דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורסל

ספורט / לראשונה בתולדותיה - מכבי ראשון-לציון אלופת המדינה בכדורסל

המשחק שהחל ביתרון להפועל ירושלים התהפך לחלוטין לאחר המחצית כשמכבי פתחה פער על האדומים ושלטה במגרש. הרבע האחרון שהיה מותח במיוחד הסתיים בתוצאה המדהימה 77:83 שהפכה את הכתומים לאלופי המדינה.

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

מכבי ראשון לציון עשתה אתמול בערב (חמישי) את הבלתי ייאמן כאשר זכתה בפעם הראשונה בתולדותיה באליפות המדינה בכדורסל וניצחה את את האלופה המכהנת, הפועל ירושלים, במשחק הגמר בתוצאה 77:83.

עשתה היסטוריה. צילום: פלאש 90
עשתה היסטוריה. מכבי ראשל"צ צילום: פלאש 90

הקבוצה שפיטרה בחודש אפריל את מאמנה הקודם, שרון דרוקר, לאחר רצף של הפסדים, עמדה אז בסכנה שלא להפעיל אפילו לפלייאוף. במקום דרוקר מונה אריק שיבק שהוביל את הקבוצה להעפלה לפלייאוף מהמקום השישי. במשחקי הפלייאוף פגשה ראשונה בסדרת רבע הגמר את מכבי חיפה (מקום 3 בעונה הסדירה), אותה ניצחה לאחר מאבק צמוד ואת מכבי תל אביב (מקום 2) אותה ניצחה ניצחון סנסציוני בחצי גמר – עד לשיא שהתרחש אמש (חמישי) בהיכל פיס ארנה בירושלים, בו ניצחה את האלופה המכהנת אשר גם סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון, ירושלים.⁠⁠⁠⁠

ברבע הראשון הובילה הפועל ירושלים בתוצאה 17:28 אך ברבע השני דריל מונרו, אחד השחקנים הזרים הטובים ששיחקו בישראל בשנים האחרונות, התעורר והפיח בקבוצתו רוח חיים.

אחרי ההפסקה השתנה המשחק מן הקצה לקצה. מטח שלשות של שון דאוסן העביר את היתרון לקבוצה הכתומה. 10 דקות לפני הסיום, הובילה ראשל"צ בתוצאה 61:64 והיממה את אוהדיה. הרבע האחרון היה מותח והפכפך ברובו אך מכבי הצליחה לבסס יתרון, להביא את המשחק למצב של שוויון פחות משתי דקות לסיום. את המשחק הכריע מונרו שהביא את קבוצתו לתוצאה 77:83 בסיום.

אחרי המחצית המשחק השתנה מן הקצה לקצה. צילום: פלאש 90
אחרי המחצית המשחק השתנה מן הקצה לקצה. צילום: פלאש 90

בצד הירושלמי ניכרה אכזבה רבה מאבדן האליפות. 8,000 אוהדים אדומים נאלצו לראות את הישראלים המובילים של הקבוצה, ליאור אליהו ויותם הלפרין, בערב חלש. עם זאת, החזרה של ירושלים לגמר בפעם השנייה ברצף, האולם המרשים בירושלים ואלפי האוהדים, מראים שהפועל ירושלים נבנתה כדי להיות בצמרת הליגה למשך שנים ארוכות.

שיטת הפיינל-פור שנבחרה השנה להכרעה על אליפות המדינה – משחק אחד ויחיד בחצי הגמר ובגמר – זכתה לביקורות מחד ולשבחים מאידך אמש. ייתכן ששיטה אחרת הייתה מאפשרת למי שהוכיחה את עליונותה במהלך העונה הסדירה, הפועל ירושלים, לנצח.

אך מעבר לשאלות אלו, הלילה אתמול היה שייך לשחקנים בכתום, למאמן אריק שיבק – שזו לו אליפות ראשונה בישראל, לאחר ששנה שעברה הפסיד באותו מעמד עם קבוצתו דאז הפועל אילת לירושלים – ולכ-2,000 אוהדים בכתום שהאמינו ובאו למשחק. לאחר שצלחת האליפות הוענקה לקבוצה על ידי שרת התרבות והספורט, מירי רגב, החלו החגיגות של הקבוצה מעיר היין.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!