דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות נגד נשים

אלימות נגד נשים / עובדת סוציאלית בת 32 ואם לתינוקת נרצחה ע"י בעלה

מיכל סלה ממושב בית זית נדקרה למוות על ידי בעלה, שדקר גם את עצמו ונפצע קשה | אמה, דניאלה: "היא בחרה במקצוע שדרכו תוכל לעזור לזולת להביא אור ושמחה לעולם" | יו"ר נעמת חגית פאר: "חייבים לעשות הכל כדי להציל את האישה הבאה"

מיכל סלה ז"ל (באדיבות המשפחה)
מיכל סלה ז"ל (באדיבות המשפחה)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מיכל סלה, עובדת סוציאלית בת 32 ממושב בית זית הסמוך לירושלים, נרצחה בחמישי האחרון על ידי בעלה בביתם. לזוג תינוקת בת שמונה חודשים. צוות מד"א קבע את מותה במקום. הבעל, כבן 30, דקר את אשתו למוות, ולאחר מכן ניסה לפגוע בעצמו ונפצע קשה. הוא קיבל טיפול רפואי ופונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. המשטרה הטילה צו איסור פרסום על חקירת האירוע.

פראמדיק מד"א, ישראל וינגרטן, סיפר: ״כשהגענו ראינו בבית אישה כבת 30 מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה. גבר כבן 30 שכב מעורפל הכרה, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו קשה״.

מיכל סלה עבדה כעובדת סוציאלית במרכז הכלה חינוכי בירושלים. אמא לתינוקת בת שמונה חודשים. היא הבת הרביעית למשפחה בת שישה ילדים. היא הכירה את בעלה במסגרת עבודתם עם נוער בסיכון בירושלים.

מיכל סלה ז"ל (משמאל)
מיכל סלה ז"ל (משמאל)

דניאלה סלה, אמא של מיכל "לפני הרבה מאד שנים מיכל אמרה לי שהיא יודעת מה התפקיד שלה בעולם – לשמח אנשים. שנים אחר כך היא בחרה במקצוע שדרכו תוכל לעזור לזולת להביא אור ושמחה לעולם"

לילי בן עמי, אחותה של מיכל: "אחותי האהובה היתה טובת לב, מלאת נתינה, יצירתית, יפה מבחוץ ומבפנים. בכל שיחה עם כל אדם קרוב או רחוק – היא מיד התגייסה לעזור מכל הלב ולתת מחכמתה ומעצותיה הטובות. אמש הלכתי איתה לסדנת נשים רוחנית במושב, בתומה היא ניגשה למנחה והציעה לה דרכים להגדיל את קהלי היעד שלה ולפתוח למשל סדנאות גם לגברים ולזוגות".

ליאת סלה פריימן, אחות של מיכל: "למיכלי היה לב זהב. היתה לה יכולת יוצאת דופן להבין את הפנים של אנשים. היא תמיד בחרה בעבודות של נתינה ועזרה לאחר. היא עבדה עם פגועי נפש, נוער בסיכון, קשישים ועוד."

נגה סלה, אחותה הצעירה של מיכל: "בכל יומולדת היא היתה כותבת לי מכתב עם ציטוטים מעצימים. אחד המשפטים שהיא כתבה לי מלווה אותי כל חיי והוא 'המסע הזה טומן בתוכו אור צבע וטוב, רק קחי וחייכי'. מיכל האמינה שחיוך אמיתי יכול לשנות עולמות של אדם. היא היתה הכל בשבילי. נלקחה לי חתיכה מהנשמה שלעולם לא תחזור".

אביהוא סלה, אחיה הצעיר של מיכל: "מיכל היתה אדם רוחני ועמוק, מלאה באור ופיזרה סביבה אהבה. היא היתה אחות תומכת ואוזן קשבת בעבורי ועדין אני לא מעכל את מה שקרה".​

בהודעה שפרסם איגוד העובדים הסוציאליים בעקבות הרצח קראו ליישום מלא של התכנית הלאומית למיגור אלימות כלפי נשים. "איגוד העובדים הסוציאליים מבכה על מותה של עו״ס מיכל סלה מבית זית שנרצחה אמש בידי בעלה. המאבק באלימות כלפי נשים, תופעה שהפכה לצערנו למגיפה, חייב לקבל תקציבים ולהעלות הילוך – בחינוך, במניעה, איתור והנגשת השירותים. בשנה שעברה הציגה הממשלה תוכנית לאומית למיגור אלימות כלפי נשים אך הרשויות ממשיכות להיכשל בלהגן עליהן ועלינו. הגיע הזמן לשים סוף להבטחות סרק ולהקים מערך לאומי מיוחד לטיפול באלימות במשפחה.​"

יו"ר נעמת חגית פאר אמרה כי "עוד אשה נרצחת והמדינה שותקת. אני קוראת לממשלת ישראל – הקצו את המשאבים הדרושים וזרזו את יישום התכנית הלאומית למיגור תופעת האלימות נגד נשים והאלימות במשפחה. חייבים לעשות הכל כדי להציל את האשה הבאה"

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!