דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מיכל סלה ז"ל

אלימות נגד נשים / יו"ר נעמת לגנץ ונתניהו: "להפסיק את השיתוק, דמן של קורבנות האלימות זועק"

דבריה של חגית פאר מצטרפים לביקורת של לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז"ל, שדרשה מהממשלה להעביר את התקציבים לביצוע התכנית למאבק באלימות נגד נשים | בראיון רמז השר אמסלם כי המשטרה עסוקה בחקירות רה"מ במקום בטיפול באלימות, וספג ביקורת חריפה

הפגנת מחאה על אלימות נגד נשים (צילום: יהל פרג')
הפגנת מחאה על אלימות נגד נשים (צילום: יהל פרג')
רז רותם
רז רותם
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר נעמת חגית פאר שיגרה אמש (מוצ"ש) מכתב לראשי המפלגות הגדולות בנימין נתניהו ובני גנץ בדרישה ליישם לאלתר את התכניות הלאומית לטיפול ומניעת אלימות במשפחה, וזאת על רקע רציחתה של מיכל סלה ז״ל על ידי בן זוגה.

במכתב, שכותרתו היא "עוד רצח של אישה בידי בן זוגה", כתבה פאר כי "אנו מצויים במצב חירום", והוסיפה: "לא רק האיומים מצידה של אירן הם הסכנה המיידית שלנו. הסכנה המיידית היא בהתפוררות שירותי הרווחה, בהתמוטטות אכיפת החוק, בהיעדר תכניות ומשאבים לטיפול אמיתי ולמניעת אלימות במשפחה, באי-יישום תכניות קיימות."

חגית פאר, יו"ר נעמ"ת. צילום באדיבות המצולמת
חגית פאר, יו"ר נעמ"ת. צילום באדיבות המצולמת

עוד ביקרה יו"ר נעמת את מה שכינתה "שיתוק מערכות" בשל שתי מערכות הבחירות האחרונות. "אני קוראת לכם נכבדי, אל תתנו יד לעוד מערכת בחירות. אזרחי המדינה זועקים לממשלה מתפקדת שתפשיל שרוולים ותתחיל לפעול למענם. דמן של קורבנות האלימות זועק! יש להפסיק לאלתר את השיתוק המתמשך. יש ליישם לאלתר את דו"חות הוועדה הבין-משרדית שעמלה על תכניות לטיפול ומניעת אלימות במשפחה."

ביקורתה של יו"ר נעמת מצטרפת לביקורת שמתחה אחותה של מיכל סלה ז"ל, לילי בן עמי, על כך שהתקציב לביצוע התכנית לאומית למאבק באלימות נגד נשים טרם עבר, בראיון לעיתונאית נסלי ברדה ב"חדשות הבוקר" בערוץ 12.

מיכל סלה ז"ל (באדיבות המשפחה)
מיכל סלה ז"ל (באדיבות המשפחה)

"זה יכול לקרות לכל אחת. אם אחותי נרצחה בסלון הבית שלה, אנחנו לא בטוחות כנשים בבית שלנו." בן עמי פנתה לנבחרי הציבור והוסיפה: "ב-2016 אישרתם תכנית לאומית למניעת אלימות נגד נשים. אתם אישרתם את התכנית, אתם תקצבתם את התכנית ועד היום מ-2016 לא עברו התקציבים. איפה ראש הממשלה שלנו? איפה שר הביטחון? זו מדינה שכל הזמן מדברת על ביטחון והיא מתעלמת מלמעלה מ-50 אחוזים מהאוכלוסייה. איפה הביטחון של האוכלוסייה הזאת? אני רוצה שאחותי תהיה הנרצחת האחרונה. המנהיגים שלנו צריכים להתעורר ולהעביר את התקציבים שצריך ולדאוג לחינוך מגדרי בחינם בתוך מערכת החינוך הממלכתית. די! למה אתם מחכים? יש לנו כלים לעשות את זה, יש כלים שעובדים. זה הכל סדר עדיפויות של מדינה. אנחנו צריכים להיות המשפחה האחרונה שמשלמת את המחיר הזה. אני מצפה לשמוע את המנהיגים שלי, עכשיו זה התור שלהם, אני רוצה לשמוע אותם, שהם מכנסים מחר ישיבה ומעבירים את הקציבים כדי שכולנו נרגיש בטוחות בבית שלנו ובסלון שלנו, כדי שהבת של מיכל תרגיש בטוחה כשהיא תגדל."

הבוקר שוחחתי בגרון חנוק עם לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז״ל הנרצחת ממוצא שהותירה אחריה תינוקת בת שמונה חודשים. לילי…

Posted by ‎נסלי ברדה Nesli Barda‎ on Saturday, October 5, 2019

בהמשך לראיון, ראיינה ברדה את שר התקשורת דודי אמסלם ושאלה אותו מדוע התקציב המובטח לא עבר. אמסלם בתגובה רמז כי המשטרה משקיעה את כוחותיה בחקירות ראש הממשלה ולכן אינה מטפלת ברצח נשים, אמירה שגררה ביקורת נרחבת. "משטרת ישראל צריכה לפעול בתחום הזה ביתר שאת. זו לא שאלה רק של תקציבים, זו שאלה של סדרי עדיפויות. משטרת ישראל צריכה להחליט האם בסדר העדיפות העליון שלה לחקור את הסיגרים של ראש הממשלה או לשים את ה… במקומות האלה."

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!