דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התאגדות

הסכם קיבוצי חדש / נחתם הסכם קיבוצי בחברת 'פיליפ מוריס'

יו"ר הוועד זאב פרץ: "ההסתדרות היא בעצם שומר הראש של העבודה המאורגנת בישראל. מבחינת ביטחון תעסוקתי ההסכם טוב מאוד". בין ההישגים: תוספות שכר והסטת הבונוס לתוך השכר.

נחתם הסכם קיבוצי ראשון בחברת פיליפ מוריס בע"מ. צילום באדיבות דוברות ההסתדרות
נחתם הסכם קיבוצי ראשון בחברת פיליפ מוריס בע"מ. צילום באדיבות דוברות ההסתדרות
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי ראשון נחתם בחברת 'פיליפ מוריס בע"מ', יבואנית הסיגריות הגדולה בישראל. ההסכם נחתם בבית ההסתדרות, במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל החברה דניאל אלפן, יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה (רוקחות) הרצל יאקה ויו"ר ועד העובדים זאב פרץ.

"ברכותיי לוועד על כך שהביא להישגים למען כל עובדי החברה ולכל מי שסייע בתהליך המורכב של המשא ומתן על מנת לגשר על הפערים בין הצדדים. יחד יצרנו מציאות טובה יותר למאות העובדים המועסקים ב'פיליפ מוריס בע"מ'. תודות גם להנהלת החברה על האופן ההגון שבו ניהלה את המשא ומתן, מתוך שקילת טובתו של ההון האנושי בחברה," בירך יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן.

יו"ר הסתדרות המזון והפרמצבטיקה, הרצל יאקה, הוסיף: "אני שמח שהעבודה על ההסכם הגיעה לכדי סיום מוצלח לאחר תקופת דיונים ממושכת. בהסכם השכלנו להסדיר ולשפר את תנאי העבודה והרווחה של כלל העובדים, ועל כך ברכתי נתונה להם".

יו"ר הוועד, זאב פרץ, סיפר לדבר ראשון כי ההתארגנות בחברה החלה בסוף נובמבר 2013. "המשא ומתן היה ארוך, בערך שנתיים וחצי. חווינו בו עליות ומורדות, חבלי לידה ואתגרים קשים – אבל ידענו איך להתגבר ולהיות יצירתיים בכל סוגיה," אמר פרץ, והדגיש כי מדובר בחברה בינלאומית המעסיקה למעלה מ-50 אלף עובדים ברחבי העולם, חלקם מאוגדים באיגודים מקצועיים. "נדרשו התאמות רבות בין הגלובלי לבין השוק הישראלי". אמנם בשלב מסוים של המשא ומתן הכריזו העובדים על סכסוך עבודה, אך פרץ מציין בסיפוק כי לא נזקקו לצעדים ארגוניים ולשביתה. "התהליך היה מכובד," אמר.

"מבחינת ביטחון תעסוקתי ההסכם טוב מאוד," הוא הוסיף, "פרק הפיטורים הוסדר לשביעות רצוננו. אם לפני כן יכלו לפטר עובד בתהליך קצר – היום תהליך הפיטורים כולל בתוכו תכנית שיפור, תכנית שיפור נוספת והתייעצות אחרי שתי תכניות השיפור עם גורמים בהסתדרות".

העובדים יקבלו תוספות שכר בגובה ממוצע של 7.3%. עובדים ברמות השכר הנמוכות יקבלו תוספות שיגיעו אף ל-12% מהשכר, ובכל מקרה עליית השכר בחברה לא תפחת מ-5%. בשל העלאות שכר אלו ישתכרו עובדי 'פיליפ מוריס' שכר גבוה משל 75% מהעובדים בתפקידים מקבילים במשק הישראלי. בנוסף יקבלו העובדים מענק חתימה חד פעמי בגובה 1,500 ש"ח.

היבט משמעותי של ההסכם הוא הסטת חלק מהבונוסים שמקבלים העובדים אל תוך השכר, "השכר אצלנו הוא בעיקרון גלובלי, אבל אנחנו מקבלים בסוף כל שנה בונוס, והכנסנו חלק מהבונוס אל תוך השכר, כלומר שיגולם בתוכו התנאים הסוציאליים: הפרשות לפנסיה, קרן השתלמות פיצויים וכו'," מסביר פרץ.

העובדים יקבלו 43 ש"ח ליום לטובת ארוחות, החזרי הנסיעות שלהם לא יוגבלו בתקרה והעובדים על פי יעדים יקבלו תמריץ שיגיע עד לסכום של 700 ש"ח. כמו כן, ישודרגו הטלפונים הסלולריים של עובדי החברה לדגם חדיש, תוך התחייבות לשדרוג נוסף בתקופת ההסכם. גובה השי לחג יוגדל ב-150 ש"ח לשווי של 1,050 ש"ח בשנה. ההנהלה תקצה תקציב רווחה בסך 2,100 ש"ח לעובד בשנה, לצד תקציב של 22 אלף ש"ח לפעילויות רווחה של הוועד, ועשרת אלפים ש"ח נוספים לפעילות לכבוד יום האישה.

עוד הוסכם כי תהליכי האיוש בחברה יהיו שקופים ושוויוניים, ועובדים בעלי ותק הגבוה מחמש שנים יקבלו תוספת של יום חופשה למכסת הימים הקיימים.

"בחוג לתקשורת באוניברסיטה מלמדים אותך שהעיתונות היא כלב השמירה של הדמוקרטיה," אומר פרץ, "פה ההסתדרות היא בעצם שומר הראש של העבודה המאורגנת בישראל, ומצד אחד, בכל אופן בתקופתו של אבי ניסנקורן, היא לוחמת ומתעקשת, ומצד שני היא מבינה את התהליכים הארגוניים שקורים בחברות, מבצעת התאמות כשצריך, ולא מוותרת על המהות, בגלל זה אנחנו עדים להישגים רבים בתקופה האחרונה – לעובדי הקבלן, שכר המינימום, הפרשה לפנסיה, עובדים עם מוגבלויות וגם המאבק הנוכחי להורדת שעות העבודה השבועיות מ-43 ל-40 בשבוע".

המשא ומתן על ההסכם נוהל מטעם ההסתדרות על ידי מנכ"ל אגף הכלכלה בהסתדרות שי בירן ומזכיר ארצי בהסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו, בליווי עו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

'פיליפ מוריס בע"מ' היא חברת הבת הישראלית של 'פיליפ מוריס אינטרנשיונל', המייבאת את מותגי הסיגריות של החברה האם לישראל: מלברו, פרלמנט, L&M, ונקסט. החברה פועלת מאז שנת 1957. מאז ספטמבר 2011 החברה מפיצה באופן ישיר את המוצרים לכ-8,400 נקודות מכירה ולשמונה סיטונאים נוספים, ומוצריה נמכרים בכל רחבי הארץ. ההסכם הקיבוצי יחול על 220 מעובדיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!