלק מסכסוכים הקשורים לעולם הפשע. אמש נהרגו לאור יום שני צעירים ערבים במג'ד אל כרום. האחים סאמי מנעא בן ה-36 וחליל מנעא בן ה-23 נדקרו למוות בקטטה המונית ונקברו עוד באותו יום ביישוב בליווי כוחות משטרה ויס"מ רבים. "הדם זורם ברחובות למרות שכולם כבר יודעים מה הפתרון למגיפת הפשיעה. מבצע איסוף נשק, מלחמה בארגוני הפשע, ותוכניות חינוך" אמר ח"כ עודה, שנכח בלוויה. לאחר הלוויה מאות צעירים הגיעו להפגין מחוץ לתחנת המשטרה ביישוב בדרישה שהמשטרה תיקח אחריות ותתערב בפשיעה הגואה ביישובים.

פעילות המחאה של התלמידים הערבים השובתים בנצרת הבוקר (קרדיט: מרכז מוסאווא)
פעילות המחאה של התלמידים הערבים השובתים בנצרת הבוקר (קרדיט: מרכז מוסאווא)

"זו הפעם הראשונה שאנחנו יוצאים לשביתה כללית על רקע חברתי ולא על רקע לאומי"אמר ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) בכאן 11. "בזמן ההשבעה תתקיים ההפגנה המרכזית בצפון ואנחנו בחרנו להיות עם העם שלנו". ביקורת רבה הושמעה בעבר,בטענה כי חברי הכנסת הערבים עסקו יותר בנושאים הקשורים לסכסוך הישראלי פלסטיני מאשר בצורכיהם היומיומיים של ערביי ישראל. נראה שעד שיושלם את השינוי המיוחל נדרש גם מהלך מנהיגותי של ח"כ הערבים הקוראים להחרמה חברתית-תרבותית של ארגוני הפשיעה בתוך החברה הערבית.

מהמשרד לביטחון פנים נמסר שהשר גלעד ארדן יקיים במהלך היום דיון חירום עם פיקוד המשטרה הבכיר בו יוצגו צעדי המשטרה לפריסת מחודשת ונוספת של כוחות ביישובים הערביים במטרה להתמודד עם מימדי האלימות הקשים. השר צפוי להיפגש עם נציגי הרשימה המשותפת וביניהם איימן עודה, אחמד טיבי, מנסור עבאס ומטאנס שחאדה.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!